Fabia III VS Polo

Kogamyata

Senior Member
@Bakkertje Erg hè dat 't overal verschillend is. Dan heb je het nog niet gehad over de stoeltjes bij verschillende leeftijden. Nemen erg veel plaats in. Dan kunnen in de meeste auto's er maar 2 op de achterbank. Nog afgezien van de bevestigingen en sluitingen. Maar wel zo veilig voor de kindertjes.
 

andrehj

Forumguru
maar bijvoorbeeld in volle vlucht door een software fout ineens één of meer motoren in 'reverse thrust' schakelen, dat normaal gebruikt wordt als het vliegtuig bij het landen de grond raakt, en nog af moet remmen. De effectieve stuwkrach is dan naar achteren, wordt op de grond soms ook gebruikt om achteruit te taxiën.
@Cordoba : Dat geval van Reverse Thrust (ergens in het oerwoud in ZO Azie, was het niet een vliegtuig van Nicci Lauda?) was geen gevolg van een software fout, maar kwam door kortsluiting in de bedrading, waardoor hydraulische kleppen werden bediend. Dit geval was vrij uniek in de luchtvaartwereld omdat hier één enkele fout (single point of failure) ervoor verantwoordelijk was dat een vliegtuig neerstortte, terwijl dit meestal een hele reeks fouten betreft.
 

Cordoba

Forumguru
@andrehj Je bedoelt Lauda Air denk ik. Ik heb het niet over een kortsluiting maar een programmeerblunder, of softwarefout, en volgens mij was dat geen toestel van Lauda. Er zijn destijds meerdere incidenten geweest met een bepaald type toestel, maar in een aantal gevallen had men geluk dat men óf op grote hoogte vloog en het via kunstgrepen kon herstellen, of dat men bijvoorbeeld al boven de landingsbaan vloog of op de taxibaan was, waardoor de gevolgen mee vielen. Ik had het niet over een éénmalig incident. Inderdaad is het zo, dat de meeste luchtvaartongelukken gebeuren door een serie fouten, en dat is geen toeval: zowel bij het ontwerp als bij het opstellen van procedures wordt er bij civiele ontwerpen van uitgegaan dat een failure van één component geen ongeval tot gevolg mag hebben, maar dat dit moet worden kunnen worden opgevangen.
 

Cordoba

Forumguru
@MarkyMark Hoe klein zijn die 3 kleine kinderen eigenlijk?
En ga je wel eens met de kinderen de grens over? Wellicht een suffe reactie, maar ben je bewust dat kinderen tot 1,50 meter in Duitsland op een verhoger dienen te zitten.

Die verschillen lijken duidelijk maar zijn het vaak niet. Als je als Nederlands gezin in Duitsland een auto huurt (of ten gevolge van pech/ongeluk een vervangauto met Duits kenteken rijdt) zul je je zonder twijfel aan de Duitse regels moeten houden. Als je als Nederlands gezin met je eigen auto (met Nederlands kenteken) door Duitsland rijdt, is de vraag of je in een dergelijk geval aan de Duitse regels gebonden bent, of aan de Nederlandse. (vergelijk het met de verplicht aanwezige alcoholtester in Frankrijk, die na uiteindelijk ook volgens gerechtelijke uitspraken niet voor auto's met niet-Frans kenteken geldt).
 

MarkyMark

Actief lid
3 autostoelen op de achterbank is inderdaad geen doen, wij hebben nu twee stoelen achterin de polo, onze oudste van 7 past daar met moeite tussen. In onze Audi A3 zit ze veel beter..... Ik ben benieuwd hoe dit in de combi zal zijn... Ben bang dat achterin de ruimte gelijk is aan de polo als je het hebt over breedte....
 
Bedankt voor de info, handig zo zelf de mogelijkheid te hebben, ben benieuwd of ik in eerste instantie de dealer van mij zo ver krijg :)
 

Bakkertje

Forumguru
Als je als Nederlands gezin met je eigen auto (met Nederlands kenteken) door Duitsland rijdt, is de vraag of je in een dergelijk geval aan de Duitse regels gebonden bent, of aan de Nederlandse. (vergelijk het met de verplicht aanwezige alcoholtester in Frankrijk, die na uiteindelijk ook volgens gerechtelijke uitspraken niet voor auto's met niet-Frans kenteken geldt).

Een alcoholtester is natuurlijk iets anders dan een zit verhoger. Ik weet niet hoe de Duitse politie hiermee omgaat, maar volgens mij dien je jezelf primair aan de regels in het betreffende land te houden. Want in dezelfde lijn zou je dan dus ook zonder winterbanden in Duitsland mogen rijden met je auto met NL kenteken.
Oh en niet te vergeten, het rijden met een zware aanhanger biedt ook veel ruimte binnen de EU om op verschillende manieren te interpreteren.
Hoe dan ook is een verhoger veiliger dan dat je kleine kinderen zonder op je achterbank laat zitten. Los van of het mag of niet, je zou het niet zonder moeten willen. En dan ook zo lang mogelijk met de rugleuning erbij, maar dat gaat zeker niet passen in een polo / fabia.
 
Als @ertromp het kan inschakelen en het is een optie in Duitsland dan is het gewoon mogelijk lijkt mij. Ik zou het ook zeer prettig vinden als het bij mijn auto straks erop zit.
 

ertromp

Forumguru
@ertromp Bij mij geven ze helaas aan: De testkast gaf aan “niet beschikbaar voor dit voertuig”.
Met vcds of waarmee gedaan?
En wat en waar is met die "testkast" geprobeerd in te stellen?
Zeker gezien de kennis van veel dealers vraag ik me af of ze de juiste plek weten te vinden waar gecodeerd moet worden
 
Laatst bewerkt:
@ertromp Geen idee eerlijk gezegd, ik kan hem pas de 16de ophalen i.v.m. leasecontract maar had aangegeven na jouw bericht hier dat het waarschijnlijk mogelijk was. Ik weet niet hoe ze het hebben geprobeerd. Is dat coderen eenvoudig uit te leggen....anders stuur ik ze nog een berichtje met "hulp" haha. Hij moet toch nog de werkplaats in voor het verwijderen van de type-aanduiding en winterbanden.
 

ertromp

Forumguru
Tja dan zal je garage een afspraak moeten plannen bij mij want ik bespeur zo dat ze überhaupt niet weten waar ze moeten zoeken :D
Maar die consults voor garages :greedy:
 
Tja dan zal je garage een afspraak moeten plannen bij mij want ik bespeur zo dat ze überhaupt niet weten waar ze moeten zoeken :D
Maar die consults voor garages :greedy:
Eerst maar eens afleveren.....dan heb ik nog poging 2 waar mijn auto wordt onderhouden....en anders ga ik jou eens heel vriendelijk aankijken in het voorjaar haha.
 
Bovenaan Onderaan