Fabia 2005 slaat af bij ingedrukte koppeling

Stripedkrijn

Forumguru
Sterker nog, ik heb die gaskleppen bij verschillende netshops al voor rond €110 compleet gezien. Ik weet niet of die prijs incl of excl btw is en ook niet hoeveel de verzendkosten zijn. Even de Google erbij en zorgvuldig de juiste gegevens invullen. Even chatten met die mensen kan ook geen kwaad. Ik zou bv voor het merk VDO gaan. Misschien iets duurder, maar dan staat er tenminste een merk achter en vaak krijg je dan 1 of 2 jaar garantie op het onderdeel. Dit wordt vermeld. Geen idee wat de sloop ervoor gaat vragen maar als het verschil niet zo héél groot is dan wist ik het wel... VDO schijnt er ook origineel op te zitten. En inderdaad, vervangen is niet zo spannend.
 

Cordoba

Forumguru
Voor de BBY en BKY zie ik op de onderdelenlijn diverse gasklephuizen staan voor rond de 50 euro, voor de AQW (maar die heeft de TS niet) staan er heel veel en begint de prijs rond de 25 euro.
 

Hakar

Donateur
Bouwjaar 2005.
De mijne ook, naar ik weet ben ik geen nieuw gasklephuis nodig, maar wordt door een topic als dit wel nieuwsgierig naar wat zo'n ding dan nieuw mag kosten.
Zie bij mijn hofleveranciers Carpartsdirect en mijnautoonderdelen.nl verschillende met diverse prijzen van € 172,-- tot €453,--.

Voor TS dus beangrijk te weten welk blok er bij hem in ligt.
Is het BKY dus zelfde als die van mij, dan kan sloop zeer interessant zijn.
 

RvdB

Nieuw lid
Excuus voor de verlate reactie, maar om hierop terug te komen:

De dealer heeft (kosteloos) de auto drie dagen gehad om te kijken wat er nu mis is. De gasveer hebben ze verbeterd en nu vermoeden ze dat de EGR de boosdoener is. Deze hebben ze nu losgekoppeld en ik moet pakweg 150km rijden om zeker te weten dat dit het probleem is.

Net een testrit gehad en inderdaad de auto rijdt prima. Toerental zakt netjes terug en schiet niet meer richting de 0 zoals eerst.

"Afdoppen" was helaas geen optie aangezien er teveel roest zat. Dus waarschijnlijk moet de EGR in zijn geheel vervangen worden.

Ik ga nu eerst (na mijn vakantie) een 150km rijden om zeker te zijn dat het inderdaad de EGR is en dan eens kijken hoe en/of waar deze te vervangen is. Ik ga dit in ieder geval niet meer bij deze dealer doen.

Nogmaals bedankt voor al jullie berichten!
 

RvdB

Nieuw lid
Bouwjaar 2005.
De mijne ook, naar ik weet ben ik geen nieuw gasklephuis nodig, maar wordt door een topic als dit wel nieuwsgierig naar wat zo'n ding dan nieuw mag kosten.
Zie bij mijn hofleveranciers Carpartsdirect en mijnautoonderdelen.nl verschillende met diverse prijzen van € 172,-- tot €453,--.

Voor TS dus beangrijk te weten welk blok er bij hem in ligt.
Is het BKY dus zelfde als die van mij, dan kan sloop zeer interessant zijn.
RDW geeft dit aan: SCBKYX01
 

Hakar

Donateur
Ik zeg op basis daarvan dat je een BKY blok hebt.
Als het goed is zit er onder de bekleding van je kofferruimte een sticker. en daarop staat je motorcode ook.
Bestaat uit drie hoofdletters.
 

turboturbo

Forumguru
Tjonge, 3 dagen diagnose en men komt wederom niet verder dan een vermoeden... ik zou het even laten die EGR, en eerst elders een second opinion doen.
Wat ik ervan weet (en dat is maar weinig hoor, dus voor wat het waard is) krijg je wel foutcodes als daar iets mee aan de hand is. Dat had ik bij mijn Fabia I iig wel.
 

Hakar

Donateur
@turboturbo Maar wel 3 dagen zonder kosten.
Hoeft ook niet, want als TS en garage hun relatie voortzetten op deze manier worden die gratis dagen vanzelf teug verdient.

Het zwakste excuus van deze garage vindt ik dat er zonder slag of stoot en zonder overleg weer bijna € 100,-- uit TS zijn portemonee is getrokken omdat ze zijn telefoonnummer niet hebben:facepalm:
Een goede en met de klant begane garagist had dan gewacht tot klant de auto weer komt ophalen, had even overleg gehad, en bij goedkeuring die vier kaarsjes in vijf minuten vervangen.

@RvdB wat RDW zegt is niet zo belangrijk
Vraag me trouwens af waar je dit vindt bij de RDW, of wanneer je contact hebt gehad, hoe ze dit kunnen aangeven.
Ik zie het van mijn eigen auto in de gegevens bij RDW nergens staan, niet anoniem en ook niet wanneer ik geregistreerd inlog.
 

Stripedkrijn

Forumguru
@Hakar : Moinmoin! Die motorgegevens staan gewoon bij de bekende gegevens die bij het kenteken horen onder de kop "Variant"
Tenminste bij mijn Faabjes staan ze gewoon vermeld. Bijvoorbeeld SEAQWX01 bij mijn Combi en SCAQWX01 bij de hatchback. Combi is van 2003 en hatchback van 2000. Beiden MPI motoren. Combi met airco en de andere zonder.
 

Hakar

Donateur
Aha, weer wat geleerd vandaag.
Weet nu denk ik waarom ik er overheen keek.
Begint met SEB, en dan haak ik meestal al af.
Is een ander topic over.
Anyway, nooit op gelet, ben het ook nog nooit nodig geweest.
Gelijk even een check gedaan op mijn overige kentekens, en bij geen enkele andere wordt er iets van motorcodes vermeld in de rubriek variant.
 
Bovenaan Onderaan