Fabia Combi Greenline 1.2TDI besteld

Viper

Lid
Vandaag nog even een zonnebril houder besteld, wordt nog voor zaterdag ingebouwd, top service :xyxthumbs:

Viper

Lid
Auto zaterdag 9/10/2010 opgehaald, goed ontvangen bij de dealer. Kopje koffie, alles goed nagelopen, uitleg, leuke attentie voor de vriendin gekregen, betaald en op weg...

We hebben nu afgelopen weekend al 300km gereden met de auto, en de auto begint steeds beter te rijden. In het begin vond ik de auto niet zo goed remmen, en het schakelen ging allemaal wat stroef, maar goed dat moet nog allemaal "inslijten". Ook moet ik enorm wennen aan het schakelen en het vermogen onder in de toeren
(geen turbo!).

Na de 300km die we al gereden hebben zijn de remmen al een stuk beter, en gaat het schakelen ook al wat soepelder. Ik heb de eerste 300km rustig aangereden totdat de motor goed warm was (olie warmer dan 85 graden) en heb hem dan belast tussen de 1500 - 3500 toeren. Ook heeft het Mergelland route tourtochtje de auto goed gedaan, na deze heuvelachtige tocht was de auto voelbaar ietsje sterker.

De auto rijdt zeer goed en erg comfortabel, ik ben er zeer blij mee!
Aangezien de auto nog steeds verder "los" moet komen kan het alleen
maar nog beter gaan.

Oh jah, mijn verbruik momenteel van de eerste 300km (incl. Mergelland route) bedraagt 4.7l / 100km, dus dat is al redelijk goed...

NielsW

Lid
Mooi Viper.
Veel plezier ermee :D

Ik verwacht zelf niet veel moeite met de kracht van de auto te hebben. Ik rij nu een 1.4MPI fabia en die is nog zwakker dan de 1.2 TDI :D

Viper

Lid
Nou, ik zet het momenteel standaard uit als ik de auto start. Als ik zelf vind dat de auto warm genoeg is (uitlezen olie temp op maxidot) en ik kom op plaatsen waarvan ik zeker weet dat ik langer dan 30 sec moet wachten activeer ik het pas...

Ik gebruik het dus niet altijd... Komt misschien nog... gewenning...?

Als ik het gebruik werkt het wel goed en snel.

FredV

Banned
Ik gebruik het dus niet altijd... Komt misschien nog... gewenning...?

Als ik het gebruik werkt het wel goed en snel.
Is echt gewenning, ik merk het amper meer en als ik denk dat ik weer snel moet wegrijden, dan houd ik mn koppeling ingetrapt. Geen probleem

Trucker

Actief lid
Ik vind het erg meevallen start stop systeem,het reageerd lekker snel is gewoon wennen denk ik.

Bovenaan Onderaan