F3 lak is slechter dan de F1?

Skodako

Senior Member
Tijdens een grondige inspectie oftewel poetsbeurt van mijn F3 trof ik een roestplekje aan en zo'n 8cm lak van de kofferklep rand af gebladerd.:mad:
Zelfs op mijn oude F1 was dit pas na 13jr gebeurd en dit nu op mijn F3 van 2015. :mad:
Zou dit geen coulanche zaak voor Skoda zijn.:pieker:
 

Octavia0112

Forumguru
Heeft ook te maken met de milieueisen waar autolak aan moet voldoen tegenwoordig, vroeger waren die milieueisen niet zo hoog en waren daardoor beter dan tegenwoordig. Maar zo snel is wel heel rap. Ik zou idd dealer raadplegen
 

EdK

Forumguru
Meen 10 jaar op van binnen uit roesten...
Dus bereid je maar voor op een discussie dat men gaat zeggen dat de roest niet van binnen uit is en derhalve geen garantie.

Maar dat je loslatende lak hebt is zo en zo niet normaal, roest in principe ook niet dus laat je niet afschepen.
 

Schippersss

Forumguru
Zitten wel hele berg aan voorwaarden aan. Pon en roest garantie is altijd moeilijk verhaal. Zo hebben veel Passat 3c roest aan de achterklep, zijn maar enkelen die het 100% vergoed hebben gehad. Standaard zullen ze je afschepen dat het niet van binnenuit komt. Heb er zelf ook mee te maken gehad.
 

EdK

Forumguru
Pon en roest garantie is altijd moeilijk verhaal.
Je hebt allen de massel dat je de wagen niet bij PON hebt aangeschaft maar bij je dealer !
En zoals vaak standaard bij dealers beginnen ze foto's te maken en zeggen ze dat ze een claim gaan indienen bij PON.

Jouw reactie hierop kan dan zijn dat je dat niet boeit omdat je met je dealer een overeenkomst hebt en niet met PON.
Je dealer heeft een overeenkomst met PON.
En als PON niet wil betalen aan je dealer hoeft dat voor jou geen probleem te zijn.
De dealer moet jouw tegemoet komen ondanks de uitspraak van PON

Maw laat je niet afschepen als het daarop aan gaat komen !
 

Fabia 123

Forumguru
@Skodako
We horen graag hoe dit verder gaat liefst met foto's.
Dit lijkt een geval van lakgarantie. Roest van binnenuit lijkt mij niet logisch.
Heb zelf een keer een lakprobleem gehad met een Peugeot. Is keurig opgelost door Peugeot. Hopelijk doet Skoda dat ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Skodako

Senior Member
Ik ben vanmiddag even bij mijn oude Skoda dealer geweest in Almere.
Hier is gekeken met de lakmeter en geconstateerd dat de waardes heel verschillend zijn.:sterretjes:
Motorkap 122 en Dak 108? Behoort de lakdikte niet overal gelijk te zijn en wat is de normale waarde. :bloos:
 

Fabia 123

Forumguru
Het lijkt mij logisch dat er lak op de auto zit en geen roest. Gaf die lakmeter op de roestplekken 0 aan?
Of zijn ze "vergeten" op de roestplekken te meten.
 

Schippersss

Forumguru
Volgens dealer zijn deuren, kofferklep, motorkap aanbouw delen, waar geen lak garantie opzit. Dit is toen zo verteld.

Maar ben benieuwd of dat je al meer weet.
 

hemi24

Forumguru
Volgens dealer zijn deuren, kofferklep, motorkap aanbouw delen, waar geen lak garantie opzit. Dit is toen zo verteld.

Maar ben benieuwd of dat je al meer weet.

Niet helemaal juist verwoord; er zit WEL lakgarantie op de aanbouwdelen, maar juist geen garantie op doorroesten vanbinnenuit, omdat het geen dragende delen zijn. Dit in tegenstelling tot de carrosserie.
 

Skodako

Senior Member
Er is amper op het roestplekje te meten en de dealer zit niet heel dichtbij maar ik zie op beide kanten van de kofferklep hetzelfde euvel. Op 1 kant is het een beetje bijgewerkt wat er overigens ook niet mooi uitziet.
Aankomende week ga ik naar de Dealer.:thumbsup:
 

Cordoba

Forumguru
Even wat aanvullingen/opmerkingen:
Tussen de lak van de ene F1 en de andere F1 zit ook verschil (door de kleur of door iets andere lakstraat (ander bouwjaar, of andere fabricagelijn), en dat zal ook voor de F3 gelden.

Wat de lakdiktes betreft: het is normaal dat daar iets variatie in zit, 20% afwijking van de gemiddelde lakdikte is bij alle merken heel normaal. Als er op een plek iets met de lak is geweest (schade) dan moet je dit op en rond die plek terug kunnen vinden in echte verschillen in lakdikte (en dat kan zomaar een factor 2 zijn).

Als je twijfelt over de lakdikte metingen van de dealer, kun je ook een keer bij een schadebedrijf langs, die moeten dat ook makkelijk kunnen meten in enkele minuten tijd.
 
Bovenaan Onderaan