Fabia 3: een weetje om de achterkant nog iets lager te leggen.

Skoda Ramon 83

Forumguru
Oke
Ja ik moet de mijne nog krijgen dus moet nog even kijken wat de as laste van de mijne zijn.
Weet niet over er verschil is tussen de 5 bak en 6 bak 1.2.
Omdat er 2 versies te krijgen zijn van eibach.
Met een aslast van 860kg en een 960kg voor en achter is voor beide gelijk
 

Dennis78

Forumguru
Heb ook geen idee wat het verschil is. Heb de gevraagde info door gestuurd dus zal best goed komen.

@Antera : kan jij wat inzicht geven wat het verschil in aslast betekend?
 

Ridley

Forumguru
Hij zakt idd iets meer als 30mm. Rond de 35 is het bij mij uitgekomen. Hieronder goed te zien icm 17 inch.

Overigens een set met voor 30mm zakken en achter 45mm bestaat niet van Eibach, dan moet je twee sets aanschaffen... de pro kit en de sport line.

Daarnaast denk ik ook dat mocht je dit doen, de auto uit verhouding komt te staan: koplamp naar boven zeg maar

37eaeb769a17a84a6bc7a00d295d242d.jpg
 

Skoda Ramon 83

Forumguru
Ridley

Bij carfantasy kan je eibach bestellen van 30MM voor en 45MM Achter.
En dit is ook eigenlijk de enigste set wat te koop is bij Carfantasy en bij Stroeven motorsport.

Welke verlaging heb jij dan zelf?

http://www.carfantasy.nl/eibach-pro-kit-skoda-fabia-nj3-10-12-tsi-p-529217.html

Heb de skoda HB MC ook opgemeten
Voor gaapte hij 50 mm van band naar wielkast en achter 80mm.
Denk eer dat hij met de lampen de duiven uit de boom schijnt moet je stukke lager gaan als 45mm.


Dennis

Welke verlaging kwa MM heb jij gepakt?
 
Laatst bewerkt:

Ridley

Forumguru
Ik heb de prokit, die verlaagd 30mm voor en 35mm achter. Bij Lowering.nl @Antera besteld en gemonteerd. Heb je dit opgemeten bij de dealer? Wellicht zaten de transportblokken er nog tussen.

Ik denk dat 45mm echt een fout is hoor.
 

Dennis78

Forumguru
Weet niet precies welke Antera besteld heeft. Alleen veren, wil nog wel fatsoenlijk over de hobbels hier in de wijk kunnen :D

Zal of 30/30 of 30/35 zijn denk ik.
 

Skoda Ramon 83

Forumguru
Oke ja dat weet ik niet of er nog transportblokken eronder zaten.
Ik wacht wel dan totdat ik de wagen zelf heb en anders maar wat jullie zeggen.
Voor mij os het puur dat de speling tussen band en wielkast voor enn achter het zelfde zijn.
Die combi wat je poste is de jouw met de 30 en 35 mm verlaging?
Want vindt deze netje liggen zo.

En wat kost bij antera een verlagings set?
 

geerrre

Forumguru
Ik heb de prokit, die verlaagd 30mm voor en 35mm achter. Bij Lowering.nl @Antera besteld en gemonteerd. Heb je dit opgemeten bij de dealer? Wellicht zaten de transportblokken er nog tussen.

Ik denk dat 45mm echt een fout is hoor.

Is geen fout, maar is enkel te bestellen voor de hatchback en niet voor de Kombi...
 

Skoda Ramon 83

Forumguru
Zo ik heb vorige week dan mijn Fabia HB Monte Carlo verlaagd met Eibach.
Was even lastig maar het zit erop.
Bij rijderkant hebben we de aandrijfas los gehaald want anders kon net niet de schokbreker eruit.
We hebben de wagen 30MM voor en 45MM achter en moet zeggen dat de wiel gap nu zeer netjes is en voor en achter het zelfde is.
Zeer te vrede hoe de stance nu is van de wagen.
Veel betere uitstraling.
Weet nog niet hoe ik pics hier moet post moet ik nog even uitzoeken. :bloos:
 

CDK

Forumguru
Zo ik heb vorige week dan mijn Fabia HB Monte Carlo verlaagd met Eibach.
Was even lastig maar het zit erop.
Bij rijderkant hebben we de aandrijfas los gehaald want anders kon net niet de schokbreker eruit.

Aandrijfas losgehaald??? Dat is toch echt niet nodig hoor, de Fabia van mijn vrouw is ook van Eibach voorzien geweest en daarna van een KW schroefset, maar geen aandrijfassen los geweest....
 

Skoda Ramon 83

Forumguru
Nou de schokbreker zit in de naaf geschoven.
En draagarm kon net niet laag genoeg bij mij voor de schokbreker uit de naaf te halen.
De aandrijfas kwam aan de draagarm en kon hij niet meer lager dus aandrijfas los gehaald.
Het was dan ook alleen bij rijderskant.
Maybe halen sommige de Naaf los van de draagarm maar wij hebben het anders gedaan.
 

Antera

Donateur
Even inhakend hierop. Ik zie nu dat Eibach het veranderd heeft kwa verlagingen:

Pro-Kit
Service Information beachten , Einbauort Vorderachse, Tieferlegung ca. 30 mm
Einbauort Hinterachse, Tieferlegung ca. 45 mm
mit TÜV-Gutachten, Achslast VA bis 860 kg, Achslast HA bis 840 kg
 
Bovenaan Onderaan