Foutcode P0234 Turbo overdruk

oco1979

Forumguru
Zal hoger temperatuur van uitlaatgassen zijn of kan ook onverbrande dieseltoevoeging die op de schoepen zal inwerken.
Verwacht daar geen megawonder van,tis het proberen waard.
Vooral mee gaan rijden met wisselende toeren, dat de schoepen weg en weer gaan.
Zie https://www.bing.com/videos/search?...C522FD755B481E26ED93C522FD755B481&FORM=VRDGAR
voor uitleg en ken het over die verstelbare schoepen die vast komen te staan.
Wanneer zitten ze vast: Plank gas en die trekt direct door en valt dan terug op vermogen.
of moet eerst veel toeren maken en op hoog toeren trekt deze wel normaal.
Je hebt normaal vermogen in lage toeren of in hoge toeren, wat normaal vanuit lage tot hoge toeren moet blijven gaan zonder dip.
 

DJSmiley

Actief lid
Hoe vaak 'moet' je die reinigers eigenlijk gebruiken?

Ik gooi jaarlijks een flesje Forte Turbo cleaner en Advanced Diesel nogwattes erin (dat is dus om de 30-35k bij mij), op een half tot 3/4 volle tank. Ik gooi er dan ook 'betere(?' diesel in: Shell premium of wat dan ook.
Zelf combineer ik dat met langere ritten, waarbij ik als het blok warm is ook goed doortrap (regelmatig goed doortrekken tot 4000 toeren)

Tot nu toe nog geen meldingen of problemen gehad met mn turbo (inmiddels op 370dkm), maar geen idee of het
- nodig is om maximaal te trappen
- het vaker of minder vaak nodig is
- premium brandstof nog veel uitmaakt tov reguliere diesel

Of het goed werkt? Ik weet het dus niet, want ik heb geen identieke auto waar ik het niet op gebruikt heb. Dus geen idee of dat spul geholpen heeft of niet.
 
Bovenaan Onderaan