Extra zwarte achterklepspoiler Greenline combi

Circus

Lid
Ik heb al eens gelezen dat sommige Greenline rijders deze door de dealer laten spuiten in de kleur van de auto. Is de zwarte extra spoiler die aan de standaard spoiler zit; geschroefd, gelijmd of geklikt? Kun je deze er zelf afhalen (zal de spuiter waarschijnlijk ook doen)? En wat blijft er dan zichtbaar aan schroefgaatjes of klemmen?

Nu heb ik zelf een zwarte combi besteld, kleurverschil heb ik niet maar kan mij voorstellen dat zonder misschien toch mooier staat....
 

s-line

Forumguru
Misschien kan je beter de auto weg doen en de spoiler houden!;)
Kleur verschil kan trouwens wel hoor want de spoiler is uni zwart en jou auto waarschijnlijk metallic zwart.
Alleen begrijp ik de titel niet helemaal, is de spoiler nu extra zwart? Wat is hij normaal dan? Gewoon zwart?:D
 

AndreM

Forumguru
Kleur verschil kan trouwens wel hoor want de spoiler is uni zwart en jou auto waarschijnlijk metallic zwart.
Alleen begrijp ik de titel niet helemaal, is de spoiler nu extra zwart? Wat is hij normaal dan? Gewoon zwart?:D

Zwart, licht zwart, donker zwart? :pieker:

Bij mijn O3 Combi Moon White Metallic GL BL is de spoiler Zwart Metallic! :jaja:

En de spoiler eraf halen lijkt mij geen optie, omdat je 3e remlicht erop gemonteerd zit.

Maar de lijsten naast de zijruiten, die zijn wel "gewoon" zwart. :banghead:
 
Laatst bewerkt:

snorro

Actief lid
Volgens mij zat ie gelijmd, mocht er namelijk niet op gaan hangen toen ik de auto ging halen, omdat de lijm nog aan het drogen was :D
 

Schkoda

Nieuw lid
Goedenavond, heeft iemand die spoiler er al afgehaald? 3e rimlicht moet toch over te zetten zijn?
 

AndreM

Forumguru
Volgens mij zat ie gelijmd, mocht er namelijk niet op gaan hangen toen ik de auto ging halen, omdat de lijm nog aan het drogen was :D

Zit niet gelijmd maar geschroefd, anders kan de monteur nooit meer bij het 3e remlicht als deze defect is.
En als deze gelijmd zou zijn, zou er ook geen water tussen de spoiler en plaatwerk van de achterklep komen zoals ik heb.
 

VWim

Forumguru
Zit niet gelijmd maar geschroefd, anders kan de monteur nooit meer bij het 3e remlicht als deze defect is.
En als deze gelijmd zou zijn, zou er ook geen water tussen de spoiler en plaatwerk van de achterklep komen zoals ik heb.
is dit een vaststelling of een aanname? Gelijmd wil niet per definitie zeggen dat er ook geen water meer onder kan komen. Tenzij de spoiler net zoals je badkamer is afgekit...
 

AndreM

Forumguru
is dit een vaststelling of een aanname? Gelijmd wil niet per definitie zeggen dat er ook geen water meer onder kan komen. Tenzij de spoiler net zoals je badkamer is afgekit...

Is een vaststelling, ik heb het nagevraagd bij de dealer, vanwege het water wat steeds op mijn achterruit kwam.
En als het 3e remlicht kaduuk gaat moeten ze erbij kunnen en dat wordt lastig als het gelijmd is want dan beschadig je de spoiler en de lak.
Dus zit hij geschroefd.
 

Archie

Senior Member
Is het trouwens mogelijk om die er later nog op te monteren of te laten zetten? Ik heb een zwart metallic O3 combi maar merk op de weg dat als ik de andere O3 met extra spoiler zien dat ze optisch breder lijken vanwege die spoiler vergeleken met die van mij.

Ik neem trouwens aan dat dit een optie was en niet standaard zou moeten zitten op een EBL?
 

Falcon

Donateur
Het zit standaard op de 14% modellen in iedergeval. EBL zit de spoiler in het dynamicpakket volgens mij.
 

Archie

Senior Member
Het zit standaard op de 14% modellen in iedergeval. EBL zit de spoiler in het dynamicpakket volgens mij.
OK, vandaar dat ik hem op veel greenlines zie. Ik had veel pakketten maar die niet.
Blijft de vraag of het veel kost om het te laten doen nu?
 

Joske

Forumguru
5E9827878AF9R

dat is het onderdeelnummer

maar val niet achterover... kost €572 bij de dealer :sterretjes:

bevat ook ruitensproeier en derde remlicht, dus het is wel wat meer dan alleen maar een spoilertje
 
Bovenaan Onderaan