Foto's eindelijk!!

Rallye

Forumguru
@ingebakemans: Rechtermuisknop op de foto en opslaan als. Daarna je eigen bericht editen (knopje rechtsonder je eigen bericht) en de oude foto verwijderen en de nieuwe plaatsen. Voor het editen heb je een paar dagen (?) de tijd, daarna is het knopje weg. Dan kan het alleen nog via de mods.
 

Inge

Lid
Net geprobeerd - doch helaas lukt het me niet - kan geen knopje edit vinden - dus zal het wel te lang geleden zijn of ik kijk met mijn neus! Maar zal het bij volgende foto postings in de gaten houden. Misschien dat 1 van de mods zo lief wil zijn om het nummerbord een ander kleurtje te geven?
 

MarcoO2

Forumguru
Omdat er figuren op internet rondstruinen die aan de hand van kentekens van Marktplaats en autofora, de adressen achterhalen (lijkt erop dat ze op één of andere manier bij de RDW-gegevens kunnen), en vervolgens auto's ('s nachts) ophalen zonder dat de eigenaar op de hoogte is. Als je bij databases kunt, kun je via het chassisnr. onder de voorruit alles achterhalen, en hoef je de auto alleen maar even op te halen. Nu kun je zeggen dat een Citigo geen dure auto is, maar er zijn er redelijk veel, dus makkelijk verhandelbaar, en ook auto's van 10 jaar oud, worden in bepaalde regio's volop gestolen. Voor sommigen is er nog een andere reden: gechipt zonder medeweten van de leasemaatschappij, of gechipt naar een vermogen dat eigenlijk herkeuring bij RDW verplicht is.
Ik denk eerlijk gezegd dat je je hier niet druk over hoeft te maken - tenzij je écht een bijzondere of dure auto hebt. Waarom zou je Marktplaats ed afstruinen naar te koop staande auto's, als je ze overal bij bosjes op parkeerplaatsen tegen komt? Volgens mij is dit meer een hardnekkig forum-verhaal.
 

Inge

Lid
Dat zou erg mooi zijn - doch daag op het UP! forum een verhaal regen waarbij de nodige volkswagens/ audi's (inclusief de UP!) van stuur ed zijn beroofd.
 

Cordoba

Forumguru
@MarcoO2: ik weet van het Seat forum dat daar een fors percentage van de gestolen auto's, auto's zijn die net een paar weken/dagen ervoor op Marktplaats te koop zijn gezet. Bovendien zijn dit vaak jonge auto's, of duurdere uitvoeringen/zwaardere motoriseringen. Opvallend genoeg blijven de auto's met kleine motor, maar die aan de buitenkant wel een upgrade gehad hebben alsof het een GTI/Cupra versie of iets dergelijks betreft, juist wel staan. Het zoeken van een bepaald automodel op internet gaat nu eenmaal sneller als door woonwijken rijden om er één te zoeken. Misschien is het onherkenbaar maken overbodig, aan de andere kant is het een kleine moeite die mogelijk een hoop ellende bespaard.

@Inge: je kunt zelf een aangepaste foto plaatsen en even aan een mod een PB sturen met de vraag of ie die foto wil plaatsen in plaats van die met het kenteken.
 
Ik had het met Inge per PM over wat plannen die we nog hebben voor onze auto's. Iets wat ter sprake kwam, was het idee om het dashboard in kleur te wrappen. Ik heb hier een (slordige) Photoshop van gemaakt en het staat beter, dan ik gedacht had!

Dash Spring Green.jpg
 

Inge

Lid
Hoi Michel,

Toppie gedaan!:xyxthumbs: Vind het er zo wel heel gaaf en strak uitzien - beter nog dan in mijn verbeelding. Misschien moet het er tzt toch maar van gaan komen.

Begin komend jaar maar eens wat wrapping bedrijven opzoeken/ prijzen opvragen en recensies erover lezen. Mocht iemand nog een goed wrapping bedrijf in de buurt van Utrecht weten... ik hoor het graag.
 

