[F3] SmartLink, zijn er mogelijkheden tot achteraf inbouw?

Alpha

Donateur
Sla me dood @EdK ... Ik krijg echt het gevoel alsof ik bedonderd wordt en ik als achterlijk wordt aangezien...
 

EdK

Forumguru
Ik sla niemand dood ...... moet ik nog zitten ook voor straf..

Maar ja 90% van de klanten zo'n verhaal vertellen komen ze mee weg.
Maar dan blijven ze altijd nog met een 10% zitten , die men dan als vervelend ziet.
Maar technisch is alles mogelijk , alleen zitten er prijskaartjes aan vast en daar word natuurlijk naar gekeken... want ja hoe hoger de winst des te beter en geld terug geven in materiaal / uren doet men liever niet..
 

Alpha

Donateur
Gisteren belde de aftersales manager mij op.

Mijn klacht is naar een van de Skoda Nederland managers verstuurd.

Opeens hebben we het over het vervangen van de unit en bijbehorende comfortchip.

Alleen durft de dealer dat niet aan als Skoda in de Fabriek mijn VIN niet bijwerkt in de database. Dan zou hij bij de eerstvolgende beurt de verkeerde firmware downloaden.

Ik weet niet of dat nu echt een oplossing gaat worden maar tijdens het gesprek met de manager van Wealer kwam dit wel naar boven.

Ik krijg in ieder geval het gevoel dat Wealer mij 100% serieus neemt nu. Nu skoda en pon nog...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Alpha

Donateur
Nou vooruit dan @Corné de Kluijver :) .

Vandaag weer een telefoontje van de dealer. Ze hebben inmiddels contact gehad met Skoda.
Skoda ís op de hoogte van de problemen maar wil graag meer informatie.

Daarom is mij nu gevraagd of de dealer mijn auto een half uur mag lenen om een kopie te trekken van alle software aanwezig op de auto. Vervolgens wordt ook alle diagnostische data opgehaald en zal deze info naar Skoda Nederland te Leusden (lees Pon) worden verstuurd.

Vervolgens gaat Pon die info analyseren. A.d.h.v. die info gaan ze bepalen of ik een nieuwe Bolero (2016 model) of Amundsen kan krijgen. Mogelijk gaat dit gepaard met het vervangen van de comfort chip.

Ik heb duidelijk aangegeven dat áls het mogelijk is om de unit te vervangen ik graag de Amundsen wil en bereid ben het aanschaf bedrag te betalen. De inbouwkosten zijn dan wat mij betreft voor Skoda.

Ik wordt een dezer dagen terug gebeld voor de uitleesafspraak.
 

s-line

Forumguru
Weet je wat ik nu nog steeds niet snap van veel mensen! We zijn tegenwoordig alleen maar bezig met de navigatie/multimedia en alle toebehoren, en of de auto nu lekker rijdt of niet dat lijkt niet meer uit te maken.Je kan misschien beter in plaats van een proefrit,vragen of je een dagje met het Multimedia systeem kan spelen/ experimenteren, en als dat bevalt dan koop je de auto. Bij elk merk klaagt men bijna tegenwoordig, het is te traag of niet uptodate ga zo maar door! We willen meteen zodra de auto gestart is dat hij zegt welke kant je de straat uit moet rijden volgens mij,want blijkbaar weten we dat al niet meer, moet ik nu links het dorp uit of rechts?:fool:
Alle systemen in auto's zijn hulpmiddelen en zullen bijna altijd achter de feiten aanlopen. :jaja::D
 

Altos

Banned
Mee eens @s-line !
Ik gebruik navigatie sporadisch maar krijg idd vaak de indruk dat de auto het moet ontgelden als de multimedia niet perfect werkt.
Ik vind dat jammer! Gewoon lekker autorijden, genieten van een bochtje of het uitzicht, muziekje kan op de achtergrond aan of zacht aan...heerlijk!
Maar goed, niet iedereen heeft diezelfde insteek. Wel snap ik de frustratie als je iets gekocht hebt en het werkt niet!
Maar auto rijden blijft gaan om de auto voor mij...niet welke gadget of radio.
 

s-line

Forumguru
Vind ik nu ook! Ik gebruik de navigatie bijna alleen in de vakantie's, in Nederland vind ik meestal de weg wel zonder dat ding. Een auto die lekker rijd en een lekker stukje muziek vind ik veel belangrijker!:D
 
Laatst bewerkt:

Alpha

Donateur
Tjah als je bijna nooit navigeert begrijp ik jullie reacties. Maar dat is voor mij toch heel anders. Plus dat de auto mij verkocht is met de opmerking dat het ge-wel-dig samenwerkt en goed functioneert.

Ik kom af van een Opel Corsa uit 2010 met prima navigatie. En dan stap je in een 2015 Fabia die dat gewoon niet kan evenaren. Ik had navigatie eigenlijk constant aanstaan al is het alleen maar voor de PoI's en max. snelheidsinformatie. Dat kan ik nu dus niet meer.

Wellicht speelt het feit mee dat ik IT-er ben en sowieso de laatste nieuwe snufjes wil. Maar ik betaal 500-600 euro voor iets dat niet werkt. Daar zit de grootste frustratie in.

