Fabia Combi

cvegreen

Forumguru
.
De zwangerschap tot op heden loopt het allemaal best lekker (volgens mijn vrouw dan) haha! K:aangenaam:

Sorry , ik had nooit gekeken of je M of V was , maar dacht van V . had in je profiel moeten kijken voor ik die blunder af ging natuurlijk . Nu ja je kan er als man toch ook van genieten zo met je oor tegen haar buik , en dan plots een voetje of handje tegen je oor voelen stampen . Oh man , leuk toch die zwangerschap . Dan meegaan naar de gynicoloog , op de echo zien dat alles eraan en erop zit , dan samen zoeken naar namen en geboorte kaartjes dan de suikerbonen uitzoeken en samen de doosjes of wat dan ook vullen . Leuke tijd , dan zijn de eerste dagen na de geboorte echt wel leuk hoor , genieten van het kleine wondertje , als papa dan emotioneel zijn omwille van dat wondertje dat je samen met je vrouw op de wereld hebt gezet. Ok , de vrouwen hebben daar heel wat meer moeten voor doen vooraleer het op de wereld kon komen , maar nietemin een ongeloofelijke tijd . Daarna komt de kat wel op de koord , want na een korte periode begint het opvoeden van je kind , in mijn ogen geen gemakkelijke opdracht , waar je met vallen en opstaan toch wel ergens mee komt . Mijn oudste zoon is nu net geen drie en daar heb je je handen toch wel mee vol als het op opvoeden aan komt . Luisteren is ver van zijn sterkste punt , dus krijg daar maar iets aan verkocht .
 
Oh oke, vandaar.. maakt niet uit.. Foutjes maken we allemaal.. Ben inderdaad wel erg benieuwd hoe het allemaal zal gaan lopen.. Nu ben je met zijn tweeen maar dan voor altijd met zijn 3-en of wat er nog komen gaat haha..

Zal inderdaad niet altijd meevallen dat geloof ik graag. Zeker op de momenten dat ze helemaal niet luisteren en puur de eigen zin doordrijven.. Maar goed dan maar een keer flink op je bek.. Iedereen heeft het moeten leren dus...

Maar ben inderdaad wel erg benieuwd over de rij eigenschappen van de 1.2 motor. Heb er namelijk nog niet meegereden.. wel met een 1.4 maar dat is toch weer even wat adners
 

Fabia

† In Memoriam
Maar ben inderdaad wel erg benieuwd over de rij eigenschappen van de 1.2 motor. Heb er namelijk nog niet meegereden.. wel met een 1.4 maar dat is toch weer even wat adners

Dat zal je niet gaan tegenvallen. Je hebt heel veel trekkracht onderin. Je hoeft 'm niet in de toeren te houden om vooruit te komen. Ik ben er meer dan tevreden over. Ook ik had 'm besteld zonder er proef in gereden te hebben. De vele positieve commentaren op dit forum gaven mij de moed om ongezien 'm te bestellen. En ik ben echt meer dan tevreden. Het hangt natuurlijk wel af met wat voor instelling je gaat rijden. Als je echt een stoplicht racer wilt hebben dan heb je hier niks aan. Maar gewoon goed met het verkeer mee komen gaat heel goed. Door het vele koppel onderin rijd het echt heerlijk. Ik zit me meer dan eens te verbazen over het motortje. Je hebt totaal niet in de gaten dat je met een driecylinder rijdt. Hiervoor had ik een 1.4 16v en die moest je veel meer op toeren houden en heel veel schakelen. Onderin viel er helemaal geen lol te beleven. Ik merk nu dat ik met de 1.2 veel minder hoef terug te schakelen. En dat veel prettiger rijdt. Ik kan 'm echt iedereen aanraden. Zeker ipv van de 1.4.
 

