Fabia 2 op de Rai

Grotere wielmaat doet veel. Soms zijn het kleine dingen die een wereld van verschil opleveren. Denk bij de octavia 2 eens zwarte B-stijl bekleding tussen de ramen. Ik verwacht echter dat de combi beter in verhouding zal zijn.

Neodaf
 

DonB

Lid
Ok,, het is me iets duidelijker, maar nog steeds geld voor mij dat de Polo een stuk kleiner is dan de Fabia.. maar goed inderdaad de prijsklasse en onderstel etc. heb je gelijk in.
 

Klama

Nieuw lid
FF de maten en gewichten van het huidige model VW Polo en de Nieuwe Skoda Fabia erbij gepakt. VW Polo 1.4-16V 59 kW en Skoda Fabia 1.4-16V 63 kW.
Lengte Polo: 3,92 meter. Lengte Fabia: 3,99 meter.
Breedte Polo: 1,65 meter. Breedte Fabia: 1,64 meter.
Hoogte Polo: 1,46 meter. Hoogte Fabia: 1.49 meter.
Wielbasis Polo: 2,46 meter. Wielbasis Fabia: 2,46 meter.
Vanafprijs Polo 1.4-16V 59 kW Trendline 3 drs € 15.725,-
Vanafprijs Fabia 1.4-16V 63 kW 5 drs € 13.390,-
Snappen jullie nog dat er nog Volkswagens verkocht worden?

Misschien wordt het zo iets duidelijker, DonB

De Skoda Octavia staat op het onderstel van een VW Golf (of Jetta, of Seat Leon, Altea, Toledo, AlteaXL)
Bij Skoda krijg je dus feitelijk meer auto voor minder geld........

Oh ja, en ik vindt de nieuwe Fabia er een heel stuk sportiever en jonger uitzien dan het vorige model. Kan niet wachten tot de combi uitvoering komt....
 

Hetzer

Forumguru
Bij Skoda krijg je echt meer auto voor minder geld, een 0-1 Combi doet qua ruimte niet onder voor een Passat.
De Fabia-1 is qua binnen ruimte groter dan de Polo maar hij staat dus echt op het zelfde platform , dat overigens van de Golf-3 is, de Fabia-2 staat ook op diit zelfde platform, de Fabia-2 Combi gaat ook van dit platform gebruik maken.
 
Bij Skoda krijg je echt meer auto voor minder geld, een 0-1 Combi doet qua ruimte niet onder voor een Passat.
De Fabia-1 is qua binnen ruimte groter dan de Polo maar hij staat dus echt op het zelfde platform , dat overigens van de Golf-3 is, de Fabia-2 staat ook op diit zelfde platform, de Fabia-2 Combi gaat ook van dit platform gebruik maken.

Alleen is het jammer dat ze niet ook de voorwielophanging van de Golf 3 hebben gebruikt, die was vele malen degelijker dan de Fabia ophanging.
 
De verhoudingen kloppen echt niet van de hatchback. En ook de dealer is er niet blij mee. De verkopen vallen extreem tegen tot nu toe volgens mijn dealer. Niemand snapt ook waarom ze niet als eerste met de combi zijn gekomen. Ik snap het zelf ook niet, als ik op de Nederlandse wegen kijk zie ik toch voornamelijk combi's rijden en ik zit genoeg op de weg om daar een redelijk beeld van te hebben (70k per jaar).
Als de combi niet beter geproportioneerd is dan wordt het geen Fabia meer voor mij als volgende auto.

Als het uit kan bij de baas dan zal het dan waarschijnlijk een Octavia Combi worden of heel iets anders, maar dan zal het ook wel buiten de VW groep liggen.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik ben tot op heden nog geen nieuwe Fabia tegen gekomen in het wild. Wel zie ik met enige regelmaat Roomsters rijden.
 
Bovenaan Onderaan