F3 met Eibach veren

Sand3r

Senior Member
Ik zag hier een Eibach groupbuy actie. Maar wat zijn de ervaringen hier na plaatsing bij de F3 rijders?

Zijn er voor/na foto's?
Ik wil vooral graag de wielkasten netter gevuld hebben, tov de huidige tereinauto stand.
Achter is er ook meer ruimte dan voor bij mijn 5drs F3 1.2tsi style.

CDK

Forumguru
optisch is het 200% beter als voorheen, maar persoonlijk vind ik met de originele dempers de korte oneffenheden bij stadsverkeer en de vering / demping bij 130+ op de snelweg te stug. Wiebelen en deinen daarentegen is sterk afgenomen en dat zorgt weer voor meer comfort, kortom je moet wat inleveren en je krijgt wat terug. Zou ik het weer doen? Wel verlagen maar niet meer met alleen veren. Hoe dan wel? Met een schroefset waarbij naast de verlaging ook de mate van demping (harder / zachter) in te stellen is. Enige nadeel hiervan is het prijskaartje, al snel zo'n 600,- duurder als alleen veren bij een kwaliteitsset..... Ten opzichte van mijn lagere Superb met veel grotere wielen en plattere banden is de Fabia echt een heel stuk stugger helaas.

Cordoba

Forumguru
Corné het verschil dat je ervaart tussen de F3 en de S2, kan dat ook te maken hebben met de kortere wielbasis van de F3 en het lagere gewicht van de F3 (waardoor ie makkelijker van richting verandert, dus ook in vertikale richting)?

CDK

Forumguru
@Cordoba, wellicht ja, maar het is vooral zeer spijtig van de bezuinigingen vanuit Skoda op het onderstel, die achteras bijvoorbeeld dat is echt niet meer van deze tijd helaas. Ben wellicht erg kritisch, maar ik ben wel eerlijk.

Altos

Banned
@Corné de Kluijver heb jij ook het gevoel gehad toen de F3 nog orinele veren had dat de auto wat rumoerig dribbeld tussen de 70 en de 120? Ik heb nu in 3 fabia's kunnen rijden van de dealer, 90pk/110pk en combi/hatchback met gewone stoelen en sportstoelen maar ik voelde het op alle versies op verschillende wegen. Wel hadden deze allemaal 17".
Is dit herkenbaar voor iemand onder de F3 rijders? Zo ja? Is dit weg of verminderd met de verlaging?

CDK

Forumguru
@Altos, wat versta je exact onder "rumoerig dribbelen"? Rumoerig is een groot woord, maar stil is hij icm de 5 bak zeker niet, kwestie van (gebrek aan) isolatie denk ik...

Altos

Banned
Sorry Corné, ik zal het duidelijker proberen te omschrijven.
Ik dacht eerst dat er gewoon te weinig band om de 17" zat en ik dat niet gewend ben maar het voelt een beetje alsof je altijd op een korrelige weg rijdt, ook als deze perfect glad is. Niet een dribbel qua geluid of gevoel van onstabiliteit maar meer te harde banden op een rommelige ondergrond, wat beide niet perse zo was, onder de 70 had ik er geen last van.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Ridley

Forumguru
De maatstaf van Corné is natuurlijk anders als die van mij Persoonlijk ben ik echt supertevreden over de verlaging met Eibach. Zowel optisch als functioneel. Ik vind de Fabia (heb zelf een combi) rustiger rijden, beter in zijn spoor blijven. Nog steeds comfortabel. Deze ervaring had ik ook al bij de F2 combi. En ja door de 17 inch voel je wel wat meer. T.o.v. de originele veren is de auto na uitlijnen wat rustiger geworden tussen 70 en 120. Dus tevreden verlaging voor mij.

