Footwell verlichting werkt niet

hallo,

ik ben sinds gisteren eigenaar van een Superb combi uit 2003. Nu kon ik in mijn Octavia uit 2015 deze bedienen via het infotainmentsysteem. Nu moet dit via de maxidot display. Als ik de verlichting aan vink gaat de verlichting echter niet branden oook niet als deze op 100% staat. En ook niet in het donker als de (Xenon) verlichting aan staat.
Iemand bekent met dit probleem?

Gr Harm
 

JeSko

Forumguru
@superfred

Van een O3 naar een S2 zie je niet vaak, goeie keus hoor, rijd een klasse beter ;)

@Antera

Als er in Maxidot de optie om ze te dimmen of feller te zetten verschijnt, neem ik toch aan dat het op de auto zit? Weet jij toevallig of ze allen op één kabel zitten? Allemaal kaduuk kan natuurlijk maar lijkt me kras.
 

JeSko

Forumguru
@Xander superb en @superfred

Ik lees net op Briskoda dat sommige S2's wel de voetverlichting hebben wanneer ze instappen, maar deze blijft dan niet branden. Is dus bij sommigen Superb's ( Voor de facelift misschien? ) Geen sfeerverlichting maar enkel instapverlichting.
 

JeSko

Forumguru
En probeer eens om met de lichtschakelaar op stand automatisch de deuren te openen en te kijken of ze branden daaronder? Doet dit niets eens proberen op de stand van de dimlichten.

Heb je trouwens een facelift of een pré facelift?
 
En probeer eens om met de lichtschakelaar op stand automatisch de deuren te openen en te kijken of ze branden daaronder? Doet dit niets eens proberen op de stand van de dimlichten.

Heb je trouwens een facelift of een pré facelift?

allebei geprobeerd geen effect..
Welk type geen idee. Denk pre 1ste toelating 29-12-2012
 

JeSko

Forumguru
Hmm bizar, wellicht heb je geen lampje liggen ter vervanging? Om zo te kijken of een nieuwe lamp wel soelaas bied...? Maar gok dat het niet aan de lampjes zelf ligt hoor.. ik denk dan eerder aan een kapotte zekering.

Klopt das een pré fl, maar dat maakt in deze dus niet uit want jouw verlichting doet het gewoon nooit, ook niet bij enkel instappen.
 

JeSko

Forumguru
@superfred

Volgens mijn handleiding de 15, in de zijkant van de bestuurderszijde. Screenshot_20201217-204119_MyKODA.jpg

Echter zie ik nu dat deze de binnenverlichting dekt, je andere binnenverlichting ( bv plafond ) doet het wel gewoon neem ik aan?

Wat ook kan zijn, is wel een longshot, is dat de vorige eigenaar aan het knutselen geweest is en er foute lampjes in heeft gestopt? Zijn het lampjes zoals onderstaande? Die zouden er moeten inzitten...

Screenshot_20201217-204424_Samsung Internet.jpg
 

JeSko

Forumguru
@Xander superb

Dan denk ik dat het bij jouw versie, ook omdat hij al wat ouder is, enkel dient als instapverlichting, en niet als sfeerverlichting. Wellicht kan @Antera je vertellen of dit om te zetten valt via coderen?
 
@superfred

Volgens mijn handleiding de 15, in de zijkant van de bestuurderszijde. Bekijk bijlage 86397

Echter zie ik nu dat deze de binnenverlichting dekt, je andere binnenverlichting ( bv plafond ) doet het wel gewoon neem ik aan?

Wat ook kan zijn, is wel een longshot, is dat de vorige eigenaar aan het knutselen geweest is en er foute lampjes in heeft gestopt? Zijn het lampjes zoals onderstaande? Die zouden er moeten inzitten...

Bekijk bijlage 86398

dat is inderdaad het lampje wat er in zit.
 

Eltjo

Forumguru
Bij mijn SII pre-FL gingen standaard alleen na het ontgrendelen tot na het aanzetten van het contact of starten.
Via VCDS heb ik het zo geprogrammeerd dat ze tijdens het rijden ook werken. Daarbij kwam ook de mogelijkheid dit aan/uit te zetten en het % verlichtingssterkte in te stellen in de MFA.
 
Bovenaan Onderaan