Foutcode P0234 Turbo overdruk

goedemiddag,

De laatste weken heb ik met regelmaat een motor die in de noodloop gaat na optrekken en op snelheid komen.
Het gebeurd eigenlijk altijd op dezelfde manier. Wegrijden en na 5 a 10 minute invoegen op de snelweg. uiteraard iets hoger doortrekken in de versnellingen en als je gaat invoegen rond de 100 km /uur met deellast gaat hij in de noodloop waardoor je motor minimal vermogen leverd nog.
Er gaat geen lampje branden of andere melding. Alleen lees ik de code P0234 uit ( turbo overdruk)

Na contact uitzetten is het weer over, maar treedt het meestal weer op met doordtrekken.
Ik heb dit overigens enkele jaren terug ook af en toe gehaad maar daarna nooit meer.

Wat is de oplossing denken hiervoor, zonder gelijk een nieuwe turbo te moeten monteren hoop ik??
 

oco1979

Forumguru
bekijk vacuumleiding op de turbodrukregeling eens of bekijk ze allemaal of deze niet doorgebeten is
 

Michelv.

Forumguru
Grote kans dat de schoepen verstelling van je turbo niet meer zo soepel loopt, schoonmaken van de turbo helpt dan vaak wel maar er is geen zekerheid.
 

Michelv.

Forumguru
Rond de 300 verwacht ik, wordt alleen schoongemaakt, anders heet het reviseren ;)

Neem trouwens aan dat je een diesel hebt?
 

Maggy

Forumguru
Gereviseerde turbo is een honderd of 7-8 (denk ik) en dan moet ie er nog op.

Beetje veul....
Even goed zoeken op marktplaats.... de turbo (gereviseerd met 12 mnd garantie) die ik laatst op een 530 gemonteerd heb kostte een kleine 400€ in de btw.
Voor die 7 a 800 mag die er op zitten incl arbeidsloon.
 

chris01

Senior Member
gooi anders eerst eens flesje turbo reiniger in je tank, is eerst het goedkoopst ! heeft bij mij wel iets gedaan.
 

turboturbo

Forumguru
Hoe kan een brandstof additief nou een turbo reinigen? Daar blazen toch alleen inlaat lucht en uitlaatgassen doorheen?
 
Bovenaan Onderaan