Fietsendrager Octavia 4 combi: dak of klep?

RoelF

Forumguru
Het is een Thule ProRide 598.
De foto was nog van mijn O3FL, nu met de O4 heb ik helaas geen glazen dak meer.
Is maar beter ook, want het ding staat op de snelweg toch nog best te bewegen op het dak. Wil je niet zien, haha.
 

QOTSA

Actief lid
Iemand ervaring met deze dragers die nu in de 'aanbieding' zijn?
Kan ik de Thule ProRide 598 rechtstreeks op monteren of heb ik dan adapters nodig?

1689603840560.png
 

Canon-Eye

Forumguru
Zo te zien worden ze specifiek aanbevolen voor de Octavia combi. Maar daar zijn er inmiddels vier van - alle met gelijksoortige vrijliggende dakrails. Ik weet alleen niet in hoeverre de onderlinge afstand tussen die dakrails bij de verschillende versies verschilt. Kwestie van gewoon opmeten, waarbij er overigens altijd wel enige tolerantie is - al is het maar omdat de afstand tussen de rails niet altijd over de hele lengte exact gelijk is. Daarom zijn de pootjes doorgaans een stukje te verschuiven.

Ik kan me overigens wel herinneren dat de dragers zoals ik die op de Octavia2 combi gebruikte ook zonder verdere aanpassingen op de opvolger (Fabia2 combi) gebruikt konden worden.
 

MacRembrandt

Forumguru
Deze lijkt een T-rail te hebben en dan zou ik die ook gebruiken. Zit ie er strakker op en dus minder geruis. Je hebt dan ook meer ruimte, want de t-adapter kun je tot boven de staanders gebruiken.
Dat lukt je niet met het “omklemmen”.

Nadeel van deze specifieke dakdragers die je hebt uitgezocht is dat je bij de volgende “niet-Octavia” een nieuwe set moet kopen. Koop je een universele Thule, kun je de staanders/“pootjes” vervangen.
Ik heb de mazzel dat ik al vier auto’s achter elkaar (Touran (2), Octavia en Tiguan) met van die hoge dakrails heb, waardoor ik nog steeds de zelfde pootjes gebruik.

Ik heb twee keer een dakdragerset incl. twee prorides op Marktplaats gekocht en gebruik dat al jaren. Heb er nu vier naast elkaar op de Tiguan, had er drie op de Octavia. Alles Thule.
3FkAT4W.jpg

5cyNj4i.jpg


Bij elkaar nog geen €150,-.:thumbsup:
Zijn trouwens Proride 590, het “oude type” zeg maar. Maar zelfde als 598.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Is die fiets niet een beetje te klein voor je ???
Wel leuke kleurtjes hoor, zie je niet elke dag.... :koffie:
 

QOTSA

Actief lid
Deze lijkt een T-rail te hebben en dan zou ik die ook gebruiken. Zit ie er strakker op en dus minder geruis. Je hebt dan ook meer ruimte, want de t-adapter kun je tot boven de staanders gebruiken.
Dat lukt je niet met het “omklemmen”.

Nadeel van deze specifieke dakdragers die je hebt uitgezocht is dat je bij de volgende “niet-Octavia” een nieuwe set moet kopen. Koop je een universele Thule, kun je de staanders/“pootjes” vervangen.
Ik heb de mazzel dat ik al vier auto’s achter elkaar (Touran (2), Octavia en Tiguan) met van die hoge dakrails heb, waardoor ik nog steeds de zelfde pootjes gebruik.

Ik heb twee keer een dakdragerset incl. twee prorides op Marktplaats gekocht en gebruik dat al jaren. Heb er nu vier naast elkaar op de Tiguan, had er drie op de Octavia. Alles Thule.

Bij elkaar nog geen €150,-.:thumbsup:
Zijn trouwens Proride 590, het “oude type” zeg maar. Maar zelfde als 598.
Dank voor je uitgebreide reactie. Qua doorverkoop en toepasbaarheid op een andere auto is een universele drager inderdaad verstandiger. Ik ga ook maar eens op marktplaats kijken. Alles bij elkaar voor nog geen €150,- teken ik voor!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan