F3 met Eibach veren

Hetzer

Forumguru
Het setje Eibach veren voor de nieuwe Fabia ligt al in de schuur.

Voorheen al de auto's die geen sport onderstel hadden voor zien van een verlaging, echter nu twijfel ik..
Vind eerlijk gezegd de auto zonder verlaging wat hoog, maar met de Eibach veren wat laag, helemaal in combinatie met de standaard schokdempers

Een setje met dempers zou ook een optie zijn, ik hoor graag nog wat meer ervaringen of foto's

Grz

Ridley

Forumguru
Ik ben echt supertevreden nog steeds met alleen de Eibach veren. Persoonlijk vind ik het niet te laag en oogt het precies juist in verhouding. Eibach icm dempers heeft hier nog niemand volgens mij. Wel veel schroefsets.

220dba57fda9f715235f74bbf509403e.jpg

• Leuk
Waarderingen: Raas

Rosinfield

† In Memoriam
Ik ben er ook uiterst tevreden over (Fab II). Jammer was wel dat de veerpootlagers moesten worden vervangen na 40 000 km. Maar eenmaal gewend aan de enorm veel betere wegligging, was terug naar origineel voor mij geen optie

Hetzer

Forumguru
Op vorige F2''s beviel de Eibach ook goed, maar uit mijn hoofd op de F2 Combi was dat 30mm voor / 20 achter, op de F3 ( Combi) verlaagd de Eibach, dezelfde set meer in de praktijk.
En voor de beeldvorming, ik rij zelf nagenoeg niet met de auto, mijn vrouw moet nog wel over heuvels kunnen zoeven :-)

Zelf nog een foto gevonden van een HB op Eibachs

Bijlagen

• 94035.jpg
    94035.jpg
    15,9 KB · Weergaven: 84

geerrre

Forumguru
Als ik op de site van KW kijk zie ik daar nog niets tussen staan bij de Combi.
Heb gisteren even een mailtje gestuurd naar KW technik om het te vragen.
Let wel dat ik een GOCA attest nodig heb voor de keuring hier in B.

Nu de Eibach veren lijken mij ook geen verkeerde keuze als ik die van jou zie Ridley en die kan je eventueel nog met de Bilstein B8 combineren. :thumbsup:

Antera

Donateur
Voor belgie idd niet mogelijk. We hebben al meerdere sets op de Fabia 3 combi gemonteerd van KW.

Aangezien de TUV er nog niet voor is van KW is het voor belgie dan ook niet mogelijk om een goca te krijgen

De Seat Ibiza St is namelijk gelijk aan de Fabia. Eibach levert namelijk wel de zelfde schroefset voor de F3C en de Ibiza ST

geerrre

Forumguru
Ja, een Eibach Pro-street-S is er wel al zag ik, maar die is duurder dacht ik en geen idee of dat goed rijdt?
Moet sowieso nog even wachten op mijn Fabia dus misschien is KW tegen dan wakker! :thumbsup:
Bedankt!

Hetzer

Forumguru
Pro-street complete set, is waar ik ook aan denk
Hoe gaat de verstelling van hoogte van deze sets ??

Antera

Donateur
Eibach is een stukje stugger dan KW ( KW dempers en Eibach veren)

Hoogte verstelling is zoals op vele auto's

voor met een ring om de poot achter met stelpotjes

Bovenaan Onderaan