[F2] Chinese navigatie

Hans_RS

Forumguru
Had dit topic beter even gelezen voor ik je terugstuurde Georg. Je was er dus zelf al achter gekomen dat een F2 geen CAN-bus heeft. En dus kan ik je jammer genoeg ook niet helpen met m'n micro-can interface...
 
Hans,


Hierop is een fabia met RNS510, ik heb wel een ESX navigatie met dezelfde MFD als de mijne, dus het zou met één of andere canbus adapter...

Het moet dus wel mogelijk zijn...
 
@EdK, @ertromp ,@Joske

Ik heb iets gevonden op het internet (youtube) over een Fabia waar een RNS510/Columbus ingebouws is met een werkende MFD, dus ergens moet het toch mogelijk zijn om dit bij mij aan de praat te krijgen?


Mvg
 

EdK

Forumguru
Tsja als het dus al mogelijk zou zijn zoals je filmpje zou aangeven en het is een VCDS probleem oid dan raad ik je toch aan om met @Antera contact op te nemen en die 1,5 uur te rijden.
Als hij het niet met zijn kennis en toverkabels kan aanpassen of in ieder geval het probleem weet te achterhalen dan zal een ander hier het ook niet weten.....
 
@Antera

Hallo,

Ik heb een filmpje gevonden, van een Columbus/RNS 510 werkend in een Fabia met dezelfde MFD als ik.

Wat is jouw mening hierover ?

mvg
 

Hans_RS

Forumguru
Ja, theoretisch gezien, als je iemand vindt met de volledige HEX+CAN interface, zou die moeten kunnen connecteren met de Fabia...
 
@Antera , @EdK ,

Zojuist bij de dealer gïnformeerd ivm dat stuurdoosje, is nog leverbaar, kost 62,19€ gelijk besteld en zal ik mij dit weekend eens wat creatief bezighouden met wat stukjes draad, een soldeerbout en krimpkous, dit onderdeel zou tussen de quadlock aansluiting en de Navi moeten komen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Mvg
 
@EdK

Neen, dat omvormertje/adapter/interface kan je normaal in een sokkeltje plaatsen, maar bij mij is er niets voorzien en ga hem gewoon ergens tussenin de bekabeling plaatsen VOOR de quadlock stekker, zodat de radio/navi de juist signalen krijgt...

Mvg
 

EdK

Forumguru
oké wel ben benieuwd of je het gewenste gaat verkrijgen hiermee...
een mooie how to is dan denk ik een leuk iets voor velen hier om te lezen...
 
@EdK

Komt in orde. Morgen ochtend heb ik de omvormer en misschien morgen avond, ofwel zaterdag weet ik meer.
Ik zal mijn creativiteit eens laten gaan...

Mvg
 
@EdK

Ik heb contact gehad met ESX, de fabrikant van mijn navi. Indien ik de auto kan uitrusten zodanig dat hij een RNS510/Columbus kan ondersteunen en ook dezelfde can bus signalen krijgt deze op dezelfde manier perfect zal werken.

Ik moest hun na mijn knutselwerkje ook op hoogte houden, ik zou bijna zeggen als dit moest lukken ik de helft van hun onderzoek/ontwikkelingswerk gedaan heb.

Mvg
 

EdK

Forumguru
Krijg je dan ook van hun de helft van jou gemaakte kosten dor hun vergoed ??
Niet meer dan fair lijkt me....
 
@EdK

Ik zal het langs mijn neus weg eens vragen, maar voor 60€ moeten we niet sukkelen als ik de boel aan de praat krijg...plus de wagen is ineens weer €1000 meer waard moest ik hem inruilen. Heb op 5.5jaar nog maar 76000km op de teller dus da zou nog wel wat moeten meegaan...
 
@EdK

Zojuist knutselwerkje in de auto gebouwd. Momenteel de auto met rest gelaten om de canbus te laten resetten, zal straks even testen om te kijken wat die stuurdoos al dan niet doet.

Ik denk wel dat ik nu iemand met VDCS nodig zal hebben om eventueel de boel te coderen, weet niet of dit automatisch zou gebeuren?

Mvg
 
Just gekeken, dus mfd nog steeds niets, maar ik merk wat verandering, bij de plaatsing van de navi hadden ze een geschakelde plus moeten trekken om de navi te kunnen opstarten, van zodra ik dan contact (niet de motor starten) op zet starte die en wanneer contact af maar sleutel bleef erin viel die uit wanneer de geschakelde + relais uit viel. Nu met de interface ertussen blijft hij aan zolang ik de sleutel er niet uithaal, mijn stuurbediening werkt nu ook niet meer, maar ik vermoed dat het via vcds actief moet gezet worden?

Mvg
 

fiestaman

Forumguru
Interessant topic, aangezien ze mijn Columbus gestolen hebben dacht ik aan een aftermarket radio.
Mijn eisen zijn dat alles OEM werkt, dus navigatie, Bluetooth moet direct werken. Geen kabels, antenne, microfoon bijzetten maar gewoon stekker in en hop.

De vraag dus, is dit met het systeem van esx doenbaar?
 
@fiestaman

Ik ben in mijn Fabia 2 nog vollop aan het uit proberen. Indien je af fabriek een Columbus had, dan zou alles moeten werken, uitgenomen je BT micro af fabriek is niet compatible, deze zal met de ESX (micro word erbij geleverd) geplaatst moeten worden. Verder vind ik dit toestel super.

Google maar eens naar de ESX site. Is een duitse fabrikant trouwens, koop vooral geen chinese troep! Ik heb dat geprobeert, maar als je wat veel tesamen vraagt slaagt het ding vast...terwijl met de ESX totaal geen probleem, doet gewoon zyn ding waarvoor hij gemaakt is...
 
Bovenaan Onderaan