[F3] SmartLink, zijn er mogelijkheden tot achteraf inbouw?

Alpha

Donateur
Ben inmiddels terug van vakantie en heb woensdag aanstaande een afspraak bij de dealer om het voorstel door te nemen.

Zodra ik weet wat de haken en hogen zijn informeer ik jullie!
 

Alpha

Donateur
Beetje aan het spammen nu maar vooruit...

Vanmorgen bij mijn dealer geweest en een prettig gesprek gehad. Ik moet zeggen dat mijn dealer begrijpt wat klanttevredenheid inhoudt...

Enfin wat jullie interesseert. Skoda heeft zelf nog steeds geen oplossing. Het houdt nog steeds vol dat er een update komt welke de problemen zal oplossen. Volkswagen zegt hetzelfde. Het lijkt er dus op dat men volop bezig is.

Wat ik geleerd heb vandaag:
1. Probleem ligt aan Mirrorlink, deze bieden nog steeds geen software aan om problemen op te lossen;
2. Skoda heeft Pioneer begin dit jaar om een oplossing gevraagd en is dus gekomen met de Boloro 2016 en Admundsen.
3. De Swing, Bolero en Amundsen zijn allemaal gemaakt door Pioneer er ligt simpel een VW, Seat of Skoda skin overheen;
4. Om "the gap" van 2015 Bolero's te vullen heeft Pioneer (op verzoek van Skoda) een add-on gemaakt. Deze module sluit je aan op de Bolero en draait als het ware een "app" binnen de Bolero. Deze module komt nu langzaam op de markt en kun je al her en der bestellen. Blijkt ook te werken met Octavia's, Yeti's en Rapids die geen Amundsen hebben.
5. Het Pioneer systeem werkt volledig samen met de 2015 Bolero, krijgt volledige ondersteuning van pon en komt binnenkort beschikbaar op de accessoirelijst van Skoda.
6. Je kunt nog gewoon muziek luisteren onder het navigeren en gebruik maken van overige functies. Tijdens het bellen stopt ook het geluid uit de navigatie. En na het bellen gaat dit weer door.

Mij is gevraagd of ik akkoord ga met het inbouwen van dit Pioneer systeem. Daarbij zijn duidelijk de volgende afspraken gemaakt:
1. Het wordt volledig uit het zicht geplaatst (zijn namelijk 2 extra kastjes, eentje heeft een SD-kaart met kaarten);
2. GPS muis wordt weggewerkt achter het dashboard;
3. Mijn dealer en pon geven volledige ondersteuning bij issues en problemen.
4. Aangezien ik de eerste ben die dit krijgt bij mijn dealer krijg ik een leenauto en nemen zij alle tijd om het goed en degelijk in te bouwen.

Tijdens het gesprek hebben we nog gebeld met Pon en toen is mij nogmaals hun oprechte excuses aangeboden. Maar dat kwam meer door hoe ze mij "niet klantvriendelijk" hebben behandeld. Ook zijn ze geschrokken van mijn bijna 20 pagina's tellend verslag van hoe ik als klant ben behandeld en wat ik allemaal heb geprobeerd (o.a. 4 toestellen aangeschaft om werkend te krijgen). Dat had blijkbaar nog een staartje.

Skoda UK biedt dus een Kenwood oplossing maar Skoda Nederland biedt de Pioneer aan.

Mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.
 

Alpha

Donateur
@Alpha

Goed verhaal !!
Ik heb net als jij ook de officiële weg bewandeld en bij mij wordt op 2-11 de Pioneer set ingebouwd !! :thumbsup:
Ik ga er dan van uit dat het probleem, met name de navigatie is opgelost !!

Dat is goed om te horen! Ben ik benieuwd!! Ik weet nog niet wanneer het ingebouwd gaat worden. Moet eerst nog besteld worden.

Ik ben in ieder geval van plan een filmpje te maken hoe het werkt want je vindt er bar weinig van!
 

Alpha

Donateur
Update, systeem is binnen... Maar werkplaats heeft pas 17-11 tijd...

Balen maar ach geduld is een schone zaak!
 

