fluitend windgeruis

wimv

Actief lid
Het zou best wel eens aan de spiegels kunnen liggen. Mijn vorige Fabia II had er ook last van. Daarvan is toen het binnenwerk van de beide spiegels vervangen (garantie aktie van Skoda). Daarna was het windgeruis wel veel minder maar niet helemaal weg.
Voordat ik mijn Yeti kocht heb ik een weekend een demo Yeti (begin 2010) meegekregen en die had ook last van duidelijk hoorbaar windgeruis aan het rechter voorportier. Links was het veel minder. Ik heb toen de dealer duidelijk gemaakt dat ik dat bij mijn eigen auto niet zou accepteren en dat ie net zo lang bij hun zou komen te staan totdat dat zou zijn opgelost. Gelukkig heb ik er bij mijn auto totaal geen last van. Zelfs niet bij de storm van vandaag en gisteren.
 

MIK

Lid
Ik hoor de laatste dagen soms een brom. Dit allen bij harde wind die op een bepaalde hoek op de auto staat. Ik heb zelf het idee dat het van de dakdragers af komt.
 

EdK

Forumguru
MIK: controleer dan even voor de zekerheid je eindkappen van de dakdragers ! ( begin en eind van elke drager )
Want ik had afgelopen weekend dat ik er één kwijt was in de wasstraat ( wel weer onbeschadigd terug) en bij opklikken er weer van
viel me op dat deze niet echt supervast zitten, dus zou best mogelijk zijn dat ze onder bepaalde hoek aan het resoneren zijn en in ergste geval dat je ze straks opeens kwijt bent !
 
@Wimv

Met de harde wind van de afgelopen dagen hoorde ik af en toe een donker brommend geluid, radio zachter en ja het kwam waarschijnlijk van de linker buitenspiegel.. Dakdragers heb ik niet.

Jan,

Yeti 1.8
 

joansim

Nieuw lid
windgeruis

@Wimv

Met de harde wind van de afgelopen dagen hoorde ik af en toe een donker brommend geluid, radio zachter en ja het kwam waarschijnlijk van de linker buitenspiegel.. Dakdragers heb ik niet.

Jan,

Yeti 1.8

Hallo, iedere Yeti heeft toch dakdragers!
Maar ik heb het fluitend geluid zelf gevonden en het zit aan de linker spiegel.
Ik heb het onderste stukje waar een spleet zat afgeplakt met tape en toen was het geluid weg.
Gr Jos
 
@joansim

Heb wel een dakreling, maar er zitten geen losse eindkappen aan die eraf zouden kunnen vallen!, ik denk dat @Edk het over iets anders heeft. Bedankt voor de tip zal ook eens de spiegel afplakken.

Jan Yeti 1.8
 
Bovenaan Onderaan