Cordoba

Forumguru
Ik vraag me alleen af of wrapping van je dash er ongeveer zo uit komt te zien, of dat er bijvoorbeeld een naad in komt voor de bijrijdersairbag, en zo ja hoe/waar moet die naad lopen?
Een andere vraag is in hoeverre er wrappingfolie is, in de juiste kleur. Ik ben bang dat je op z'n best een folie krijgt dat in het halfdonker ongeveer de goede kleur heeft (lakkleur van Inge is nogal bijzonder voor wrappingfolie). Voor een wat meer gangbare foliekleur als wit, zwart, zilvergrijs enz. zal dat veel makkelijker zijn.
 

Inge

Lid
Dat van de bijrijdersairbag geen idee - moet ik eens bij de up! kijken - waarbij het fabrieksmatig en bij eentje weet ik naderhand is aangebracht (rode up! van het vwforum)

Of er wrapping folie in de juiste kleur is weet ik ook niet en als er geen mooie aansluitend/ bijpassende te vinden is gan we het natuurlijk ook niet doen. De ander floie kleuren vind ik niet leuk - vind het juist super als de lakkleur op het dashboard terug zou kunnen komen.
 
De folie moet uiteraard ook exact dezelfde kleur zijn, want het zit vlakbij het 'echte' gespoten plaatwerk.

Ik zou trouwens denken dat zulke folie in elke gewenste kleur gemaakt kan worden....
 

Inge

Lid
Net even de foto van de herboven genoemde up! opgezocht - hoe dat dus zit met de airbag geen idee - want het ziet eruit alsof het allemaal uit alsof het 1 stuk is.
interieurup17tpv8002.jpg
 
De airbag komt uit het deel boven de gewrapte strook. Te zien op de Euroncap-video. Straks thuis zal ik even een link toevoegen - vanaf mijn iPhone is dat lastig.
 

Inge

Lid
Dat is goed om te weten - dank alvast voor de nog te komen link.

En ja, ik denk ook wel dat er een kleur al reeds bestaand is of gemaakt kan worden die exact hetzelfde is. Anders wordt het niet mooi.
 

Canon-Eye

Forumguru
vind het juist super als de lakkleur op het dashboard terug zou kunnen komen.
Grappig om te zien hoe de tijden (terug)veranderen...

In mijn jonge jaren was het heel gewoon als je de lakkleur aan de binnenkant van de auto op heel veel plekken terugvond: dashboard, raamstijlen, etc.. Mijn eerste dienstkever uit 1970 kende geen enkele vorm van dashboardbekleding, in tegenstelling tot mijn privé NSU Prinz van 1969 (maar dat was dan ook een Prinz-L van Luxe!) want die had wel een kunststof afwerking.

Nog niet zo lang geleden werd er door autojournalisten nogal meewarig gedaan over die goedkope budgetauto's "waar je tegen het kale staal zit aan te kijken" (nou ja, gespoten dan).

En "wat sien-ik" nu hier op de foto: precies dát, maar dan bewust nagedaan!
Moest er wel even om glimlachen... :smirk:
 
Dat zien we natuurlijk ook met kleuren gebeuren. 10 jaar geleden wou niemand in een witte auto gezien worden, - want dat is voor busjes - tegenwoordig is het de meest populaire kleur voor auto's. Ik heb ook voor wit gekozen! Hoewel, helemaal wit is mijn auto nou ook niet meer.....

foto.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
Hoewel, helemaal wit is mijn auto nou ook niet meer.....
Komt vanzelf weer in orde, met dit weer...

Ik heb door een wonderlijke speling van het lot een stuk of vier witte auto's achter elkaar gehad. En vervolgens gezworen dat ik dit echt nóóit meer wilde: ófwel je bent continue aan het wassen & poetsen, óf je rijdt voor schandaal.

Ben momenteel erg tevreden over mijn cappuccino-beige Fabia...
 
Dat continue wassen neem ik voor lief, de kleur staat de auto erg goed, zeker in zomer-trim met zwarte wielen eronder. Ik ben blij met de keuze, zoveel kilometers maak ik nou ook weer niet.

Een vriend is aan het kijken naar een nieuwe lease-auto, de voorkeur gaat uit naar een Volvo V40 in het ... wit. Lijkt me een slechte keuze, als je 40.000 km per jaar rijdt en een flink deel daarvan bij klanten zit.
 
Bovenaan Onderaan