Fabia 2

MacManiac78

Forumguru
Een PDF is het niet geworden, zoals ik al aangaf wil ik mijn Windooz7 'Mac' zo schoon mogelijk houden.

De helingshoek heb ik even snel geprobeerd, maar ik denk dat ik niet wild genoeg geschud heb met het opkrikken van de auto. Ht alarm ging niet af.

Via VCDS moet je bij de Fabia II Greenline zijn bij 09 (Electric Controle Module) [[of zoiets dergelijks]] dan 07 (Coding) dan Long coding helper.

Voor je instellingen gaat veranderen, EERST je huidige instellingen opschrijven!
Aanpassingen doe je op EIGEN risico!

Nu heb ik een hele som aan instellingen die ik aangepast heb, ik zeg niet dat al deze geactiveerd moeten worden.
Byte 2 Bit 2
Byte 3 Bit 6
Byte 5 Bit 0, 1, 2, 3, 5, 6, 7
Byte 6 Bit 0, 1, 2, 5

Bij de Bytes een vinkje zetten en bij de Bit's kijken of deze van een 0 in een 1 veranderd.
Anders EERST de BIT aanpassen en dan de BYTE aanvinken.
Per aanpassing CLOSE en DO IT! klikken.

Als alles is aangepast, dan moet je de sleutel uit het contact halen, op je stoel blijven zitten, de auto met de AB op slot zetten, naar het ledje in de deur kijken, deze gaat even snel knipperen, dan kort uit en dan langzaam knipperen. Als het goed gegaan is en je nu het portier opentrekt, heb je je alarm geactiveerd.
Als je VCDS doorloopt, zal je ook zien dat je voor een vertraging kiezen en kan en kiezen voor slot activatie en bij deur openen activatie.

SuX7

quiptix

Nieuw lid
Geheel off-topic natuurlijk: Maar wat heeft een PDF te maken met het schoonhouden van jouw 'Windooz7''Mac'? (Kon het niet laten)

Verstuurd van mijn Transformer TF101G met Tapatalk

MacManiac78

Forumguru
Omdat je dan weer meer software moet installeren. Maar inderdaad geheel off-topic, dus kan het opgeschoond worden.

MacManiac78

Forumguru
Intro
Dit is een handleiding om het fabrieksaf alarm op een Fabia II GL te activeren.

Uitleg
Deze instelling zorgt voor de activatie van het alarm als de deuren gesloten zijn en deze zonder gebruik van een sleutel of afstandbediening worden geopend.

Voorwaarden
Er is gebruik gemaakt van de officiële Ross-Tech Hex-Can-Usb kabel met VCDS 11.11.3 op Windows 7.

Getest op
Fabia II Greenline

Waarschuwing
Alle wijzigingen die je aan je auto aanbrengt zijn voor jouw eigen risico, ik noch SkodaForum.NL is verantwoordelijk voor fouten in dit document en de eventueele schade als gevolg.
Twijfel je? Voer dit dan NIET uit! Maak altijd een backup van de oude instelling (screenshot bijvoorbeeld) en verzamel wat je in de tussentijd allemaal hebt gewijzigd voor het geval je later problemen krijgt.

Stappenplan
1. Sluit de kabel aan op de OBD2 connector van je auto.
2. Sluit de de andere helft van de kabel (USB) aan op je computer (dit is getest met Windows 7 wacht tot de kabel is gekoppeld is (vaak gepaard met het bekende 'USB gevonden' geluidje)
3. Zet de auto in contact (of start de auto) en wacht een paar tellen
4. Start VCDS
5. Kies linksboven voor 'Select Control Module'
6. Kies voor '09-Cent. Elect.'

7. Voor je instellingen gaat veranderen, EERST je huidige instellingen opschrijven!
8. Aanpassingen doe je op EIGEN risico!

