fluitend windgeruis

joansim

Nieuw lid
Hallo, ik ben sinds 29-1 een trotse bezitter van mijn nieuwe yeti 1,2 comfort dsg, de auto rijdt prima, maar als ik met een snelheid tussen 40 en 65 km rijd, dan komt er aan de bestuurderskant een fluitend windgeruis naar boven en als ik de ruit wat naar beneden doe hoor ik het nog beter. Ik heb er hier en daar wat tape op gedaan maar het geluid blijft. Heeft misschien iemand onder de Yeti bezitters dit zelfde probleem en weet misschien de oplossing?

Gr Jos
 
Er zit inderdaad een fluitend geluidje aan de bestuurderskant, maar wel heeeel beperkt. Het valt misschien extra op omdat de auto voor de rest zo stil is. Ik heb wel gemerkt dat het beïnvloed wordt door de "normale" wind. Ik stoor me er trouwens niet aan en "geloof het wel".
 

rupo

Lid
Jos, ik heb geen oplossing. Maar hier ook last van. Maar dan mn. met hogere snelheden (100 km/h), het is dan best wel hinderlijk. Het is wel heel erg afhankelijk van de windrichting. Misschien dat die (lelijke) plastic raamspoilers helpen?
g,Ruud
 
Jos, Hoewel Rupe spreekt van (lelijke) plastic raamspoilers, heb ik deze een paar weken geleden wel aangeschaft en geïnstalleerd.
Het viel mij direct op dat het in de auto aanmerkelijk stiller is geworden. Overigens hebben deze spoilers nog meer voordelen, maar daar kom je vanzelf wel achter.
 

rupo

Lid
Ik meen dat ik op dit forum ook wat links heb gezien naar immitatie spoilers, wellicht zijn deze wat vriendelijker qua prijs dan de originele. Al vind ik origneel vaak wel mooier en beter, dus kies ik vaak voor origineel.
g,Ruud
 
Is een bekend probleem. Geluid komt van de aansluiting van de buitenspiegel op de auto.
Of het is bij mij weggegaan of er is wat meer vuil tussen gekomen, ik hoor het niet meer.
 

snel

Actief lid
edk kijk eens bij lauderschop alpen a/d rijn
zul je aanbieding zien misschien groeps actie yeti bezitters / forum leden
te plannen bij hun ???????????? bij meer af name lagere prijs

groeten henk
 

EdK

Forumguru
SNEL: Ken je de link geven want met google kan ik je gegeven naam en plaats niet vinden.
Maar ter info, ik heb al die windgeleiders erop zitten hoor
 

snel

Actief lid
edk

www.laudershop.nl

hoop voor je dat ik weer niet telaat ben voordeel naar je kant dealer te duur / milotec / superskoda

maar voor anderen toch weer voordeel gezocht door mij ( actie met meer afname regelen ???????? )
 

EdK

Forumguru
Snel: sorry maar kan aan mij liggen maar link doet het bij mij echt niet !

Internet Explorer cannot display the webpage
 

joansim

Nieuw lid
Hoi, dat heb ik allemaal al gebrobeerd, maar heb zelf al met tape hier en daar wat afgeplakt, 14 febr heb ik een afspraak bij de dealer.
Bedankt

En wat betreft het fluiten, staat je achterraam wel volledig dicht ? kun je de slinger net niet nog een cm dichter draaien
Zal niet de eerste keer zijn dat dit de oorzaak is ![/QUOTE]
 

Gompie

Lid
Iemand al ervaring met zo'n windscherm voor open dak van laudorshop?
By the way, mijn 1.4TSI Ambition (aqua blue metallic, vision pakket, schuifdak, lendesteunen, LM Dolomite, MDI) is besteld, levering begin april.
 

joansim

Nieuw lid
Ik heb het gevonden, het komt van de linker spiegel. Ik heb deze bij de kieren wat afgeplakt met goed resultaat.
Misschien is er een modificatie.
Gr Jos
 
Bovenaan Onderaan