Facelift Octavia??

Ron1900

Nieuw lid
Ik sta op het punt om een 1.9TDI te bestellen, maar nu las ik op een autosite ergens dat er binnenkort een facelift voor de O2 verwacht wordt. Weet iemand daar meer van, misschien is het beter om de bestelling een paar maanden uit te stellen?
 

LenK

Forumguru
Die facelift zou al op de IAA getoond worden, maar niets dus.
Qua timing zou het kunnen gaan gebeuren, de O1 was ook na 3 jaar.
Maar wanneer precies is de vraag. Ik zou het ook wel willen weten.
 

Tijg

Actief lid
Ik sta op het punt om een 1.9TDI te bestellen, maar nu las ik op een autosite ergens dat er binnenkort een facelift voor de O2 verwacht wordt. Weet iemand daar meer van, misschien is het beter om de bestelling een paar maanden uit te stellen?

Àls er wat gelift gaat worden, gaat dat niet meer voor modeljaar 2009 gebeuren. Dat is dus ergens rond eind mei (start van de bouw) of nog later bestellen, als je zekerheid wil dat je een MY2009 krijgt.
 

elcocheSKODA

Actief lid
Ook ik heb berichten gelezen over een facelift. Echter een termijn wordt nog niet genoemd.

Zie onderstaand bericht.


Skoda wijzigt gamma op detailniveau.

Zuinige GreenLine-versies, een Fabia Combi, nieuwe Superb en hertekende Octavia: 2008 wordt een interessant jaar voor Skoda. Naast deze nieuwigheden, ondergaat het volledige gamma nu al een reeks kleinere evoluties. Een nieuw navigatiesysteem is de blikvanger.
Skoda neemt afscheid van het Nexus navigatiesysteem. De Octavia krijgt als eerste model het nieuwe Columbus-systeem met aanraakscherm. Op een 30 GB grote harde schijf staan 10 GB navigatiegegevens en is 20 GB vrij voor bijvoorbeeld muziekopnames in mp3-formaat. Het systeem gebruikt twee dvd's, één voor West- en één voor Oost-Europa. Via de Aux-In-aansluiting in de centrale armsteun vooraan kunnen externe toestellen worden aangesloten.

Zoals aangekondigd is de Octavia nu ook leverbaar met de 1.8 TFSI-motor, goed voor 160 pk en gekoppeld aan een manuele zesbak. Een stel nieuwe velgen, zilverkleurige dakrails voor de Combi (naast de zwarte) en bochtenverlichting maken het Octavia-nieuws compleet.

Minder spectaculair zijn de aanpassingen aan de Fabia en Roomster voor modeljaar 2008. De Fabia is eindelijk leverbaar met ASR en ESP in combinatie met de 1.2 basismotor (60 pk). Voorts zijn er nieuwe lichtmetalen velgen en hebben alle versies behalve de Classic een extra make-upspiegel aan bestuurderszijde.

De Roomster kan voortaan met een zilverkleurige dakrailing worden uitgerust. Ook nieuw is de motorbeschermplaat aan de onderzijde in combinatie met een verhoging van de bodemvrijheid met vijf millimeter. Tot slot is een nieuw type achterklep leverbaar waarbij de onderdelen op een buizenframe worden bevestigd.

Bron: Autoscoops
 
bedankt voor de goede nieuwe informatie, en heel gaaf die nieuwe navigatie. Ik heb nu een Kenwood radio met een 40 gb schijf eraan, maar deze nieuwe navigatie is helemaal perfect voor mij een navigatie en 20 gb mp3 ruimte.....skoda is supergoed bezig.....
 
Aanraakscherm?

Ik lees 'aanraakscherm'.... Heeft het Nexus-systeem dat dan niet?? Please don't tell me dat ik aande hand van draaiknoppies mijn bestemmingen moet gaan ingeven als ik vanaf januari mijn nieuwe o2 krijg???
 

Frankie

Actief lid

WOW, dat ziet er helemaal niet verkeerd uit zeg !! Jammer van die "Ford-achtige" achterlichten maar van binnen echt wel een paar treedjes hoger. EN, origineel, naar mijn mening.. zo wil ik mss tch nog wel een Superb de volgende keer... :-)
 

Rallye

Forumguru
Please don't tell me dat ik aande hand van draaiknoppies mijn bestemmingen moet gaan ingeven als ik vanaf januari mijn nieuwe o2 krijg???

Als ik het Duitse forum goed begrijp worden er vanaf week 45 in 2007 alleen nog Columbussen (Columbi???) ingebouwd. Als je een nieuwe Octavia krijgt, krijg je dus een Columbus, geen Nexus. Gefeliciteerd.

http://www.octavia-forum.de/forum/v...id=96d429946d6aa62aa75b7066dd147eef&start=150

http://www.octavia-forum.de/forum/viewtopic.php?f=18&t=26358
 
Als je een nieuwe Octavia krijgt, krijg je dus een Columbus, geen Nexus.

Zou dat ook gelden voor het actiemodel Attractive Business?? Vrees van niet eigenlijk, maar het is natuurlijk een belletje waard...!!

Graag ook nog even antwoord op mijn vraag over bediening van de Nexus: is dat ook touchscreen??
 

adee

Senior Member
Nexus laat zich inderdaad bedienen door draaiknoppen en als je de grens overgaat moet je cdtjes wisselen :(
Heb zelf een beetje spijt van mijn keuze voor Nexus.... Erg duur en niet gebruikersvriendelijk.
 

octaviar

Nieuw lid
Nogmaals in de juiste discussie:
Vorige week heb ik een Octavia Combi Elegance 1.8TFSI besteld met pakket (Attractive Business) met Nexus erbij. Balen dacht ik, dus even gebeld met dealer.
Die vertelde mij dat bij de 1.8TFSI (omdat iets minder courrant is en dus niet direct op voorraad) waarschijnlijk de Nexus wordt vervangen door de Columbus. Als ik hem in januari 2008 dus krijg dan zit vrijwel zeker de Columbus ipv Nexus in de bak.... Dat zou bijna te mooi om waar te zijn..

Kan iemand dit bevestigen. Hij had het erover dat als je hem na week 45 besteld dat je vrijwel zeker de Columbus krijgt ipv Nexus, mits je bijvoorbeeld een 1.8TSI besteld ivm de levertijd van deze variant.

Heeft de importeur hier meer info over? Weet iemand dat?
 
Bovenaan Onderaan