Extra's en beperkingen Superb Combi Greenline

Marcelb

Nieuw lid
Vandaag even naar de Skoda dealer geweest voor wat info over de uitrusting van de Superb Combi Greenline Businesline.

De uitrusting van de Greenline modellen zullen gelijk zijn aan de reguliere Comfort (Businessline) en Ambition (Businessline) modellen

Het soundsystem is op de Ambition Businessline modellen komen te vervallen

Naast de standaarduitrusting beschikken de Greenline modellen extra over:
-Start/stop systeem
-Regeneratief remsysteem
-Banden met lage rolweerstand
-Achterspoiler (Hatchback)
-Sportonderstel
-Greenline logo's in de grille. op de achterklep en op het dashboard

Wegens gewichtsrestricties zijn een aantal opties niet te bestellen op de Superb Greenline modellen :
-17" of 18" lichtmetalen velgen
-reservewiel
-electrisch bedienbaar schuif/kanteldak (Hatchback) of panoramadak (Combi)
-tv-tuner
-uitrekbare bagageruimtevloer

Er zijn twee modellen te bestellen bij Directlease.
Bij ALD Automotive is de auto eind deze week/begin volgende week te calculeren. Bij Leaseplan zag ik de Combi Greenline nog niet staan.
 

hemi24

Forumguru
Ook ik heb net als WMM begrepen dat in de S2 de Greenline in het vervolg als Comfort en Ambition komt en niet langer als uitvoering ertussen...

Het niet kunnen kiezen uit opties als een panoramadak en de uittrekbare laadvloer (met fixeersysteem) maakt deze versie voor mij direct al een stuk minder aantrekkelijk!
 

Wasmachineman

Forumguru
Als deze S2 GL BL ambition er een half jaar eerder was had ik deze misschien gekozen i.p.v. mijn huidige O2.
Dan geen DSG dus maar wel een 20% bijtelling wagen!
 

___JC___

Forumguru
Wegens gewichtsrestricties zijn een aantal opties niet te bestellen op de Superb Greenline modellen :
-17" of 18" lichtmetalen velgen
-reservewiel
-electrisch bedienbaar schuif/kanteldak (Hatchback) of panoramadak (Combi)
-tv-tuner
-uitrekbare bagageruimtevloer

Die moet je me even uitleggen. Kan nooit veel schelen in gewicht dit soort opties. Lijkt me weer een typisch marketingdingetje van VAG.... Alsof je met een TV tuner veel zwaarder wordt?!?
 

Marcelb

Nieuw lid

Marcelb

Nieuw lid
Die moet je me even uitleggen. Kan nooit veel schelen in gewicht dit soort opties. Lijkt me weer een typisch marketingdingetje van VAG.... Alsof je met een TV tuner veel zwaarder wordt?!?

Info komt van een A4-tje welke bij de Skoda dealer lag. Uitleg heb ik verder niet.

Het zou een marketing ding kunnen zijn. De Superb Greenline moet wellicht niet teveel luxe opties krijgen. Anders wordt deze voor de leaserijder wellicht teveel een concurrent voor andere auto's in de VAG groep, zoals de Passat.
De topman van VW heeft al geklaagd dat Skoda te luxe aan het worden is.

"Volkswagen is jaloers op het succes van zijn Tsjechische zustermerk Skoda. Daarom krijgen de toekomstige Skoda's minder luxesnufjes dan de modellen van VW. "


http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GO930OGUD
 

alcatel

Nieuw lid
Info komt van een A4-tje welke bij de Skoda dealer lag. Uitleg heb ik verder niet.

Het zou een marketing ding kunnen zijn. De Superb Greenline moet wellicht niet teveel luxe opties krijgen. Anders wordt deze voor de leaserijder wellicht teveel een concurrent voor andere auto's in de VAG groep, zoals de Passat.
De topman van VW heeft al geklaagd dat Skoda te luxe aan het worden is.

"Volkswagen is jaloers op het succes van zijn Tsjechische zustermerk Skoda. Daarom krijgen de toekomstige Skoda's minder luxesnufjes dan de modellen van VW. "


http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GO930OGUD

Ik heb mij altijd verbaasd waarom skoda wel die prijs kan leveren en VW niet.
komt het door:

1. Goedkopere arbeidsloon
2. Goedkoper ontwerpen omdat de meeste onderdelen van de VAG zijn.
3. Wie bepaalt de prijs? skoda of VW? indien VW waarom hebben ze dit nog ge-accepteerd.
4. Lager winstmarge?
5. Als Skoda dit kan waarom de VAG niet? Seat was ook een aankoop voor de onderste markt maar is in mijn ogen dat nog steeds terwijl Skoda deze al voorbij is gegaan.
 
Wegens gewichtsrestricties zijn een aantal opties niet te bestellen op de Superb Greenline modellen :
-17" of 18" lichtmetalen velgen
-reservewiel
-electrisch bedienbaar schuif/kanteldak (Hatchback) of panoramadak (Combi)
-tv-tuner
-uitrekbare bagageruimtevloer

IK heb een offerte laten maken van een S2C GL AMBIENTE (voor jullie Ambition). Hierop heb ik ook 17" besteld. Wordt wel pas bij de dealer gemonteerd.
(Bi-)Xenon kon ik overigens ook gewoon bestellen.


Met een beetje onderhandelen mooie prijs gekregen van 25,5K
 

cvegreen

Forumguru
Op gebied van auto's is ons belgen landje wel goedkoper , maar wij staan dan wel weer aan den top van europa op gebied van belastingen betalen .
 

jopla

Nieuw lid
wij hebben vorig weekend ook een prijs laten opmaken voor een superb combi elegance. (in België)

Wat ook niet mogelijk is als optie bij de S2C-greenline, is de trekhaak.
Volgens de dealer omdat de motor dat niet echt aankan...
Nu zijn wij niet van plan om ooit met een caravan op reis te gaan, maar gaan we die trekhaak dan maar achteraf laten plaatsen, zodat we toch nog eens met onze remork naar het containerpark kunnen.

De prijs voor de plaatsing van de afneembare trekhaak is 850. Dat lijkt me wel wat veel: in de car configurator kost deze bij de niet-greenline versie namelijk maar 650... Is daar een reden voor dat deze duurder zou zijn?

Als we daarnaast de houten strip in het interieur wilden laten veranderen in (nep-)metaal, dan zou ons dat 150 euro kosten. Maar is dat niet hetzelfde als de 'mirage-afwerking' die in de configurator staat? Deze kost namelijk maar 50 euro... Vermoedelijk heeft de dealer zich hier vergist...

JP
 

hemi24

Forumguru
Wellicht dat de koeling bij de S2C GL er niet op berekend is, maar met dezelfde motor heb ik in de O2 juist hele goede ervaringen zelfs met 1½ keer de toelaatbare last...

De 200 euro extra voor de trekhaak zou een setje hulpveren kunnen zijn.
 

Mark

Banned
wij hebben vorig weekend ook een prijs laten opmaken voor een superb combi elegance. (in België)

Wat ook niet mogelijk is als optie bij de S2C-greenline, is de trekhaak.
Volgens de dealer omdat de motor dat niet echt aankan...
Nu zijn wij niet van plan om ooit met een caravan op reis te gaan, maar gaan we die trekhaak dan maar achteraf laten plaatsen, zodat we toch nog eens met onze remork naar het containerpark kunnen.

JP

Kijk wel goed de papieren na of er wel iets mag getrokken worden met deze wagen, als het niet mag en je plaats toch een trekhaak ga je nooit door de keuring geraken!
 
Bovenaan Onderaan