Fabia goes Citigo......

Hele mooie Citigo! Ben benieuwd hoe hij eruit ziet met de zwarte knippers. De zwarte spiegelkappen ben ik ookbenieuwd naar maar ik ben bang dat'ie daar wat goedkoper van uit gaat zien.

Gefeliciteerd met de aflevering, balen van de speakers maar dat komt vast goed :)

Fabia

† In Memoriam
Bedankt voor alle reactie. Ik ben erg blij met de Citigo, toch weer een hele vooruitgang t.o.v. de Fabia. Je merkt toch heel goed dat dit een recenter model is. En die speakers komt echt wel in orde.

Fabia

† In Memoriam
Vandaag bericht gehad van Rijnwoud en ze gaan het uitzoeken van de speakers. Dus ff afwachten maar.

Fabia

† In Memoriam
Ondanks de ijzige koude toch de zwarte kinpperlichten en uitlaatsier stuk gemonteerd. Ik wacht nog ff met spiegelkappen tot ik ale info binnen heb en misschien kijk ik ze bij Rijnwoud wel een keer lief aan of zij het willen doen.

20130323_105914.jpg 20130323_105920.jpg 20130323_105930.jpg 20130323_105942.jpg

Fabia

† In Memoriam
Ik ben er uit waarom ik maar twee luidsprekers heb ipv vier. Er is bij het bestellen een fout gemaakt. Als je het Travel pakket besteld krijg je: Cruise control, in hoogte verstelbare passagiersstoel, boordcomputer en 4 extra luidsprekers. Echter, er daar komt íe, op een Elegance zit standaard de radio Funky. Dus die hoef je in het travel pakket niet te bestellen bij een Elegance. Alleen niemand heeft daarbij nagedacht over de 4 extra luidsprekers. Want je hebt maar twee luidsprekers standaard. Wil je die 4 extra luidsprekers voor een Elegance hebben dan moet je het Media pakket met 4 extra luidsprekers bestellen en ben je duurder uit dan bij een Ambition. Daar kost het Travel pakket 355 euro en bij een Elegance 305 euro + 135 euro voor het Media pakket.

Het had dus helemaal niet besteld kunnen worden. Maar ik heb er dus wel voor betaald. Komende week hoor ik wat Rijnwoud hier aan gaat doen. Ben benieuwd.

Prijslijst 1 okt 2012.JPG

Hetzer

Forumguru
leuk voor het eerst dat ik een non-greentec Citigo, van de achterzijde ziet !!
Waar heb je het uitlaatsierstuk vandaan ?

turboturbo

Forumguru
Die knippers zien er goed uit, zo. Past mooi bij de kleurstelling die jij hebt, maar is niet schreeuwerig opvallend. Decent.
Was het nog lastig om te doen? In mijn boekje van de Fabia staat dat je een kapot lampje aan de zijkant niet zelf kunt vervangen.

Vreemd verhaal met die speakers. Zal vast wel naar tevredenheid opgelost worden (immers jij bent Skodaforum-lid :laugh:)

Wat die uitlaat betreft; ik vind het nou zo jammer dat ze die niet weggewerkt hebben bij de Citigo, zoals bij de Fabia. Heb je ook geen last van langsdruipend regenwater en dus extra roest aan het eind-pijpje.

Fabia

† In Memoriam
Die knippers zien er goed uit, zo. Past mooi bij de kleurstelling die jij hebt, maar is niet schreeuwerig opvallend. Decent.
Was het nog lastig om te doen? In mijn boekje van de Fabia staat dat je een kapot lampje aan de zijkant niet zelf kunt vervangen.

** Was erg makkelijk om te doen, ff naar rechts duwen en het lampje kwam er zo uit.
Wat die uitlaat betreft; ik vind het nou zo jammer dat ze die niet weggewerkt hebben bij de Citigo, zoals bij de Fabia. Heb je ook geen last van langsdruipend regenwater en dus extra roest aan het eind-pijpje.
** Ik begrijp je niet. Ik heb juist het sierstuk zelf gemonteerd omdat ik het stoer vind staan.

