Foutcode P2096 bij CJZ blok.

Fab3 Theo

Nieuw lid
Hallo Disaster-Master, bedankt voor de tip, ik ga informeren of ze er één hebben. anders een nieuwe helaas.
 
Als je hem eruit kunt beunen; op de zeskant staat het onderdeelnummer. Let goed op de toevoegingsletter want bij de eerdere sloperij waar ik die tweedehandse vandaan had had ik dus de verkeerde..
 
Dan zou ik voor de bosch gaan. Bij morien zijn ze 30 euro.. Ik heb 35 betaald voor 500km oud. maar deze hebben dan wel 40.000 en de ander zelfs 80.000km gelopen. die zou ik laten liggen idd..
 

Cordoba

Forumguru
Voor de goede orde zal ik nog even reageren: ik heb oorspronkelijk alleen de foutcode gewist, en die bleef een paar dagen weg. Daarna toch weer terug, en de 1e lambdasonde vervangen. Grootste probleem met het vervangen is dat je zelfs met de telefoon geen behoorlijk beeld krijgt van de plek waar de lambdasonde zit. Je moet gewoon de bedrading volgen, en dan voel je vanzelf de lambda. Met speciale tool had te veel speling waardoor ik met de ratel de oude sonde niet los kreeg. Uiteindelijk op gevoel een klein beetje WD40 rond de oude lambda gespoten, de auto een paar dagen laten staan, zodat de WD40 zijn werk kon doen. Uiteindelijk met een grote steeksleutel de oude sonde losgekregen. Na wisselen en kabelboompje weer netjes vastmaken zoals origineel, foutcode gewist en al 5000 km geen probleem meer.

Vanwege de onzekerheid van de status van een exemplaar uit een sloopauto (km-stand, heeft ie in het water gelegen enz.) gekozen om een nieuwe sonde te monteren.
 

Fab3 Theo

Nieuw lid
Bedankt voor de reactie. Ik heb intussen ook de 2e Lambdasonde vervangen voor een nieuwe maar i.v.m. de vakantie nog geen kilometers gemaakt dus ik hoop dat dit het probleem heeft opgelost. Ik plaats de uitkomst met een paar weken nog even.
 
Bovenaan Onderaan