Ik denk dat ik meer dan genoeg bereidheid heb getoond om Skoda tegemoet te komen. Maar als de 4e telefoon het niet doet dan ben je er lichtelijk klaar mee...

En ik heb het vaak zat gezegd hij rijdt heerlijk. 110pk DSG is gewoon super rap. Maar wat voor mij een belangrijke feature is valt nu gewoon keihard tegen... En dat geeft je een bittere nasmaak.

Dus een kleiiiiiin beetje kort door de bocht jullie reacties ;) .
 
Laatst bewerkt:

Altos

Banned
Een It-er zou toch moeten weten dat juist de automotive industrie altijd achter de feiten aanllopt zou ik denken.
Afgezien van deze positieve reactie van je over de auto zijn er ook vaak meldingen geweest dat "de auto" niet is wat je verwacht terwijl alleen die ene functie niet is wat er gezegd is.
Overigens is er bij mij door mijn verkoper vanaf het begin aangegeven dat mirrorlink onder voorbehoud werkt. Smartlink werkt prima na het zelf getest te hebben.

Ik begrijp dat jij en vele anderen die er veel aan gedaan hebben om het werkend te krijgen er enorm van balen, maar zoals boven genoemd...voor anderen is het maar een accesoire, voor jou niet, je punt is duidelijk.

Wel hoop ik dat Skoda met een passende oplossing komt voor jullie.

Ik vind bovengeschreven overigens niet kort door de bocht. Een ander gevoel bij de zaak is het wel.
 

s-line

Forumguru
Je weet toch verdorie wel hoe hard je ergens mag of rijdt? Of heb je daar zelfs hulp bij nodig? (Vroeger deed een vrouw dat) En kort door de bocht heb je ook vast wel een hulp middel voor tegenwoordig(net als parkeren,daar is ook al hulp voor dus..):deuk:En als je inderdaad zelfs naar de supermarkt bijv. al je navi nodig hebt, tja dan snap ik dat je je belazert voelt!;)
 

Alpha

Donateur
Hmmm ik snap je punt @Altos. Auto's lopen normaal ook achter. Maar dit App Connected gebeuren is toch wel redelijk nieuw hoor... Tenminste ik vond het wel nieuw. Gaf mij dus het gevoel dat autofabrikanten wakker waren.

@s-line ik begrijp je reactie niet helemaal. Heb je het nu over Mirrorlink of ben je alleen mij aan het trollen? ;) . Haha.

Jullie punt is wel duidelijk. Niet iedereen hecht er waarde aan :) .
 

s-line

Forumguru
@Alpha, een beetje trollen, maar ook realiteit. Het zijn allemaal leuke spullen,maar werkt vaak in de praktijk veel minder. Dat zou iedereen toch wel moeten weten, maar om je auto daar nou zoveel punten aftrek tegeven, daar kan ik niet bij.....
Zelfs bij de dure merken werkt het vaak ook allemaal zozo,dus wat verwacht je dan bij een budget-merk?;)
 

Rallye

Forumguru
Natuurlijk valt niet de hele auto tegen als de navi niet werkt als toegezegd. Toch kan ik mij, mede gezien de redelijk forse meerprijs en de (expliciete - door de dealer- en impliciete door je vertrouwen in het merk en die meerprijs) belofte dat het goed gaat werken, de teleurstelling wel voorstellen.

Waar leg je dan de grens? Mag je wel klagen over krakende open daken? Meer een "echt" onderdeel van de auto, waarvan ik mij ook kan voorstellen dat dat je plezier vergalt, ondanks dat de auto ook met een krakend dak prima een bocht neemt.

Vreemd dat je juist bij multimedia ervan uit zou moeten gaan dat het slechter werkt dan beloofd - wat zegt dat over de auto-industrie (of IT in het algemeen)? Stel je koopt als extra een trekhaak. Dan kun je er als merk toch niet achteraf mee aankomen dat die trekhaak maar 100kg mag hebben als de auto veel meer zou mogen trekken?
 

servies

Forumguru
En sowieso, welke inbouwnavi kan tippen aan een smartphone... Geen enkele.
En daarom wil ik bijvoorbeeld dat Android Auto goed functioneert...
Bij mij is het gedisabled om wat voor vage reden dan ook. Terwijl dat een van de redenen was om toch voor de Amundsen inclusief Panodak te gaan...
 

Alpha

Donateur
Okay, toch weer even een update vanuit mij :) ... En laat dat trollen maar zitten hoor...

Volgende week donderdag om 15:00 wordt de auto aan "de mem" gehangen. Dan gaan ze alles kopiëren en verschepen richting Skoda. Alle software wordt gekopieerd, diagnostische info wordt verzameld en er wordt gedebugged.
 

RPeter

Senior Member
Toch wel erg allemaal :nono:
Ga je speciaal naar de garage bij de vakmensen met vakkennis en kom je met handen in het haar terug naar buiten.
Vandaag smartgate proberen te laten installeren, een dag later en het zit er nog steeds niet op.
"Eerste klant die het vraagt"..

Als het op de menukaart staat wanneer je het restaurant bezoekt moet je de kok toch ook niet uitleggen welke pot hij nodig heeft.
 
Bovenaan Onderaan