PPeterse

Nieuw lid
Hallo Alpha,
Ziet er goed uit, hoor graag hoe het werkt.
Ben ook wel geïnteresseerd. Heb ook een Bolero van de 1e serie die niet werkt met Mirrorlink.
Neem aan dat de dealer met een interessant aanbod komt en dat je niet het volle pond hoeft te betalen.
Via welke knop schakel je de navigatie trouwens in ?
En hoe zit het met de updates ?
 

Alpha

Donateur
Hallo Alpha,
Ziet er goed uit, hoor graag hoe het werkt.
Ben ook wel geïnteresseerd. Heb ook een Bolero van de 1e serie die niet werkt met Mirrorlink.
Neem aan dat de dealer met een interessant aanbod komt en dat je niet het volle pond hoeft te betalen.
Via welke knop schakel je de navigatie trouwens in ?
En hoe zit het met de updates ?

Hi,

Ik heb een hele interessante deal gekregen. Ik heb namelijk een klassiek kastje naar de muur geval gehad tussen Skoda, HTC, Mirrorlink, Sony, Sygic en mijn dealer in... En dit 6 maanden lang en 10tallen emails en telefoontjes later...

Ik heb in 20 pagina's uitgetikt hoe ik behandeld ben, een filmpje gemaakt wat er precies gebeurd en de auto langs gebracht voor uitgebreide diagnose. Daar heeft toen de aftersales manager van mijn dealer hoogte van gekregen. Die heeft een flinke discussie gehad met Pon en daar is dus uitgekomen dat Pon de module betaald en mijn dealer het inbouwen inclusief leenauto.

Of ik dat ook zo ver had gekregen zonder al die moeite betwijfel ik. Mijn normale klacht is afgewimpeld met "er komt ooit een update". Ik ben in ieder geval heel blij met mijn dealer. Die maakt zich keihard voor z'n klanten.

Dan je andere vragen:

Navigatie schakel je in door twee seconden lang de media knop in te drukken. Dan start de Panasonic module op mocht die nog niet zijn opgestart en dan kun je vervolgens alles via het scherm bedienen.

Geluid wordt netjes zachter, de stem spreekt dan en dan wordt het volume weer harder. Bellen onder het navigeren werkt ook.

Updaten: er schijnt ergens een kastje met sd kaart te zitten. Die heb ik nog niet gevonden. Dat vraag ik volgende week even na.

Het zijn kaarten van Here Maps. Daar ben ik heel blij mee want die zijn kei goed. Straat namen en dergelijken worden ook perfect uitgesproken door Saskia. Prima te verstaan!

Dealer heeft gevraagd of ik hun volledig op de hoogte wil houden en bij het kleinste issue direct contact op te nemen met hun.
 

RogerS

Forumguru
Fijn om te horen dat alles naar behoren is opgelost en ook werkt!

Updaten: er schijnt ergens een kastje met sd kaart te zitten. Die heb ik nog niet gevonden. Dat vraag ik volgende week even na.
Nou dan is ie in ieder geval uit het zicht....
 

Race Bleu 18inch

Senior Member
@Alpha ; ergens een kastje met sd kaart te zitten. Die heb ik nog niet gevonden. Dat vraag ik volgende week even na.

Module met sd-card zit achter de bediening van de airco !! :jaja:
Dus niet echt toegankelijk om effe snel te updaten !!:thumbsdown:
 
Laatst bewerkt:

fanSkoda-VW

Donateur
Ik heb het al eerder gezegd. Ik vertrouwde het Smartlink systeem niet naar aanleiding van wat ik las in testverslagen.
Dus bij A-Point toen doodleuk medegedeeld: geen ingebouwde nav? Dan geen aankoop.
14 dagen later kreeg ik antwoord en de Bolero kon aangepast worden.
Een smak geld, ja. Maar mijn GSM was niet compatibel, en die vervangen voor een nieuw los simlockvrij toestel is ook niet gratis.
De Bolero werkt nu uitstekend, ook als navigatie instrument.
Na wat problemen omdat degeen die het inbouwde er van uit ging dat je alle kabels altijd kan knikken, in scherpe bochten kan leggen . NIET doen dus :mad: .

