Fabia
† In Memoriam

Vandaag heb ik mijn "nieuwe" Fabia opgehaald. Nooit gedacht dat ik mijn Roomster zou inruilen maar ik liep tegen een kans aan die ik niet wilde laten lopen. Het punt is dat mijn zoon van 13jaar aan topsport tafeltennis doet en we daarvoor heel het land door rijden. Na een dag op een houten tribune gezeten te hebben ben je redelijk gebroken en moet je nog een heel stuk terug naar huis rijden. Doordeweeks rijden we heel veel naar trainingen. En dan wodt het aantrekkelijk om te kijken naar een automaat. Helaas zijn er weinig Roomsters met automaat verkocht en als er al eentje te koop staat is die behoorlijk prijzig en heeft veel kilometers gelopen. Daar schiet ik dan ook weinig mee op. Dus toch maar eens kijken naar een Fabia met automaat en een lage kilometer stand. Ik zag een leuke te koop bij Sneeuwbal garage in Den Haag maar voordat ik kon gaan kijken was íe al verkocht. Dus maar weer verder kijken op de site van Skoda. En opeens stond daar een hele mooie Rosso Brunello Fabia te koop bij Rijnwoud. Een 1.6 16V hatchback in tour uitvoering. De Fabia is van oktober 2009 en heeft 7.500km gelopen in twee jaar tijd. De eigenaar ruilt consequent de auto in om de twee jaar. Gelijk naar Rijnwoud en daar stond de Fabia gelukkig nog te koop. En heb ik daar de Roomster op in geruild. De Fabia is erg compleet uitgerust, o.a. climatronic, dance radio, cruisecontrol, electrische ramen rondom, cv met ab, lichtmetalen velgen en sunset ramen. En uiteraard automaat!!
De Fabia voelt en ziet er uit als nieuw. Zelf heb ik nog een leren stuur laten monteren. Maar meer kan een mens zich niet wensen. Het rijden met een automaat is heerlijk ontspannen. Zelfs de file voor de Algerabrug is nu niet meer erg. Gelukkig hebben we morgen de meeting en kan ik een lekker stuk met de Fabia rijden.
Kortom een gelukkig mens en weer terug als Fabia rijder.