F3 met Eibach veren

Skodatek1

Forumguru
optisch is het 200% beter als voorheen, maar persoonlijk vind ik met de originele dempers de korte oneffenheden bij stadsverkeer en de vering / demping bij 130+ op de snelweg te stug. Wiebelen en deinen daarentegen is sterk afgenomen en dat zorgt weer voor meer comfort, kortom je moet wat inleveren en je krijgt wat terug. Zou ik het weer doen? Wel verlagen maar niet meer met alleen veren. Hoe dan wel? Met een schroefset waarbij naast de verlaging ook de mate van demping (harder / zachter) in te stellen is. Enige nadeel hiervan is het prijskaartje, al snel zo'n 600,- duurder als alleen veren bij een kwaliteitsset..... Ten opzichte van mijn lagere Superb met veel grotere wielen en plattere banden is de Fabia echt een heel stuk stugger helaas.

Dat bedoel ik...
Heb dat dus ook bij mijn O2 ervaren, soms te stug en niet harmonisch genoeg afgestemd.
Eibach veren met originele dempers geen optimale combi, vandaar voor mij alleen nog maar schroefsets, deze zijn tenminste op elkaar afgestemd.
En ondanks met de ultra low veren is de set goed te rijden.
Daarom als tip (aan ieder die van plan is te verlagen) neem schroefset en je hebt de perfecte set-up.

Ridley

Forumguru
@SUBR het is echt niet vergelijkbaar met Eibach kwaliteit. Eibach is progressief en dat is standaard Skoda niet. Je gaat het dus merken bij volle bepakking en rijgedrag.

driesp

Senior Member
dus ik hoef me juist minder ipv meer zorgen te maken met het oog op de komende vakantie Ridey?
de vakantie is onzeker zat btw, met een puppy van 4 maanden ;)

Ridley

Forumguru
Exact! Ergens in F2 album staan nog wel foto's van mijn oude F2 met maximale (en geloof me: mijn vrouw zorgt voor maximaal!) bepakking + Eibach. Geen verschil t.o.v. onbeladen.

SUBR

Lid
Niets ten nadele van Eibach, echter, zoals Corné al aangeeft, het is beter om ook de dempers aan te passen. Ik neem aan dat men e.e.a. beter op elkaar afstemt bij een af fabriek verlaging, maar dat is nu precies de vraag. Ik rij zelden met "volle bepakking". Het rijgedrag onder normale omstandigheden (dagelijks gebruik) vind ik belangrijker.

Laatst bewerkt:

nisuthai

Forumguru
Ik wil graag kijken of ik de set via de groothandel hier kan bestellen is er een artikel nummer voorhanden voor de Skoda Fabia Combi van de Eibach Pro Kit set zodat ik dat hier bij de groothandel kan afgeven om te kunnen bestellen voor mij. Het gaat om de Skoda Fabia Combi met 66kW / 90 pk motor van de first edition style serie.

Al vast bedankt voor de moeite.

Race Bleu 18inch

Senior Member
Ik wil graag kijken of ik de set via de groothandel hier kan bestellen is er een artikel nummer voorhanden voor de Skoda Fabia Combi van de Eibach Pro Kit set zodat ik dat hier bij de groothandel kan afgeven om te kunnen bestellen voor mij. Het gaat om de Skoda Fabia Combi met 66kW / 90 pk motor van de first edition style serie.

Al vast bedankt voor de moeite.

Gewoon bestellen bij LOWERING.NL
Heb ik ook gedaan en keurig thuisgestuurd gekregen !!!:thumbsup:

Joske

Forumguru
Ik bedoel,... Wij weten nog een setje te koop toch,.. Nieuw in doos, toen je in Turkije was ;)

Klopt helemaal :jaja:

juist de staat van die veren é.....

images

...

:deuk:

Desmo

Actief lid
Rij nu een paar weken met de Eibach veren en dit zijn mijn evaringen.
Montage door Antera ging snel en vakkundig (40min.) toen door naar De Baronie voor het uitlijnen ook dit ging snel, op de terugweg naar Groningen met westerstorm voelde ik al dat de auto strakker stuurde en minder windgevoelig is dan op de heen weg. Naar een paar dagen merkte ik dat het stuur niet helemaal recht stond en dat de auto iets minder goed spoorde, het was mij tever om weer naar De Baronie te rijden en ben naar Euromaster bij mij in de buurt geweest. Daar bleek dat de auto niet goed was uitgelijnd, na opnieuw uitgelijnd te zijn spoord de auto weer super. Nu de veren:
Voor:
Stuurt strakker
Minder zijwind gevoelig
Het nadeinen na sterk inveren is weg
Helt minder over in bochten
Comfort op klinkerweg en diepe kuilen is goed (niet veel minder dan standaard)
Verkeersdrempel en steile opritten geen probleem
Ik vind dat de auto er mooier bij staat

Nadelen:
Sommige stalen dwarsliggers in de weg komen hard door
Scherpe korte hobbels worden ook wat steviger doorgeven
Je voelt een klein beetje dat de dempers en veren niet optimaal samenwerken, heb het idee dat de rebound van de dempers te snel is, je voelt een soort hupje.

Ik vind de voordelen opwegen tegen de nadelen :yeehaa: en kan het de mensen aanraden die een wat sportievere auto willen.

Bovenaan Onderaan