Ook de plek van de GPS-antenne moet niet in het midden zitten i.v.m. mogelijke storingsbronnen van andere elektronica.
Het antenneprobleem is uitermate keurig opgelost door de importeur van het systeem, Deynos.
Uitermate tevreden over hun hulp én service :bloemen:
O ja, dit dus in m'n F3C van april 2015.

grts
:ot: Er worden te veel functies a d GSM toegekend: navigatie, betalen, etc.
O ja, en bellen, txtmsg, Internet óók nog.
Als die niet werkt, accu leeg, stuk of wat dan ook kan je beter begraven worden :nailbiting: .
Daarom dus een autonoom systeem in de auto.
 

Altos

Banned
Bij mijn F3 die net geleverd is en dus MY2016 is zit Smartlink en Mirrorlink erop.
Ik heb een Iphone 5s die perfect werkt met Smartlink (Apple Carplay) maar wat weinig app's heeft.
Ik heb een Sony Z2 die perfect werkt met Smartlink (Android Auto) maar de bediening vind ik minder overzichtelijk onderweg, wel vind ik Google Maps prettiger ogen in het scherm.
De Sony Z2 werkt ook perfect met Mirrorlink maar alleen als ik stil sta, zo gauw ik ga rijden lockt het scherm en zie ik niks meer, maar als ik stil sta is de complete telefoon te bedienen via het scherm van de F3.
Ik begrijp dat het niet echt veilig is om onder het rijden de smartphone te bedienen maar had gehoopt op FlitsMeister.
Al met al dus een compleet systeem die als je gaat navigeren wat data kost (heb een bundel van 3Gb dus zit daar niet zo mee) en prettig en soepel werkt.
Het had Skoda gesierd als ze de MY2015 klanten waren tegemoetgekomen met een nette oplossing zonder bijbetalen.
 

tlpeter

Actief lid
Wie weet er nu hoe het zit:

Fabia 2016 model met Amundsen.
Smartlink moet geactiveerd worden.

Naar mijn idee zou dit standaard al gebeurd moeten zijn maar is dit niet gebeurd.
Zou dit nou standaard actief moeten zijn en is er een fout gemaakt of moet ik deze apart bestellen (of hadden moeten doen?)
Achteraf moet €200 gaan kosten volgens de dealer.
 

servies

Forumguru
Wie weet er nu hoe het zit:

Fabia 2016 model met Amundsen.
Smartlink moet geactiveerd worden.

Naar mijn idee zou dit standaard al gebeurd moeten zijn maar is dit niet gebeurd.
Zou dit nou standaard actief moeten zijn en is er een fout gemaakt of moet ik deze apart bestellen (of hadden moeten doen?)
Achteraf moet €200 gaan kosten volgens de dealer.
Fabia IV uivoering Edition heeft het standaard geactiveerd... De rest is mij niet bekend...
 

tlpeter

Actief lid
Fabia IV uivoering Edition heeft het standaard geactiveerd... De rest is mij niet bekend...
Hmmm, even navragen welke er is besteld, het is een lease auto. Er zijn er meerdere tegelijk besteld en het is een ander type geworden met meer opties voor een net iets hoger bedrag dus uiteindelijk goedkoper.
Thanks.
 

Joske

Forumguru
Fabia IV uivoering Edition heeft het standaard geactiveerd... De rest is mij niet bekend...

Fabia IV nog wel ze pakken nu wel door met die nieuwe modellen

Tjonge! De allereerste Fabia IV!;)

nochtans... sommigen beweren écht wel dat de F2-facelift nummertje 3 was.. waardoor we nu aan versie 4 zitten :lezen:

http://www.jdengineering.nl/skoda-fabia-chiptuning-jdengineering-lochem/

en bij Vagtechniek ook hoor....

http://chiptuning.vagtechniek.nl/skoda/fabia/


dus wie is er nu eigenlijk abuis :pieker: ?
 
Bovenaan Onderaan