Fabia 3: een weetje om de achterkant nog iets lager te leggen.

geerrre

Forumguru
Mooi zo!
Even inhakend hierop. Ik zie nu dat Eibach het veranderd heeft kwa verlagingen:

Pro-Kit
Service Information beachten , Einbauort Vorderachse, Tieferlegung ca. 30 mm
Einbauort Hinterachse, Tieferlegung ca. 45 mm
mit TÜV-Gutachten, Achslast VA bis 860 kg, Achslast HA bis 840 kg


Enkel voor de hatchback en dat is volgens mij altijd al zo geweest voor de hatchback.
 

geerrre

Forumguru
@Antera Kan je voor België een goca attest verkrijgen voor de eibach pro-kit voor een Fabia 3 combi?
Want als ik in het Gutachten kijk zie ik voor die kit enkel skoda 5J staan en niet NJ5?
 

Antera

Donateur
Ik kan de attesten van de betreffende setnummer die leveren idd. Daar zal vermoedelijk ook jouw auto onder vallen en zullen er op de papieren het EG nummer staan wat op het typeplaatje ook terug te vinden is
 

geerrre

Forumguru
Wat denk jij @Antera over de rubbers?

Ik twijfel om ze te plaatsen, gaat mooier gelijk liggen maar is het wel verstandig?
De rubbers zijn heel dun en gaat misschien niet zo gezond zijn voor de auto bij rijden in putten (en België)?

@Skoda Ramon 83 : heb even gekeken naar uw auto en die ligt perfect IMO...
De combi staat achteraan iets hoger na verlaging. Jij hebt 30/45 veren en voor de combi zijn het 30/35 veren...
 

Antera

Donateur
Die dunnere rubbers zullen het niet veel slechter maken. Je veer vangt het tenslotte toch wel op samen met je dempers en dat veranderd niet. Ja de demper krijg iets minder demperruimte maar verwacht daar geen problemen mee. Je moet je eens bedenken als je een schroefset plaatst en die laag zet dan heb je een soortgelijk idee
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

geerrre

Forumguru
Als er maar geen scheuren ontstaan boven de rubbers in het chassis?!
Omdat daar toch grotere krachten opkomen doordat het rubber veel dunner is?

Het zijn maar mijn gedachten, ik heb er verder geen verstand van...

Of gaat dat geen verschil uitmaken @Antera?
 

kylimo

Senior Member
Erg mooi hoe de F3 er bij staat met Eibach 30/45 lager. Gaat er binnen een paar weekjes ook onder. Heb al contact gehad met Mark. Beviel mij bij de F2 ook erg goed.
Maar eerste auto’s omruilen (F2 naar F3).

Groeten Boy
 

aiva tco adoks

Forumguru
Ik twijfel nog heel erg om te verlagen... wie heeft er wat foto’s.
Liefst met clubber velgen.
Dan kan ik het beste vergelijken ;)

Ik moet sowieso iets, ook ivm de vakantie belading.
 
Bovenaan Onderaan