cvegreen

Forumguru
Het is een algemeen voordeel van die 3 cilinder motortjes . Ik had hiervoor een hyundai accent 1.5 crdi ook een 3 cilinder met een extreme roffel , maar man wat ging dat ding zeg. Ik moest met niet veel onder doen , nu met mijn F1 is het wat minder fel dan mijn hyundai maar ik voel me geen kleine mus in de grote stad met mijn mijn 1.2 6V , een 12V zal nog wel wat meer pit hebben denk ik , dus zal het wel snor zitten denk ik . De 12V heeft toch minimum 6 pk meer als mij en als je de 70 PK neemt dan heb je er nog eens 10 meer dus 16 PK meer als mij , dat scheelt zeker weten een pak . Fabia heeft de 70 pk versie als ik niet verkeerd voor heb en hij vind zijn 1.2 veel levendiger dan zijn 1.4 16V met 101 pk aan boord . Dat spreekt mijn inziens boekdelen . Ik rij gemiddeld aan een verbruik van 6,6 l/100km of 1op 15,15 ,wat ik niet slecht vind als je weet dat een enkele rit bij mij maar 5 km bedraagd .
 

Dirk Kuyt

Nieuw lid
Oh oke, vandaar.. maakt niet uit.. Foutjes maken we allemaal.. Ben inderdaad wel erg benieuwd hoe het allemaal zal gaan lopen.. Nu ben je met zijn tweeen maar dan voor altijd met zijn 3-en of wat er nog komen gaat haha..

Zal inderdaad niet altijd meevallen dat geloof ik graag. Zeker op de momenten dat ze helemaal niet luisteren en puur de eigen zin doordrijven.. Maar goed dan maar een keer flink op je bek.. Iedereen heeft het moeten leren dus...

Maar ben inderdaad wel erg benieuwd over de rij eigenschappen van de 1.2 motor. Heb er namelijk nog niet meegereden.. wel met een 1.4 maar dat is toch weer even wat adners
Gefeliciteerd met de bijna aanwinsten! Ben ook wel benieuwd naar de trekkracht van de drie pitter.Heb vroeger een Matiz 3 cillinder gereden en dat ging prima,ik rij nu een Fabia combi 1.4 16 v en die mist onderin wel wat kracht zeker met vrouw en 2 kids hond en skibak op het dak.Vandaar dat ik pas een Octavia 1.4 TSI combi besteld heb (misschien iets voor jullie als volgende auto aardig gezinsbakkie).Voor de rest niks dan lof voor de Fabia combi zeker ook de inruilwaarde na 3 jaar!
 
:super:Nou word nu wel heel erg nieuwsgierig inderdaad naar het vermogen van de auto... nog een weekje of 8 denk ik!
 

Fabia

† In Memoriam
Je mag een rondje in mijn fabia rijden als je wilt. Ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt, ook ik keek er erg naar uit.
 
Helaas helaas.. door contacten via Leasemaatschappij et... is de auto nu pas 2 weken in bestelling.. vermoedelijke levertijd

NU nog 8 weken..... :biggthumpdown: :shocked:
Dat is wel balen.. dus levering zal wel begin jullie worden... dat is wel even een tegenvaller.

tis niet anders
 
Produktie week 25:

Door duitse ontwikkelingen op de markt ivm slooppremie worden er meer fabia's besteld daardoor loopt de levertijd 3 weken op!

Levering waarschijnlijk week 28 tot nu toe!
 
Nou uiteindelijk dan toch vanavond ophalen hier alvast een pic::yeah:
 

Bijlagen

  • Kopie van DSC011131.jpg
    Kopie van DSC011131.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 20

skodaoctavia2

Actief lid
inderdaad een leuke Fabia. veel plezier ervan. hier staat een fabia 1 voor de deur. nog steeds tevreden met de wagen
 
het is uiteindelijk toch de vernieuwde versie geworden
met standaard parkeer sensoren en als het goed is dagrijverlichtng
 
Bovenaan Onderaan