Foto's herfstmeeting 2011

Status
Niet open voor verdere reacties.
@darkprojectx , mag ik vragen hoe (met wat voor instellingen je deze foto`s gemaakt hebt, of heb je een beetje Photoshop toegepast?(mag via PM)
de foto zijn erg mooi, mijn complimenten.
 

darkprojectx

Forumguru
Hardware:
De fotos zijn gemaakt met een Canon 450D met Sigma 10-20mm groothoeklens. Er is gebruik gemaakt van een circulair polarisatiefilter om spiegelingen uit de ramen te halen.

Software:
De fotos zijn bewerkt met Photoshop cs5, en verder heb ik HDR techniek op de fotos toegepast waarmee je zowel de lichte als de donkere tinten strak langs elkaar kunt zetten voor scherp contrast.

Beetje veel werk om echt precies uit te leggen hoe zo'n foto tot stand komt.
 

MarcoO2

Forumguru
Heb je puur de HDR-functie van Photoshop gebruikt, of échte HDR toegepast? Dus 3, of liefst 5, dezelfde foto's met zowel onder- als overbelichting? Ik gok op alleen achterafbewerking, omdat je anders wel heel veel tijd kwijt geweest zou zijn aan het maken van foto's, en je alles met statief gedaan zou moeten hebben.
 

darkprojectx

Forumguru
ik heb het met achteraf bewerking gedaan, echter niet middels photoshop.
Heel de dag met een statief onderweg is gewoon niet handig, en steeds 3 of meer fotos maken met de camera is ook een beetje te veel van het goede als je al 50 auto's wilt schieten. Ik ben (beginnend) hobby fotograaf en het moet niet op werk gaan lijken :)
 

MarcoO2

Forumguru
Precies, dat dacht ik al! Heb eens zitten spelen met Photomatix, maar heb me er nog nooit zo erg in verdiept. Misschien toch maar eens doen!
 

Steve

Senior Member
Photomatix is een prima stukje gereedschap om HDR foto`s te maken, ik gebruik ze bij elke auto die ik fotografeer.
Meestal maak ik een stuk of 3 HDR foto`s anders gaat het overheersen en je bent snel teveel aan het doen met HDR.
De mooiste HDR foto`s maak je met 3 of 5 foto`s elk met een afwijkende licht instelling (bracketing kan dat prima doen tegenwoordig op elke camera).

Het mooiste is als het subtiel is.
 

Cordoba

Forumguru
Nog een foto van een niet-Skoda rijder, die bij de meeting mensen heeft geholpen met Vagcom:
2q83lna.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan