Fabia II Combi test

Hetzer

Forumguru
grappig , er staat dat het een drama is, om de bank naar voren te klappen, zouden ze dat bij Skoda bewust gedaan hebben, om weer niet te veel te concureren met de roomster??
 

Wallie

Lid
Jammer dat het niet zo'n uitgebreide review is, maar ja, die zullen nog wel komen... kijk er iig naar uit! :D
 

Fabia

† In Memoriam
grappig , er staat dat het een drama is, om de bank naar voren te klappen, zouden ze dat bij Skoda bewust gedaan hebben, om weer niet te veel te concureren met de roomster??

Het blijft dus worstelen met de hoofdsteunen. Ik had gehoopt dat ze daar nu wel een elegantere oplossing voor gevonden zou hebben.
 

Fabia

† In Memoriam
De kleine stationwagon werd een jaar of tien geleden met uitsterven bedreigd. Skoda zag echter wél heil in een combi in het B-segment. De Fabia Combi werd prompt een succes, want hij nam een kwart van alle Fabia-verkopen voor zijn rekening. Logisch dus dat het Tsjechische merk ook met een stationwagon op basis van de tweede generatie komt.
Voorheen had de Fabia Combi alleen de Peugeot 206 SW als concurrent, de nieuwe generatie moet naast de 207 SW ook de splinternieuwe Renault Clio Estate naast zich dulden. Tegenwoordig zien meer merken dus in dat een compacte stationwagon het wel degelijk goed doet, bijvoorbeeld bij jonge gezinnen.
Qua laadruimte zit het met de Combi wel snor: standaard is de inhoud 480 liter, met neergeklapte achterbank zelfs 1460 liter. Dat is maar liefst 235 liter meer dan de huidige generatie kan bieden. Ook op de achterbank is het zeldzaam goed toeven voor een auto uit het B-segment.
De 1,6-liter viercilinder met 105 pk lijkt heel wat voor een kleine auto, maar in de heuvels rondom het Kroatische Split moet de motor er toch flink aan trekken om de gang erin te houden. De auto is dan ook niet echt een vedergewicht: leeg weegt-ie 1135 kilogram. De diesels hebben lekker veel koppel en combineren dit met een aangenaam laag verbruik. Wel maken ze behoorlijk veel herrie.

De volledige rij-impressie met de Skoda Fabia Combi is te lezen in AutoWeek 49, die op woensdag 5 december in de winkels ligt.

Bron Autoweek
 

joergarms

Senior Member
Ik ga langzaam mijn mening bijschaven over de nieuwe Fabia, vooral de combi vind ik toch best een leuk uiterlijk hebben.
Ben heel erg benieuwd hoe die nu in het echt smoelt, zo gauw als het mogelijk is maar eens bekijken.
 

Hetzer

Forumguru
Ik ga langzaam mijn mening bijschaven over de nieuwe Fabia, vooral de combi vind ik toch best een leuk uiterlijk hebben.
Ben heel erg benieuwd hoe die nu in het echt smoelt, zo gauw als het mogelijk is maar eens bekijken.


Mee eens , de Fabia HB vond ik al erg geslaagd de Combi helemaal, met name de nieuwe gril en neusje vind ik erg mooi net zoals die van de Roomster ( dat eigenlijk natuurlijk in weze een Fabia MPV is )
 

LenK

Forumguru
Wat staan die dakrailings lelijk op de F2 combi.

Ik ben helemaal uitgekeken op die handvaten op mijn eigen dak, op al die combi daken. Vroeger had je een duurdere uitvoering als je dakrails had. Nu is het zo'n verplicht nummer.
Ook zo lekker onhandig bij het wassen. Doe mij maar liever € 200 korting.

Op onderstaande F2 foto's vind ik die handvaten helemaal dissonant. F2 is in verhouding smal en hoog. Dit maakt de verhouding nog schever. Ik wil hem wel eens zonder zien (OBEN OHNE :24:).
Oa Volvo V50, Alfa 159 en Chrysler 300C geven vast het voorbeeld: meestal geen dakrails op hun combi, nu de rest nog.

fd8d506cdd06576892d6f19b500fdc24.jpg

e088ad853702fbd14aeaf06654b559d0.jpg
 

Michel

Forumguru
Hoe langer ik er naar kijk, hoe enthousiaster ik word over de nieuwe Fabia Combi. Bij de hatchback heb ik nog altijd mijn twijfels, want ik vind hem gewoon te anoniem.
Alleen hoop ik wel dat Skoda nog eens een greep in het Volkswagen motormagazijn mag doen om krachtigere versies te kunnen leveren. Want op dit moment zou ik niet snel mijn huidige 2 liter voor een 1.6 versie in willen ruilen.
 

