Fabia II Combi test

EdK

Forumguru
Bij mijn roomster is deze als optie erin gekomen !! Of je hem later er nog in kan laten bouwen dat weet ik eigenlijk niet !!
 

joergarms

Senior Member
Ja precies, chrome dakrails, net als op de A6 enzo.
Dat moet best een mooi gezicht zijn, qua kleur van de auto zou ik niet voor zilver gaan, daar rijden er echt teveel van rond.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik weet mijn kleur wel voor de volgende Fabia Combi: Tangarine Orange met privary glass.
 

LenK

Forumguru
www.autozine.nl heeft nu ook een test van de nieuwe Fabia Combi.
Net als het cliché over Oostblok auto's begint dit ook wel afgezaagd te worden en inhoudelijk klopt het al helemaal niet:
Autozine:
Skoda is een merk voor slimmerikken. Ze rijden immers voor een fractie van de prijs een auto die dezelfde kwaliteiten biedt als die van menig concurrent.

Skoda kost tegenwoordig IETS minder dan de concurrent (als je naar de Duitse merken kijkt tenminste)

Zonder dakrails is die combi toch wel een aardig karretje...
 

Fabia

† In Memoriam
Jammer dat ze dit niet verandert hebben:

Door de achterbank op de klappen, kan de bagageruimte worden vergroot. Helaas is Skoda hier "simply not so clever". Het wegklappen van de bagageruimte is een omslachtige en tijdrovende procedure. Eerst moet de afdekhoes los worden gemaakt (die daarna door de auto gaat zwerven), daarna moeten de drie hoofdsteunen worden verwijderd (die door de auto gaan zwerven). Vervolgens moeten de zittingen worden opgeklapt, waarbij het in veel gevallen nodig is de voorstoelen iets naar voren te zetten. Pas dan kan ook de rugleuning van de achterbank plat worden gelegd.
 

Atria

Actief lid
Allemaal leuk en aardig, maar hoe vaak rijdt de gemiddelde Nederlander nou met neergeklapte achterbank. Een standaard bruikbare kofferruimte (480 liter)vind ik belangrijker dan het makkelijk omklappen van de banken. Voor die paar keer dat je iets langs uit de bouwmarkt mee moet nemen, kunnen de leuningen ook gewoon naar voren vallen.

Gr Hans
 

Fabia

† In Memoriam
Laat ik je uit ervaring vertellen dat je daar vaker tegen aan loopt dan je lief is. Je moet de achterbank bij de F1 ook precies in een bepaalde hoek zetten anders kan je de hoofdsteunen niet verwijderen. Je zit of tegen het dak aan of tegen de hoofdsteunen van de voorstoelen aan. Dus dan is de gedachte niet onterecht dat het in de F2 toch beter geregeld moet zijn. Je kan dus de leuningen wel naar voren laten vallen maar dan hangt ;ie op de hoodsteunen en dat is nou net niet de bedoeling.
 

LenK

Forumguru
En de oplossing is zo simpel. Als ze de F2 dezelfde hoofdsteunen als de O2 hadden gegeven was er geen prob geweest.
Deze hoofdsteunen vallen in de laagste stand een stuk over de bovenkant van de rugleuning zodat ze er nog maar een klein stukje uitsteken.
Hieronder de achterbank van de F2 en de O2 (de middelste hoofdsteun van de F2 is wel zoals het zou moeten zijn):
 

Bijlagen

  • ScreenHunter_01 Nov. 29 22.14.jpg
    ScreenHunter_01 Nov. 29 22.14.jpg
    15,8 KB · Weergaven: 22
  • ScreenHunter_02 Nov. 29 22.15.jpg
    ScreenHunter_02 Nov. 29 22.15.jpg
    3,9 KB · Weergaven: 20

Hetzer

Forumguru
en nog wat echte foto's ,ik bedoel veel van de eerdere combi foto's komen van een reclamefolder en die auto's zijn standaard wat geretoucheerd en altijd verlaagd, moet je maar eens opletten, anyway nu dus nog wat extra foto's van de Fabia Combi (zonder verlagingsetje dit keer:grin:)
 

Bijlagen

  • 38943578_dc3f69ce3d.jpg
    38943578_dc3f69ce3d.jpg
    35,8 KB · Weergaven: 40
  • 38943588_7d6017ee92.jpg
    38943588_7d6017ee92.jpg
    27,6 KB · Weergaven: 29
  • 38943592_884e367c5f.jpg
    38943592_884e367c5f.jpg
    36,9 KB · Weergaven: 38
  • 38943595_b8003f8cf8.jpg
    38943595_b8003f8cf8.jpg
    20,3 KB · Weergaven: 22
  • 38943577_dce523162d.jpg
    38943577_dce523162d.jpg
    76,2 KB · Weergaven: 30

LenK

Forumguru
altijd verlaagd, moet je maar eens opletten
Ze weten bij Skoda dus hoe de klanten het graag zien en toch leveren ze steeds van die "steltlopers" af.
Audi, Seat en VW hebben dit niet (of in ieder geval minder), dus toch een Skoda trekje, dat hoog op de wielen :mad:
 

joergarms

Senior Member
Wat komt die kleur me bekend voor, hij lijkt wel een tintje donkerder dan de mijne, maar ziet er toch wel errug lekker uit. Sowieso ben ik steeds meer gaan voelen voor de Fabiacombi 2.
 

Fabia

† In Memoriam
Gaaf, helemaal niet verkeerd. Erg mooie kleur trouwens. Dat wordt steeds meer en meer mijn volgende Fabia en zeker in die kleur. Dan nog sunset glas en zilveren dakrails erbij dat wordt mooi...........
 

joergarms

Senior Member
Gaaf, helemaal niet verkeerd. Erg mooie kleur trouwens. Dat wordt steeds meer en meer mijn volgende Fabia en zeker in die kleur. Dan nog sunset glas en zilveren dakrails erbij dat wordt mooi...........

Zullen wij er dan maar gelijk 2 tegelijk bestellen, kunnen we waarschijnlijk nog wel een beetje aan de prijs sleutelen.:D
 
Bovenaan Onderaan