Fabia II combi 1.2 12 V Ambiente besteld

Hallo,

Op 14-04 2008 heb ik bij de Skoda dealer van Kleef in Dordrecht een Fabia II combi 1.2 12 V Ambiente besteld.
Met als extra's: Radio/CD Dance
Middenarmsteun
Extra getint glas achter
extra speaker en tweeters in de achterdeuren

Vandaag ben ik gebeld door de dealer dat hij binnen was gekomen,
Ze moeten het kenteken nog aanvragen dat duurt ongeveer 4 dagen .
en kan hem dus vrijdag halen,blij toe ik word gek van het wachten.
Heb voor de 1.2 gekozen omdat die lekker zuinig rijd en ik de tijd van het racen wel gehad heb.
Zal wel wennen zijn van de Mitsubishi Carisma 1.8 GDI (125 PK) naar 69 PK.
Ik hoop dat ik er een hoop plezier aan zal hebben.
 

cvegreen

Forumguru
Hoi tornado , welkom hier op het forum .
Ik rij met een 1.2 6V en ben er uiterst tevreden mee ik heb dus maar 54 pk en geraak overal waar ik moet , welliswaar wat trager op trekken dan met een zwaardere motor , maar met de huidige benzine prijzen zou je al bang zijn om je sleutel om te draaien tegenwoordig.
Je zal verbaasd zijn hoe stil die motor eigenlijk wel is . Erg stil voor een 3 pitter vind ik.
Als je ff wil kan je ook wat meer van je motor verwachten en dan gromt hij lichtjes. Nooit storend , ben deze avond na een dagje hard werken op mijn gemak naar huis gereden en genoten van de zalige stilte van mijn wagentje en het is van mij een F1 dus zou die van jou nog beter moeten zijn .
Het zal inderdaad ff wennen zijn aan het mindere aantal pk's , maar dat went ook wel.
 

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit :aangenaam: gezellige forum. Veel plezier met je nieuwe Fabia. Die zal je uit stekend gaan bevallen.
 

van_der_P

Senior Member
Welkom op dit gezellige forum. Sinds zondag weet ik ook dat de mensen achter de nickname op het forum in werkelijkheid ook gezellig zijn.
Bij mijn volgende auto gaat de voorkeur ook uit naar een 1.2 Combi.
Ik ben eens benieuwd hoe die je bevalt, zeker omdat je van een toch wel behoorlijk gemotoriseerde Mitsubishi, de overstap hebt gemaakt naar de basis motor van de Fabia Combi.
Heb je met deze uitvoering ook een proefrit kunnen maken ? Want het valt op dat je maar op weinig plaatsen een proefrit kunt maken in een 1.2.
 
Ik heb geen proefrit in een 1.2 gemaakt wel in een 1.6, maar ja ik heb op autoweek een hoop reviews gelezen van de 1.2 van het vorige model.
En die waren ook tevreden dus heb ik de gok genomen, maar het zal wel goed komen denk ik.

Die 1.8 GDI is ook niet alles houd vreselijk in elke keer om het half jaar moet je het gaskleppenhuis schoon laten maken en dan is het nog niet helemaal weg.
Hij ging ook vreselijk schakelen en ik heb nog nooit geluk gehad met een tweedehandse auto eigenlijk altijd pech, dus ben nu maar voor een nieuwe gegaan.
 

Hetzer

Forumguru
gefeliciteerd met je combi!!, en ik merk ( o.a via de dealer) dat er steeds meer 1.2 16V motoren verkocht worden.

veel plezier met je aanwinst

gr

Hetzer
 

Hetzer

Forumguru
ja dat is het nieuwste van het nieuwste :blush:,:winkie:

ik bedoel natuurlijk de 12V!!!!!!!!!!!!!
 

cvegreen

Forumguru
ja dat is het nieuwste van het nieuwste :blush:,:winkie:

ik bedoel natuurlijk de 12V!!!!!!!!!!!!!

Ha een schrijf foutje , kan altijd natuurlijk . Ik dacht , gaan ze nu terug naar 4 cilinder motoren in hun 1.2 versie . Heb gisteren gekeken hier in belgie en hier kan je ze in ieder geval niet met 4 cilinders krijgen die 1.2 motoren . Nu ja dat hoeft ook niet he , want ze zijn opvallend stil voor een 3 pitter vind ik en vrij zuinig , ik zit momenteel met een gemiddeld verbruik van 5,9L/100km. of 1/16,94. Wat ik helemaal niet slecht vind . Oh ja dat is over een afstand van ongeveer 2500 km.
 
nou hij is er.
Ik heb helaas niet veel tijd om er in te rijden maar de eerste rit was gewoon heerlijk.
Ik heb hem niet onderin getrapt maar volgens mij kan je met deze motor perfect met het verkeer meekomen.
 

van_der_P

Senior Member
Veel plezier, en veilige kilometers toegewenst. En hou ons op de hoogte van je ervaringen van deze, toch wel bijzondere auto motor combinatie. In ieder gaval heeft het mijn interesse.

Succes
 

cvegreen

Forumguru
nou hij is er.
Ik heb helaas niet veel tijd om er in te rijden maar de eerste rit was gewoon heerlijk.
Ik heb hem niet onderin getrapt maar volgens mij kan je met deze motor perfect met het verkeer meekomen.

Mijn wagen is nog minder zwaar dan die van jou en ik kan perfect mee komen met het verkeer , hij gromt een beetje als je flink op het gas gaat , maar is nooit storend .
 

Fabia

† In Memoriam
Veel plezier, en veilige kilometers toegewenst. En hou ons op de hoogte van je ervaringen van deze, toch wel bijzondere auto motor combinatie. In ieder gaval heeft het mijn interesse.

Succes

De mijne ook, zeker gezien de benzineprijzen. En ik verwacht niet dat íe op korte termijn omlaag gaan.
 

van_der_P

Senior Member
De mijne ook, zeker gezien de benzineprijzen. En ik verwacht niet dat íe op korte termijn omlaag gaan.

Dat denk ik ook niet als de dollar weer aantrekt, (en dat gaat gebeuren) zal de prijs van een vat olie wel wat lager worden maar niet zo laag dat de autobrandstoffen goedkoper worden.
Het is alleen jammer dat deze motor(de 1.2) alleen gecombineerd kan worden tot en met de Ambiente uitvoering.
 

EdK

Forumguru
Dat denk ik ook niet als de dollar weer aantrekt, (en dat gaat gebeuren) zal de prijs van een vat olie wel wat lager worden maar niet zo laag dat de autobrandstoffen goedkoper worden.
Het is alleen jammer dat deze motor(de 1.2) alleen gecombineerd kan worden tot en met de Ambiente uitvoering.


Als de dollar weer aantrekt ( wat ik niet hoop ) dan zal de brandstof alleen nog maar duurder worden !! Want het vat olie is als ik het goed heb nog steeds op die dollar gebasseerd !
De brandstof zal alleen nog goedkoper worden als die stropdassen minder speculeren met de olie !!
 
Ik heb nog niet veel gereden maar de stukken die ik gereden heb het is een geweldige auto.
Het is geen racemonster maar rijd vlot met het andere verkeer mee.
Het enige is dat hij hij wel wat meer geluid maakt maar als je gewoon 120 op de snelweg rijd valt dat wel mee.
 
Bovenaan Onderaan