Fabia

† In Memoriam
Wat staan die dakrailings lelijk op de F2 combi.

Ik ben helemaal uitgekeken op die handvaten op mijn eigen dak, op al die combi daken. Vroeger had je een duurdere uitvoering als je dakrails had. Nu is het zo'n verplicht nummer.
Ook zo lekker onhandig bij het wassen. Doe mij maar liever € 200 korting.

Op onderstaande F2 foto's vind ik die handvaten helemaal dissonant. F2 is in verhouding smal en hoog. Dit maakt de verhouding nog schever. Ik wil hem wel eens zonder zien (OBEN OHNE :24:).
Oa Volvo V50, Alfa 159 en Chrysler 300C geven vast het voorbeeld: meestal geen dakrails op hun combi, nu de rest nog.

QUOTE]

Juist op die zilvere Fabia vind ik de dakrails erg mooi staan. Ik zag in de duitstalige folder dat je ze nu ook in chrome kan krijgen. Dat lijkt me helemaal wat.
 

LenK

Forumguru
Ik zag in de duitstalige folder dat je ze nu ook in chrome kan krijgen. Dat lijkt me helemaal wat.
Zag op Skoda.AT dat die zilveren railsjes daar eventjes € 300 kosten.
Opties zijn in NL ong 25% duurder dan in AT oa door BPM en de PON toeslag, dus dat komt dat op € 375

Dan moet je wel een aardige rails fetishist zijn om dat er aan uit te geven :1884:
 

Fabia

† In Memoriam
Zag op Skoda.AT dat die zilveren railsjes daar eventjes € 300 kosten.
Opties zijn in NL ong 25% duurder dan in AT oa door BPM en de PON toeslag, dus dat komt dat op € 375

Dan moet je wel een aardige rails fetishist zijn om dat er aan uit te geven :1884:

Zou ik zelf niet zo'n moeite mee hebben. En ff rondkijken of een ander bedrijf het goedkoper kan doen.
 
Ik heb de nieuwe Fabia Combi al live mogen zien op de IAA in Frankfurt.

Hij ziet er naar mijn mening beter uit als de HB. Die vind ik van achteren er smal uitzien. Dat gevoel heb ik niet bij de Combi.

Ook vond ik de C -vormige achterlichten leuk en heel herkenbaar als een Skoda.
 

Hetzer

Forumguru
Wat staan die dakrailings lelijk op de F2 combi.

Ik ben helemaal uitgekeken op die handvaten op mijn eigen dak, op al die combi daken. Vroeger had je een duurdere uitvoering als je dakrails had. Nu is het zo'n verplicht nummer.
Ook zo lekker onhandig bij het wassen. Doe mij maar liever € 200 korting.

Op onderstaande F2 foto's vind ik die handvaten helemaal dissonant. F2 is in verhouding smal en hoog. Dit maakt de verhouding nog schever. Ik wil hem wel eens zonder zien (OBEN OHNE :24:).
Oa Volvo V50, Alfa 159 en Chrysler 300C geven vast het voorbeeld: meestal geen dakrails op hun combi, nu de rest nog.

mee eens ik had op mijn vorige Fabia Combi ook een dakrailsvond ik daar wel mooi opstaan,maar de huidige Combi vind ik te hoog worden met die dakrails, evenals de Roomster die vind ik zonder rails ook mooier.
 

van_der_P

Senior Member
Voor de prijs van die rails kun je ook Maxi Dot kopen. Is veel nuttiger en ziet er wat sportiever uit, dan dat saaie dashboard wat standaard gemonteerd wordt.
 

Fabia

† In Memoriam
Maar hangt Maxidot ook niet af van de gekozen uitvoering? Of is Maxidot altijd een optie?
 
Bovenaan Onderaan