Footwell verlichting werkt niet

JeSko

Forumguru
Top @eltjo2 dan is in ieder geval @Xander superb geholpen.

@superfred

Dus zekering 15 zal het allicht niet zijn, dat lijkt mij één zekering voor de hele interieurverlichting, daar zitten dus ook plafondlampen bij inbegrepen, de juiste lampjes zitten er ook in, alles is aanwezig zodat het gewoon moet werken. Heb wel eens gelezen over oudere Superb's die natte vloermatten hadden, door een lekkage aan de Pollenfilter, maar dat ging vooral over Sup 1's, deze natte matten gingen dan onderin de vloerverlichting hun contacten corroderen, waardoor ze allen stuk gingen..
 
Bij mijn SII pre-FL gingen standaard alleen na het ontgrendelen tot na het aanzetten van het contact of starten.
Via VCDS heb ik het zo geprogrammeerd dat ze tijdens het rijden ook werken. Daarbij kwam ook de mogelijkheid dit aan/uit te zetten en het % verlichtingssterkte in te stellen in de MFA.

bij wie kan ik terecht voor deze aanpassing in VCDS?
 
Ik kan de sterkte regelen in de maxidot. Maar branden onder het rijden ho maar...

Ik hoop dat het idd een instelling is. Want ik vind het er super luxe uitzien.
 

JeSko

Forumguru
@Xander superb

Dit moet gewoon lukken, Eltjo hier heeft het ook succesvol laten doen en op Briskoda zijn er ook meerdere die het laten coderen hebben. En inderdaad staat mega luxe, zeker als je onderin de gewone gloeilampen nog vervangt door Ledjes, deze vervolgens op een 30-50% brandsterkte zetten en je voeten baden s'nachts in modern knap wit licht :D
 

Eltjo

Forumguru
Ik heb footwell light tijdens rijden zelf geprogrammeerd, net zoals alle andere wijzigen en een aantal storingsuitlezingen.

De modules die in je auto zitten moeten het wel kunnen. Zo kon ik daarom geen ingestelde cruisecontrol snelheid in de MFA krijgen en ook geen Hill-hold programmeren.
 

VAG-man

Forumguru
Via VCDS heb ik de footwell verlichting constant branden bij ingeschakelde dimverlichting. Op 80% afgestemd.
Heb helaas geen footwell verlichting achterin.
 

JeSko

Forumguru
80% met ( witte ) gloeilampen of LED @VAG-man , ik heb nl gemerkt dat de LED's van Ali kapot gaan door te lang te fel te moeten branden, heb ze nu op 40-50% staan en ze blijven nu wel heel :)
 

VAG-man

Forumguru
Leds @JeSko. Mijn hele interieur is led.
Geen problemen dat ze kapot gaan. Ze zitten er nu ruim een jaar in. De leds komen van Ali.
 

JeSko

Forumguru
@VAG-man

Mijn LED's, ook van Ali, begonnen na een tijdje te flikkeren, even later gaven ze dan de geest, stonden wel op 100%, nu maar ietwat teruggeschroefd. Kan ook aan de kwaliteit van de LEDjes liggen al heb ik degene genomen met de beste recensies. Interieur is verder ook full LED bij mij, enkel handschoenkastje en kofferzaklamp zijn nog gloeilampen, maar die zouden ervoor zorgen dat de spanning bij de LED's sneller wegvloeit na uitschakelen van de auto.
 

VAG-man

Forumguru
Bij Ali kun je troep en kwaliteit kopen. Dat geldt ook bij andere aanbieders. Soms kun je ook pech hebben.
Mijn kofferzakkampje heb ik nog niet aan gedacht deze led te maken, maar vind dit ook niet nodig.
 
Bij mij brandt die verlichting ook, '12 PFL. Voor en achter. Mijn vorige SuperB II '09 had het alleen voor, en alleen bij open deur.
 

Highway

Forumguru
Bij mijn 2010 - voor en achter onder de stoelen lampjes. Ambition business model vanuit de fabriek.

Heb deze met vcds aangepast dat ze tijdens rijden ook aan blijven (is nu optie in MFD geworden). Voorheen en nu: gaan aan bij het openen van een deur.
 

JeSko

Forumguru
Klopt, ergens hebben ze het bij Skoda fabrieksaf omgezet van instapverlichting naar sfeerverlichting, ook doordat er wellicht al instapverlichting in de Superb zit onder de portieren en onder de spiegels? Maar dat valt prima te programmeren. Echter als je enkel vooraan de verlichting hebt moet je een extra kabelboom leggen en de lampjes bij inbouwen, is ook doenbaar maar meer werk.
 
Heeft er iemand tijd en zin om dit binnenkort te coderen in VCDS?
Ik heb ook Zweedse verlichting aanstaan. Maar dat wil ik uit hebben. Kost me teveel xenon....

En sommige dingen aanzetten. Ben stiekem ook benieuwd wat allemaal aankan en eventueel uit kan.

Tuurlijk (eventueel) tegen vergoeding.
 
Bovenaan Onderaan