Forse schade door vrachtwagen...

Espott

Lid
Vorige week op de A27 wil ik een vrachtwagen inhalen...gooit hij ineens de hele combinatie naar links! Ik flink in de ankers, ging net goed! Tot hij nog verder opzij gaat en over de vluchtstrook (links) zwabbert en mijn ocatavia bestookt met honderden steentjes.....:407:

Gevolg na bezoekje bij de care, een kleine schadepost van € 2.300,00 en dan is het dak nog niet meegerekend !!!...spuiten motorkap en delen daarnaast, bumper, nieuwe voorruit (met regensensor) nieuwe lampen en nieuwe gril. Op het dak zat al uitgebeten vogelpoep dus dat is nog ff de vraag wat ze daarmee gaan doen.

Dat is pas steenslag....ben er goed ziek van!
 

Wallie

Lid
Gecondoleerd... ik heb ook de putten in de motorkap zitten door deze winter... stukjes rode verf zijn er af (gele onderlak zie je nu kaal), en vorige week 2 barsten in de voorruit...
 

Maarten

Forumguru
Dat is even flink balen zeg!

[MODERATORBREAK]Discussie verplaatst naar 'Mijn auto' topic.[/MODERATORBREAK]
 

lock

Actief lid
@Espott; Heb je zijn kenteken kunnen noteren. Ik heb ook ooit zoiets gehad. Via het kenteken en het bedrijf de bestuurder achter haalt en een schade rapport in gevuld.

OF ben je goed verzekerd/lease
 

darkprojectx

Forumguru
heb je hem niet even laten stoppen dan?!?

ik zou hem gebaren dat hij even de vluchtstrook mee op mag en als hij dit weigert zou ik erachter blijven rijden, 0900 politie bellen en zn gegevens doorgeven. Kunnen ze je gelijk vertellen hoe en wat.

Wel bellen met carkit he :xyxthumbs:

als je zelf voor die schade op mag draaien ben je lekker aan de beurt zeg :eek:oo:

zelfde verhaal voor die lijnbussen die je gewoon op rotondes afsnijden. Ankers uit zodat hij nergens heen kan en even vriendelijk op de raam kloppen en vragen wat nou precies zijn bedoelingen waren.

ik vind dat de wereld een beetje asociaal is geworden, en dan ben ik nog wel een ex vw rijder :bye:

maarja, ik hoop dat je alles netjes vergoed krijgt, het herstellen zal wel een hels karwij worden..
 
Vervelend zeg. Ik heb wel eens een vrachtwagen voor me gehad waar enorme stukken ijs af kwamen, maar dat ging gelukkig net goed. Je schrikt je rot.
 

Espott

Lid
Heb zijn kenteken opgeschreven, hij wilde de vluchtstrook niet op.... dus politie gebeld...en zowaar behulpzaam! Zij hebben het bedrijf gebeld en het bedrijf zou de chauffeur bellen. Ik zou wellicht nog iets horen....niet dus... Maar goed, ik ben idd goed verzekerd, maar ben van mening dat de schuldige op moet draaien voor de schade.
Kwam er gister zelfs achter dat de steenslag zelf op de achterkant (bovenkant) zit.

Het vreemde is...hele stukken lak weg! Is die lak nou zo beroerd???
 

LenK

Forumguru
Maar goed, ik ben idd goed verzekerd
Zelf de schade declareren betekent altijd verlies van no-claim of schadevrije jaren.
Maar ik mag hopen dat je verzekering ahv het kenteken ook wel gaat verhalen.
Welke chauffeur is dan niet zo belangrijk. Een bekeuring gaat op kenteken, waarom schadeverhalen dan ook niet. Moet dat bedrijf maar zien of ze hun chauffeur daar op aanspreken.
 

Espott

Lid
Ik heb gelukkig een zogenaamde no blaim regeling, is dus geen schuldschade en kost me geen schadevrije jaren. Dus dat scheelt weer..... De verzekering kan niet verhalen zonder getuigen....thats the problem...
En ja die bedrijven zitten er niet op te wachten...zijn wel verzekerd maar hebben een hoog eigen risico, dus die doen alsof hun neus bloed.....
 

van_der_P

Senior Member
zelfde verhaal voor die lijnbussen die je gewoon op rotondes afsnijden. Ankers uit zodat hij nergens heen kan en even vriendelijk op de raam kloppen en vragen wat nou precies zijn bedoelingen waren.
Ik ken de situatie niet, maar met 11 jaar ervaring als(internaionaal) buschauffeur, maak je toch wel het een en ander mee, ook op rotondes. En waar heeft het dan heel vaak mee te maken is het gebrek aan inzicht, van het overige verkeer. Met een wagen van 12 meter, en een wielbasis van 6 meter 50 (dat is langer dan de gemiddelde auto)kun je niet hetzelfde al met een personenauto.
Dus als je van die rotondes heb zoals tegenwoordig twee baans. Dan kun je dat als chauffeur op twee manieren doen. Je rijdt op de rechter baan, en je moet b.v. rechtdoor.
Dan rij je wat langer rechtdoor want je wil ook niet verkeerslichten, borden, betonnenpaaltjes, het gazon of de haag, met je achterwielen kapot rijden. Wat gebeurt er dan rijden de auto's je links voorbij, men wil de bocht naar rechts maken, en daar zit die bus. Hoe vaak ben ik al niet betrokken geweest bij een bijna aanrijdingen.
Andere manier rij op de linkse baan, wil naar rechts sturen, kruipt men rechts naastje. Dan wordt je dus als auto bestuurder gesnede. Dat kan niet anders. Als je gaat stoppen kom je er niet meer weg want alle verkeer gaat je dan rechts voorbij. Dus even kijken de chauffeur de ruimte geven, en is geen vuiltje aan de lucht. Maar dat doen mensen niet, als ik maar niet achter die bus of vrachtauto hoef.
En als je het niet begrijpt neem eens een paar busrijlessen, daar wordt je geen slechter autobestuurder van. Dat in plaats van mensen asociaal te noemen, als je de problemen die bij het besturen van een groot voertuig, komen kijken niet kent.
 