Nu heb ik een hele som aan instellingen die ik aangepast heb, ik zeg niet dat al deze geactiveerd moeten worden.
Byte 2 Bit 2
Byte 3 Bit 6
Byte 5 Bit 0, 1, 2, 3, 5, 6, 7
Byte 6 Bit 0, 1, 2, 5

10. Bij de Bytes een vinkje zetten en bij de Bit's kijken of deze van een 0 in een 1 veranderd.
Anders EERST de BIT aanpassen en dan de BYTE aanvinken.
Per aanpassing EXIT of CLOSE en DO IT! klikken.

TEST

Als alles is aangepast, dan moet je de sleutel uit het contact halen, op je stoel blijven zitten, de auto met de AB op slot zetten, naar het ledje in de deur kijken, deze gaat even snel knipperen, dan kort uit en dan langzaam knipperen. Als het goed gegaan is en je nu het portier opentrekt, heb je je alarm geactiveerd.
Als je VCDS doorloopt, zal je ook zien dat je voor een vertraging kiezen en kan en kiezen voor slot activatie en bij deur openen activatie.

SuX7

Canon-Eye

Forumguru
Deze instelling zorgt voor de activatie van het alarm als de deuren gesloten zijn en deze zonder gebruik van een sleutel of afstandbediening worden geopend.
Eén vraagje (voor alle zekerheid): als je de deuren van binnen hebt gesloten (met de schakelaar) en vervolgens een deur opent door 2x aan de deurkruk te trekken, dan zal het alarm toch hopelijk niet afgaan?

MacManiac78

Forumguru
Wel als je de sleutel verwijderd hebt en het zonder vertraging meteen laat activeren.
Zolang de sleutel in / op contact staat niet.

Op slot zetten met AB, niet met 'schakelaar'.... tenminste.... dat heb ik niet getest.

RefleCs

Forumguru
Begrijp ik nou goed dat het alarm er af fabriek gewoon inzit en alleen maar geactiveerd hoeft te worden? Geldt dit voor alle modellen?

piair1982

Forumguru
Wie kan mij vertellen hoe je de lampcontrole kan uitschakelen op een fabia II facelift.

Ik kan zelf wel zien of een lamp kapot is.

Canon-Eye

Forumguru
Ik kan zelf wel zien of een lamp kapot is.

Dat kan iedereen met een geldig rijbewijs, want daarvoor moet het gezichtsvermogen voldoende zijn. Punt is dat er hééél erg veel auto's rondrijden met 1 of meer kapotte lampen. Dat hadden de bestuurders dus ook kunnen zien, als ze ernaar gekeken hadden - quod non.

Zo'n controlesysteem dient om meteen de aandacht te vestigen op het feit dat er iets mis is, inplaats van af te wachten totdat de bestuurder het ooit een keertje uit zichzelf opmerkt. Vind ik toch wel een goeie zaak...

deusjevo

Forumguru
Zo'n controlesysteem dient om meteen de aandacht te vestigen op het feit dat er iets mis is, inplaats van af te wachten totdat de bestuurder het ooit een keertje uit zichzelf opmerkt. Vind ik toch wel een goeie zaak...

Yep, alleen zie ik veel auto's rondrijden met defecte verlichting waarvan ik zeker weet dat ze ook lampcontrole hebben... :ahum:
Als je eigenwijs bent rijd je dus gewoon verder.

ertromp

Forumguru
Dat is niet mogelijk. Alleen de check (kaltdiagnose in VCDS) over de kentekenverlichting is uit te schakelen.
Dit is voor een O2 maar ik denk voor 99% dat dit bij de F2 hetzelfde zal zijn.

Antera

Donateur
is bij die niet te doen inderdaad en zoals bij vele niet. soms wel uit te zetten maar blijft dan toch de melding deels actief

piair1982

Forumguru
Das fijn...

Dan heb ik dus xenon erin zitten welke ik dus binnenkort op marktplaats kan zetten.

Neem aan dat door die foutmelding ook andere problemen kunnen ontstaan.
Nu werkt bij mij de meedraaiende koplampen niet als het lampcontrolelampje brandt......

Of heeft één van jullie nog één gouden tip?

Antera

Donateur
een canbus geschikte set plaatsen. Wij hebben op dit moment nieuwe sets die in elke auto werken zelfs de lastigste op dit moment.

Bovenaan Onderaan