Columbus Flitspaal meldingen Discovery PRO

woutur

Lid
Omdat ik een betrouwbare en up-to-date flitspaaldatabase in mijn nieuwe auto wilde hebben ben ik aan de slag gegaan. Ik heb een kant-en-klaar pakketje gemaakt voor flitsers in Europa, het is een geconverteerd bestand van 2014. Dit heb ik gedaan via de duitse Volkswagen site. Dit bestand hoeft alleen uitgepakt worden op een lege SD-kaart.

sd.jpg


Vervolgens stop je de SD-kaart in de auto, kies via Navigatie of Systeem voor een software update en de Columbus MIB vindt de bestanden automatisch.

Om ze te tonen moet je ze aanvinken in de Setup van Navigatie: de POI categorie heet Flitspalen.
Elke flitspaal wordt met een rood logo getoond.
icon.png


Te downloaden via deze link

Mocht je deze installeren, laat dan een like achter :) Weet ik hoeveel mensen ik blij gemaakt heb.

Het bestand is getest met mijn Skoda Octavia 3, Elegance Business met een Columbus MIB.
 

Rick

Senior Member
@woutur, goed bezig! Wat was je bron als ik vragen mag? Ben ook bezig geweest en mijn bron was poiplaza.com. Heb jij iets recenters?
 

Barrokok

Actief lid
Helemaal top! Hier was ik al naar op zoek en ik ben er al eerder mee bezig geweest, maar hoe importeer ik deze in mijn Columbus? Ik zal wel een topic hebben gemist, maar als iemand een korte handleiding heeft, dan ben ik weer blij!
 

Herman Janssens

Senior Member
Omdat ik een betrouwbare en up-to-date flitspaaldatabase in mijn nieuwe auto wilde hebben ben ik aan de slag gegaan. Ik heb een kant-en-klaar pakketje gemaakt voor flitsers in Europa, het is een geconverteerd bestand van 2014. Dit heb ik gedaan via de duitse Volkswagen site. Dit bestand hoeft alleen uitgepakt worden op een lege SD-kaart.

sd.jpg


Vervolgens stop je de SD-kaart in de auto, kies via Navigatie of Systeem voor een software update en de Columbus MIB vindt de bestanden automatisch.

Om ze te tonen moet je ze aanvinken in de Setup van Navigatie: de POI categorie heet Flitspalen.
Elke flitspaal wordt met een rood logo getoond.
icon.png


Te downloaden via deze link

Mocht je deze installeren, laat dan een like achter :) Weet ik hoeveel mensen ik blij gemaakt heb.

Het bestand is getest met mijn Skoda Octavia 3, Elegance Business met een Columbus MIB.

Zitten er ook de mobiele , sectie en tunnelcamera's in?
 

harry123

Actief lid
Zou dit ook werken op een MiB Amundsen? En daarnaast: krijg je nu ook waarschuwingen dat je een flitspaal nadert?
 

RayDelft

Forumguru
Dank, ik heb al tijden een oudere versie en die werkt.
Het is alleen reuze jammer dat Columbus geen piep kan geven als je er eentje nadert.
Zo moet je dus alsmaar kijken en bij mij is in de praktijk gebleken dat ik dat kijken wel eens vergeet.
Trouwens onthouden waar ze staan lukt me ook niet.
Om die reden ben ik inmiddels eigenaar van de provinciale weg in Delft en van een stukje A4 nabij Leidschendam.
 

woutur

Lid
Helemaal top! Hier was ik al naar op zoek en ik ben er al eerder mee bezig geweest, maar hoe importeer ik deze in mijn Columbus? Ik zal wel een topic hebben gemist, maar als iemand een korte handleiding heeft, dan ben ik weer blij!
Euh. Mijn eerste post was niet genoeg handleiding? Er zitten zelfs plaatjes bij..

Zitten er ook de mobiele , sectie en tunnelcamera's in?
Volgens mij zag ik wel de trajectcontrole op de A12, begin en eindpunt. Verder heb ik het nog niet kunnen testen. Ik weet eerlijk gezegd niet wat mobiele en sectie camera's zijn ... Dat hoor ik graag.

Neen dus. Heb ze al geinstalleerd. Heeft u het oorspronkelijke Scdb-bestand(en) voor mij ter beschikking? Dan kan ik het combineren met de mobiele, sectie en tunnelflitsers van pioplaza. Dank indien u me daarbij kunt helpen.
Ik zal vanavond even via een privé bericht het bestand met je delen. Hoewel ik de 'u' waardeer mag 'u' me wel jij noemen :)
de link werkt niet naar je dropbox
Net getest en werkt ook vanaf mijn werk prima.
 

VinnieVB

Nieuw lid
inderdaad erg benieuwd of dit ook voor de amundsen zou werken. Iemand daar al een antwoord op?
verder klasse werk!
 

henriz

Forumguru
inderdaad erg benieuwd of dit ook voor de amundsen zou werken. Iemand daar al een antwoord op?
Volgens de handleiding wel. Gek, want ik snap niet waar hij die POIs dan opslaat. De rechter SD kaart (met de map data) staat standaard op write-lock.
Ik ga het vanavond proberen, dan meld ik mijn bevindingen hier.
 

Herman Janssens

Senior Member
Woutur, mobiele camera's geeft plaatsen aan waar de flitswagens zich meest opstellen sectiecamera's zijn volgens mij wat ze hier in Vlaanderen trajectcontrole noemen ( ben wel niet zeker. Correct me if I am wrong). Als ik jouw scdb-bestand heb wil ik wel die database samenvoegen met de Europese tunnel-, sectie- en mobiele camera's van pioplaza. En die dan te delen. Ik heb wel geen webstek, maar ik stuur ze je dan wel door via pb. Dan kan jij ze ook online zetten als dat ok is voor jou tenminste.
 

henriz

Forumguru
Het is me niet gelukt op een Amundsen.
SD card erin en ik krijg meteen de melding "Softwaredownload", dus dat is goed.
Maar Menu - Setup - Systeeminstellingen - Software-update geeft een fout:
geen bestanden beschikbaar.
Een medium met bestanden voor de software-update plaatsen of de bron controleren, alstublieft.​

In de handleiding van de Columbus zie ik bij de instellingen van Navi twee extra opties die niet in de Admundsen zitten:
Delete my points of interest (Personal POI)
Update my points of interest (personal POI)


Voornamelijk om deze reden denk ik dat het niet mogelijk is om iets aan de verzameling van POIs aan te passen op een Admundsen. Of je moet de kaart met Navi data gaan hacken.
 

woutur

Lid
@Herman Janssens Zou je in dit forumprofiel bij Instellingen -> Contactinstellingen aan kunnen geven dat je bij "Accepteer conversaties van' door iedereen een bericht gestuurd kunt krijgen. Of, als je dat liever niet hebt, zou je mij willen 'volgen' (ook in je profiel, bij instellingen: Forumleden die je volgt).

Dan kan ik je een bericht sturen.
 
Bovenaan Onderaan