Voor:

ImageUploadedByTapatalk1434225066.374781.jpg

Na:

ImageUploadedByTapatalk1434225092.226644.jpg

CDK

Forumguru
@Altos, dat je met 17" meer contact met de weg hebt met een relatief kleine en lichte auto klopt wel, maar met een goede uitlijning zou je van dat dribbelen geen last moeten hebben.
@Ridley, ik ben inderdaad kieskeurig, ik geef een andere draai aan jouw post ;) maar het kan in elk geval comfortabeler als je instelbare demping zou hebben ;)

s-line

Forumguru
Ik weet niet of dit zo zal zijn hoor @Corné de Kluijver. Ik denk dat het een heel groot deel temaken heeft met de auto zelf(lichter en wat goedkoper afgewerkt) het zal altijd wel een "rumoerige" auto blijven. Een collega/vriend van mij heeft een lupo eerst op verlagingsveren nu op een schroefset maar dat blijft ook een gehorige auto.
Een nieuwe octavia en met vast achteras heeft dit probleen ook, het is wat gehoriger als de multilink ophanging van de oudere type's

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@s-line, aan dat geluid is vrijwel niets te doen uiteraard, dat is een combinatie van verschillende factoren. Stillere banden zou iets kunnen helpen.

Altos

Banned
Van het geluid had ik geen last hoor, meer de "dribbel" in het stuur bij rechtuit rijden.
Ach, deze week waarschijnlijk bestellen en na wat levertijd gaan we het wel zien :)
Iedereen vast bedankt voor de antwoorden.

Sand3r

Senior Member
Dank voor de reacties en foto's!
Ik ga een set bestellen en er binnenkort onder zetten. Voor de centen hoef je het in ieder geval niet te laten.

driesp

Senior Member
ik - niet zo'n fijnproever - heb dezelfde positieve ervaring als @Ridley

het enige dat me is tegengevallen: ik moet behoorlijk langzaam over drempels, anders voel je een soort van bonk (raak de straat niet, maar het lijkt einde veerweg of zo). en als je dat jarenlang niet heb gehoeven... dan duurt het even voor dat rustiger over drempels in het systeem zit. maar... ik begin het te leren :-).

nog geen volle bepakking (auto vol, dakkoffer erop) test gehad, dus ik hou nog een slag om de arm, maar tot nu toe dus tevreden. Het oogt super!

• Leuk

SUBR

Lid
Ik ben benieuwd naar het verschil tussen verlaging (15 mm) origineel af fabriek t.o.v. de Eibach set.

CDK

Forumguru
@SUBR, die verlaging af fabriek bestaat niet voor zover ik weet, dus mijn vraag...., hoe kom je aan die info?

Rob

Forumguru
Is er een Greenline dan @Rob? ::pieker:

Skoda-Fabia-Combi-Greenline-krijgt-14-procent-bijtelling-620x360.jpg

Home » 14% bijtelling » Skoda Fabia Combi Greenline krijgt 14% bijtelling
Medio 2015 komt de Skoda Fabia Combi Greenline met 14 procent bijtelling op de markt.
De Fabia Combi Greenline met een 75 pk sterke 1.4 TDI-motor heeft een verbruik van 3,1 l/100 km en een CO2-uitstoot van 82 g/km. Goed voor 14 procent bijtelling in 2015.
Met een inhoud van 530 liter (1.395 liter met neergeklapte achterbank) is de bagageruimte van de nieuwe Fabia Combi volgens Skoda de grootste in zijn klasse. In totaal is de Fabia Combi ten opzichte van zijn voorganger één centimeter langer, negen centimeter breder en een goede drie centimeter lager. Mede dankzij het MQB-platform weegt de lichtste versie 1.004 kilo. De Fabia Combi heeft een instelbare dubbele bagagevloer waarmee de bagageruimte horizontaal is in te delen. De tweede vloer is ook schuin te plaatsen, om in- en uitladen te vergemakkelijken.
De Fabia Combi staat medio februari 2015 bij de dealer, de zuinige Greenline volgt een paar maanden later

• Leuk

SUBR

Lid
Leverbaar in Duitsland (190 Euro): Sportfahrwerk (sportliche Dämpferabstimmung, um ca.15 mm reduzierte Bodenfreiheit)

• Leuk
Bovenaan Onderaan