Foam vraag

CDK

Forumguru
Ik hoef die rommel niet op m'n auto, geef mij maar Snow Foam van Monello, vriendelijk voor lak en wax en toch een goede reinigende werking!
 

Altos

Banned
Gebruik ik ook Corné, maar echt plakkend schuim is me nog niet gelukt helaas, jou wel?
 

Altos

Banned
Op een natte, van onder naar boven, 200ml op 800ml warm water, bovenste knop op vol schuim, voorste knop op geknepen stand anders is het veelste nat...ik zal blijven proberen maar weet niet goed waar te beginnen
 

Pendragon

Forumguru
Bij mij was het ook niet 100% wat ik hoopte, maar voor de eerste keer viel het niet tegen. Vraag me af of het ook nog met de druk van de HD te maken heeft? Ik gebruik een karcher.
 

Joske

Forumguru
Regelbaar waterdebiet kan ook enorm schillen denk ik dan?

Staat bij jou de druk maximaal Corné?
 

CDK

Forumguru
Volgens mij stond de druk op max, foam op max en begonnen op een droge auto van onder naar boven.
 

Altos

Banned
Ik kan mijn waterdruk iig niet regelen, hier ook een kärcher...
Er komt wel schuim, maar wel zeer nat, ik kan er geen laag over laag mee bouwen zoals de meeste filmpjes. Na 3/4 minuten ligt bijna alles op de grond. Auto is wel lekker schoon maar het mag wat beter plakken om een beter effect te krijgen.
 

Joske

Forumguru
je wil gewoon een beter "show-effect" voor de buren jaloers te maken.. geef het maar toe! :laugh:
 

smutzkanone

Forumguru
je moet eigenlijk zowieso op een droge lak beginnen, dat scheelt bij mij wel kwa plakken. Maar bij mij zit er er ook niet zo lang op als op die youtube filmpjes, Wel ziet het er in het begin redelijk "scheerschuim-achtig"uit.
Maar als het zn werk doet in de tijd dat het er op zit is het toch goed.
 

Altos

Banned
Ok corné, volgende keer zal ik het proberen op een droge auto. @Joske , jazeker ja! Mijn buren komen redelijk vaak kijken als ik de auto schoonmaak maar dat foamen heb ik nog niet zo goed onder de knie hahaha.
@smutzkanone , als het zijn werk doet wel ja, maar dat kan dus evt beter met langer, plakkender schuim lijkt me...
Ik blijf proberen...
 

Noord26

Forumguru
Ik gebruik ook de Monello, maar kan de SuperB wel 10x rondom lopen met inspuiten voordat het flesje (mengverhouding 1:4) leeg is. En het loopt er erg snel af. Op een droge auto. Blijft niet plakken in ieder geval. Zal te maken hebben met wellicht de (te) hoge druk vanuit de reiniger? Die regel ik normaal op de lans zelf helemaal voorop, maar dat kan niet met de kop waar de foam in moet om deze lager te draaien qua druk?

Ik gebruik dezelfde lans als @Corné de Kluijver dacht ik. De stelschroef bovenop staat op maximaal en voorop deze lans kun je alleen regelen of hij breder of smaller sproeit?
 

CDK

Forumguru
@Noord26, als je de juiste mengverhouding aanhoudt en tijdens het spuiten / foamen aan het uiteinde van de foamlans draait, zul je zien dat je meer / minder foam krijgt al naar gelang welke kant je op draait, maximaal foam is een dikke laag en dan moet je snel rondjes om de auto heen doen wil je genoeg hebben aan 1 dosering, gewoon nog een keertje proberen denk ik? #oefeningbaartkunst
 

Cordoba

Forumguru
Voor de meeste HD-apparaten geldt: 'meer druk = minder water', en daarnaast geldt 'meer druk=meer foam'. De foam wordt namelijk meegezogen door de onderdruk, en hoe hoger de waterdruk in de lans, hoe meer onderdruk, dus automatisch meer foam, dus je mengverhouding verandert dan ook automatisch.
 
Bovenaan Onderaan