Extra stukjes 3d printen

JPs_OC2

Donateur
Inderdaad mogelijkheden genoeg met zo'n bagagerek....of eigenlijk gereedschapsrek ;).
Maar ik wil gewoon niets in het zicht hebben.
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar ik wil gewoon niets in het zicht hebben.
Laag achter de hoofdsteunen zit hij niet in de weg. Als ik 'm had wijlen zien, moest ik er zelfs extra moeite voor doen...
Ik vond het ook wel prettig dat ik er in de regen niet extra voor naar de achterklep hoefde te lopen, dat was mijn afweging
 

JPs_OC2

Donateur
Laag achter de hoofdsteunen zit hij niet in de weg. Als ik 'm had wijlen zien, moest ik er zelfs extra moeite voor doen...
Ik vond het ook wel prettig dat ik er in de regen niet extra voor naar de achterklep hoefde te lopen, dat was mijn afweging

Nieuwsgierig geworden net ff geprobeerd de paraplu achter de hoofdsteunen te leggen. Helaas, het rek sluit redelijk strak tegen de hoofdsteunen aan. Gaat dus niet lukken om deze uit het zicht te houden/monteren.
Neemt niet weg dat de oplossing zeer praktisch is....je moet alleen geen bagagerek hebben...
 

Canon-Eye

Forumguru
Met de bovenste haken de andere kant op zouden deze aan de achterzijde van het bagagerek kunnen hangen, lijkt me?
Als je dat laag genoeg doet en precies achter de buitenste hoofdsteunen, valt het geheel incl. paraplu grotendeels uit het zicht.

Zelf heb ik geen 3D-printer en daarom zou ik voor zo'n soort oplossing een eindje 2mm lasdraad (koper) halen en met mijn rondbuig- en andere tangen aan de slag gaan om iets passends te buigen. Dit oogt wel netter natuurlijk...
 

JPs_OC2

Donateur
@MaartenPeeters
:tegek:Wauw. Ziet er goed uit, m'n complimenten! :dankje:Rap gedaan.
Zo op 't eerste gezicht zou 't meteen moeten passen, alles lijkt prima in verhouding en conform de afmetingen die ik eerder doorgaf. Ben reuze benieuwd!
 

JPs_OC2

Donateur
Met de bovenste haken de andere kant op zouden deze aan de achterzijde van het bagagerek kunnen hangen, lijkt me?
Als je dat laag genoeg doet en precies achter de buitenste hoofdsteunen, valt het geheel incl. paraplu grotendeels uit het zicht.

@Canon-Eye
De bovenste haken komen over de rand van de bak te hangen die onder de deksel van de rollo zit. 20180218_103353.jpg
Dus als de rollo op z'n plek zit, deksel erover en daardoor uit het zicht. 20180218_103004.jpg

;) de "uit-het-oog-fetisjist"
 

Canon-Eye

Forumguru
Tsja, ik ga meestal uit van het "form follows function"-principe en een belangrijke functie van een paraplu is voor mij dat ik hem gepakt en uitgeklapt kan hebben voordat ik verzopen ben. Ik zou de functionaliteit niet willen opofferen voor (volledige) onzichtbaarheid.
Maar ik gun eenieder natuurlijk graag z'n eigen afwijking... ;)
 

JPs_OC2

Donateur
Tadaaa!!!:D Vandaag de testprints van @MaartenPeeters ontvangen en daarnet in het stikkedonker gemonteerd/opgehangen. Morgen bij daglicht het geheel qua pasvorm en dergelijke nader bestuderen maar kan nu eigenlijk al zeggen...perfect!!!
Met andere woorden, @MaartenPeeters :dankje:

20180312_190109.jpg
Er meteen twee plu's in gehangen. Oké, twee is wellicht wat overkill maar toch. 't Kan :tegek:

20180312_190121.jpg 20180312_190154.jpg 20180312_210120.jpg
 

JPs_OC2

Donateur
Daar is helemaal niets mis mee.:thumbsup:
Alleen passen er geen grotere paraplu's, ook wel bekend als golfparaplu's, in. De bak is daar +- 3 cm te kort voor.
Vandaar deze slimme oplossing. ;)
 
Bovenaan Onderaan