Fabia loopt op 2 cilinders

Tees

Donateur
Meten is weten, gokken is dokken! Ik denk ook heel sterk aan een slechte massaverbinding ergens, het is te toevallig dat als je 2 electrische problemen hebt dat die niet gerelateerd zouden zijn. Dus dan is t een zaak van spanningsvallen en weerstanden meten.
 

Ted

Forumguru
Ik ga voor 2 defecte bobines ofschoon dat 2 tegelijkertijd het af laten weten is eigenlijk haast onmogelijk. Maar vocht kan de mogelijke oorzaak zijn geweest. Op de scoop zetten kan je het zien maar dat is echt voor de professional weggelegd. Ee vonk in de open lucht zegt niet zoveel omdat in de ionisatie spanning veel hoger dient te zijn dat heb ik aan de lijve ondervonden en word je op een dwaalspoor gezet.

Ik heb niet alles gelezen maar heb je de penbobines ook gewisseld dat is niet zo veel werk.
 
Eindelijk loopt ie weer zoals het hoort!! 10 punten gaan naar Ted. Bij onwijs toeval bleek het toch een tweede kapotte bobine te zijn geweest. Ik had echt alles uitgesloten, dus op de gok weer een bobine gekocht. Dit keer een nieuwe ipv tweedehands. En idd, alle 4 de pitjes deden mee.
Bizar dat je zo op het verkeerde been kan worden gezet door het kopen van een defect apparaat. Thanks allen, voor het meedenken!
 

Tees

Donateur
Fijn dat t weer gefixt is, en dat je t even terugkoppelt! Heel soms gebeuren 2 defecten toch bij toeval tegelijk. Hopelijk is er geen reden waarom die 2 tegelijk kapot gingen, en blijven je nieuwe bobines lang heel!
 

EdK

Forumguru
Dat maakt storing zoeken juist zo leuk !!
Kan in 2 minuten opgelost zijn maar ook pas na 2 weken.
Maar als het is opgelost dan geeft dat altijd zo'n lekker gevoel !

Gaat haast op sex lijken.....
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Zekers, als de puzzel op zijn plek valt geeft het inderdaad een voldaan gevoel.
Helaas wel één probleempje eraan over gehouden. De dashboardverlichting en tellers zijn ermee gekapt. Ben bang dat deze te veel spanningswisselingen om hun oren hebben gekregen door te vaak starten met halfgare bobines.
 

Ted

Forumguru
Eindelijk loopt ie weer zoals het hoort!! 10 punten gaan naar Ted. Bij onwijs toeval bleek het toch een tweede kapotte bobine te zijn geweest. Ik had echt alles uitgesloten, dus op de gok weer een bobine gekocht. Dit keer een nieuwe ipv tweedehands. En idd, alle 4 de pitjes deden mee.
Bizar dat je zo op het verkeerde been kan worden gezet door het kopen van een defect apparaat. Thanks allen, voor het meedenken!
Thanks!!!
 

Ted

Forumguru
Mijn aardpunten (circa 3 ) heb ik verleden jaar extra aangetrokken en vervolgens was ik van mijn random reset af van de dagteller. Even los , WD 40 en weer vast, eventueel een paar ik heen en weer voor een goed contact!
 

Hakar

Donateur
WD40 gebruik ik al langere tijd niet meer in de voor marters toegankelijke ruimten onder de motorkap.
En ondanks dat ik de WD niet meer gebruik, blijven ze maar komen om hun voedsel te verorberen dan wel te bewaren.
En of dat nou is dat ze de Fab als een veilig plekje herkennen of dat de visolie die er in schijnt te worden verwerkt nog jaren een geur afgeeft, ik weet het niet.
 
Bovenaan Onderaan