CDK

Forumguru
je hebt een schitterende Citygo hoor, netjes aangekleed ook! en wat betreft dat uitlaat sierstuk..., dat staat gewoon dik op die auto :)
veel plezier ermee!

greetz Corné

Cordoba

Forumguru
Ziet er netjes uit Rudy, en wel lef om met deze kou dergelijke klusjes aan te pakken. Met de spiegelkappen zou ik wachten tot het een graad of 15 is: de kans dat plastic lipjes of iets dergelijks scheuren of afbreken is dan een stuk kleiner. (hoewel het risico bij 'oud' plastic door veroudering een stuk groter is)

Fabia

† In Memoriam
Ik ben nog bezig aan het uitzoeken hoe ik het beste de spiegelkap kan verwijderen. Monteurtje doet voor mij nog navraag op zijn werk.

turboturbo

Forumguru
** Ik begrijp je niet. Ik heb juist het sierstuk zelf gemonteerd
Sorry, ik was niet heel duidelijk, nee. Ik bedoel dat bij Skoda bij het tekenen/maken van het model de uitlaat er iets uit heeft laten steken vanonder. Ik vind het juist mooi, even helemaal los van een uitlaat sierstuk of niet, als de uitlaat helemaal weggewerkt is onder/achter de bumper, zoals o.a. bij de Fabia.

Maar smaken blijven ook hier verschillen, en als er toch een stukje pijp uit steekt, vind ik dat sierstuk zeker een upgrade! :)

Hetzer

Forumguru
Snap ik ook niet ;)
Wanneer is de laatste keer dat je de uitlaat van een Citigo hebt gezien ??? ;)
Het uitlaat pijpje standaard, is hetzelfde weg gewerkt als de Fabia-1 en 2, dus helemaal weggewerkt achter de bumper...

turboturbo

Forumguru
Huh? Oke, dan ben ik even in Harrie-in-de-Warrie modus. Sorry.
Als ik op google plaatjes kijk, zie ik idd geen pijpje onder de bumper steken. Dan snap ik weer even niet hoe je dan zo'n sierstuk bevestigd, maar dat is vast een kwestie van zien en dan 'ooooo, zó' :smirk:

Edit: Tino op het UP!forum heeft een dubbel uitlaat stukje erop zitten. Daar lijkt wel een stukje uit de bumper uitgezaagd.

Fabia

† In Memoriam
Het sierstukje een L vorm. De originele pijp loopt schijn naar beneden en daar bevestig je het sierstuk aan.

De zwarte spiegelkappen zitten er nu ook op. Mijn broer heeft met geholpen. We waren wel voor de zekerheid met de spiegel rechts begonnen mocht het mislopen. Maar eigenlijk viel het wel mee. De spiegel zelf liet zich redelijk makkelijk verwijderen, de plastic kap die voor de behuizing zit was wat lastiger. Maar uiteindelijk een ferme ruk en hij kwam los. De spiegelkap ging ook redelijk los. Wel ging bij het monteren van de zwarte spiegelkap links een lipje stuk. De spiegelkappen zijn volgens mij tweedehands en dus al een keer verwijderd van een Up/Citigo/Mii en dan is het kunststof toch een beetje kwetsbaarder geworden. Maar een gaatje boren en een tyrap en het probleem was opgelost.

20130407_172506.jpg 20130407_172513.jpg 20130407_172522.jpg

Noord26

Forumguru
Vroeger wilde men graag bij betalen om alles in de lakkleur gespoten te krijgen. Nu is het weer andersom? ;)

Fabia

† In Memoriam
Vandaag bericht gehad van Rijnwoud en ze gaan het uitzoeken van de speakers. Dus ff afwachten maar.

Mail gestuurd naar Pon om de extra kosten vergoed te krijgen. Nog wel ff subtiel vermeld dat ik actief ben op het SF. Misschien werkt het.

Fabia

† In Memoriam
Vandaag voor de derde keer getankt. Veel snelweg en veel cruisecontrol gebruikt. Totale afstand 672 km, verbruik 1 op 23,09!!!!!!!!!!! :super:

Bovenaan Onderaan