Constant

Erelid
Ook bestuurders van grote voertuigen kunnen asociaal zijn, dat is niet voorbehouden aan personenauto's of fietsers. We kennen allemaal de situatie uit de openingspost waarin een vrachtwagen op de snelweg plotseling van strook verandert zonder richting aangeven. Sommige bestuurders gaan uit van het recht van de sterkste en dan is een vrachtwagen een nog machtiger wapen dan een SUV.

En ik mag dat gewoon zeggen, want ik geef vrijwel altijd een groot voertuig de ruimte als ze in het moeilijkere bochtenwerk zitten bij kruisingen of als ze van strook willen wisselen, invoegen, etc.

Verder vraag ik me af in hoeverre de steentjesregen met opzet is uitgevoerd, iedereen weet toch dat de vluchtstrook vol ligt met die steentjes-ellende?
 

Espott

Lid
Alle respect voor de chauffeurs van grote voertuigen! Maar jammer genoeg zal ook hier wel weer gelden dat een kleine groep het voor de rest verpest.

Gistermiddag van utrecht naar almere, op de A27. Hier moet ik elke dag overheen. Bij Rijnsweerd de snelweg op en invoegen. Een stuk verderop wordt de rijbaan een strook smaller. De vrachtwagens zijn dan meestal verkast naar de middelste baan, op zich sociaal. Maar bij de wegversmalling wordt ik standaard van de weg gedrukt...je hoort een toeter en de vrachtwagen komt naar lings en je moet maar aan de kant. Sorry hoor een knipperlicht is geen slagboom! Vroeger remde ik...tegenwoordig denk ik rij me maar aan.... en natuurlijk als ik er achter zit laat ik de vrachtwagen voor, dat is wel zo netjes!

Het jammere is dat je altijd chauffeurs hoort klagen hoe asociaal de bestuurders van de luxe wagens wel niet zijn. Misschien als ook de chauffeurs zich aan de regels gaan houden, zoals niet inhalen waar het niet mag, niet inhalen als je met 1 km/h verschil voorbij komt, uberhaupt de maximum snelheid rijden....hoeft er niet eens ingehaald te worden! En natuurlijk een beetje verdraagzaamheid voor alle weggebruikers!

Feit is dat ik geen schade had gehad als de beste man normaal had gereden!

Fijn pasen allemaal!!!!!
 

darkprojectx

Forumguru
bladiebladiebla (even kort gequote)

waarom voelen forumleden zich altijd aangesproken als over iets of wat dan ook een opmerking wordt gemaakt? Het is toch logisch dat niet iedereen hetzelfde handeld? Dus over 1 kam scheren is er niet bij.
Niet zo miepen hoor, jeetje.

ik sluit me verder aan bij Espott, leven en laat leven, allemaal een fijn paasweekend toegewenst!:xyxthumbs:
 

Espott

Lid
Nou, de expert is geweest... Ze gaan de koplampen de gril en de voorruit vervangen. De motorkap het dak en de zijnpanelen worden gespoten. De bumper wilden ze niet aan ivm oude steenslag. Met Care afgesproken dat ze het wel meenemen, betaal ik € 175,00 zelf en dan is ie weer piekfijn. Ben benieuwd naar het totale schadebedrag...
 

Constant

Erelid
Nieuwe schade moet nog steeds vergoed worden ook al is er eerdere oude schade. Maar ik had waarschijnlijk ook de eigen betaling gedaan, voor dat geld kun je geen rechtzaak beginnen.
 

Sarrod

Lid
Overigens; met een no-claim beschermer gaat doorgaans je no-claim korting wel niet omlaag, maar je schadevrije jaren worden wel degelijk aangepast!
 

Michel

Forumguru
Wat Sarrod zegt, klopt inderdaad. Het heeft geen financiële consequenties totdat je besluit over te stappen naar een nieuwe verzekeringsmaatschappij. Dan gaat het mindere aantal schadevrije jaren (tenzij je al jaren in de hoogste no-claimkorting categorie zit) wel degelijk meetellen en kan je premie weleens een stuk hoger worden.
 

Espott

Lid
Nou jongens...soms klopt die regel maar dat is bij bijv een noclaim beschermer. Mijn verzekering heeft een no-blaim regeling die werkt anders. Ik werk overigens bij mijn verzekeraar en ben schadebehandelaar.....dus ik ken het klappen van de zweep. De schade is overigens vastgesteld door een onafhankelijk expert dus ze proberen er niet onderuit te komen hoor.

Als er oude schade aanwezig is moet de nieuwe schade en de oude schade gesplitst worden behalve als de nieuwe schade niets toevoegt. Bijvoorbeeld als je hele bumper aan puin ligt en je krijgt er later een kras op....

Maar goed de expert had ook lullig kunnen doen over aanwezige schade op het dak en dat heeft ie niet gedaan....dus ik ben meer dan tevreden!

De totaalschade is uitgekomen op € 2.978,00 !!!
 
Bovenaan Onderaan