Fabia 3, 1.0TSI verlagen.

Rosinfield

† In Memoriam
Grappig hoe je eea weer weet te reconstrueren ogv deze discussie. Was destijds zeer intensief bezig met het verlagingsverhaal. Voelde ook wel voor de schroefset, maar die was er idd niet voor de 1.0 en de oplossing van @Corné de Kluijver met de Polo versie met aangepaste achterveren, werd me wat te gortig. Uiteindelijk dus maar voor de next best oplossing gegaan (Eibach+Bilstein B8). En ben daar nog altijd zeer tevreden over, ondanks die zeer incidentele klap.
Die leer je overigens voor een groot deel voorkomen door bij drempels het zekere voor het onzekere te nemen, m.n. bij het drempel afrijden. Dan heb je soms het idee dat het makkelijk gaat, maar heb je toch teveel snelheid en een klap als gevolg.
 

EdK

Forumguru
Tsja even afstoffen hier, was dit topic eigenlijk vergeten maar het verhaal met sets bleef toch in het hoofd spelen.
Via PB contact gehad in eerste instantie met Antera en die kwam met de oplossing van veren of een dure en dan wel de KW streetcomfort set.
En van laatste had ik dan ook netjes een prijs all-in van Antera gekregen. En ja was een stukkie duurder dan bv Bilstein / Eibach.
Dus ja wat doe je dan ? dan stuur je een PB naar @Corné de Kluijver om hem zijn ervaringen te vragen over de enkele jaren dat de KW set onder de wagen zit bij hun.
En dan krijg je een PB terug met een aanbieding om zijn set over te nemen omdat de Fab er binnenkort uit zou gaan...
Dus dan weer met @Antera pb sturen wat alleen montage kost want......
En uiteindelijk krijg je een meer aantrekkelijk totaal prijs om de set over te nemen en antera deze te laten monteren...

En ja vandaag was het dan zo ver, Corne was wat vroeger en toen ik om 8.30 uur aankwam was de voorzijde bij zijn Fab al omgezet en een 3/4 uur later lag rondom de KW set er al af en de OEM set zat er bij hem weer op.

Hierna is Mark begonnen aan de wagen van mij, en ja al vele malen gelezen hoe gemakklijk ( zo oogt het ) het hem afgaat en hij de boel ombouwd !
En ik heb de tijd niet echt bijgehouden maar schat in dat een 1,5 uur later de wagen op de KW set stond !

Hierna moest de achteruitrijcamera nog ingebouwd worden waarvan ik één en ander heb beschreven in ander topic ( tja mag niet off topic gaan van de mods...) ben ik nog langs de uitlijner geweest waar Antera zaken mee doet.
En vandaar weer 1,5 uur terug gereden naar thuis , en deze route rij ik meer vanwege familie die ook in buurt van Breda woont.
Dus had een goed vergelijk hoe de wegligging is nu met de KW set, en tsja die is echt aanmerkelijk beter geworden.
Bocht van A27 naar A2 wat ik altijd al een lekkere bocht vind met wat snelheid is nu echt een genot !
En ik baalde een beetje toen ik de afslag 5 nam op de A7 en er iemand voor me zat met een slakkegang.
Kon dus niet even me dagelijkse bocht uitproberen, dus even kijken of we morgen er de tijd voor hebben en anders word dit gewoon maandag na het werk..

Wat de verlaging voor en achter nu precies is ?? Met het schaamrood op den kaken durf ik dit eigenlijk niet eens te zeggen !!
We hebben meer op het oog gekeken naar de verlaging hoe het smoelde !!
Dus @Antera kun jij dit nog vertellen ? Ik heb je met de rolmaat aan de gang gezien ? :pardon:

En dan hieronder nog even de bekende Antera WALL verlaging 1.jpeg verlaging 2.jpeg verlaging 3.jpeg verlaging 4.jpeg

Antera nogmaals bedankt voor de service en Corné voor het overnemen van de KW set ! :thumbsup:
 

brepus13

Forumguru
Een kw set zo over kunnen nemen is een prima reden om je lang gekoesterde wens in vervulling te laten gaan :-)

hele mooie upgrade!!
 

EdK

Forumguru
Verplicht of niet verplicht...... zelfs Corné stond er gister naar te kijken en vond het eigenlijk best wel smoelen.
Want nu werden die zijkanten en achterkant zo gods smerig na al een enkele rit...
Dus S-Line zou vast een afspraak maken met de dokter op afroep, want als Corné ze toch gaat plaatsen dan trek je dat zeker niet meer.....:D
 

Desperado

Forumguru
En ze zijn ook in kleur te krijgen/maken.
Bij de Peu dealer waar ik 20 jaar geleden werkte verkochten we uitsluitend de luxe in kleur versies.
 

s-line

Forumguru
Hou toch op @EdK ,dat zegt hij alleen maar omdat jij hem van zijn spullen hebt afgeholpen. En veel durven niet tegen jou te zeggen wat ze echt vinden....
Ze denken allemaal als we lief tegen ED doen doet hij misschien ook lief tegen mij...:jaja:
 

CDK

Forumguru
Hou toch op @EdK ,dat zegt hij alleen maar omdat jij hem van zijn spullen hebt afgeholpen.
Je hebt spatlappen en spatlappen, maar echt dit valt echt heel goed mee in real life. Op de witte Fabia van m’n vrouw zitten ook nog spacers achter en dan gooit hij echt elk vuiltje tegen de zijkant en dat is eigenlijk nog storender dan die vrij subtiele zwarte flapjes.
 
Bovenaan Onderaan