Extra stukjes 3d printen

Hey allemaal, sinds een week rij ik met een nieuwe superb combi.

De eerste twee "ergernissen" tegen over mijn vorige auto waren:

-Geen plaats voor een grote paraplu in de koffer.
-Geen handige plaats voor de afstandbediening van de poort (in die schoendoos tussen de zetels was het altijd zoeken)

Hierbij mijn oplossingen.


Zijn er nog mensen die reeds iets gemaakt hebben voor hun auto?
 

Japanese Power

Donateur
Vind de oplossing voor de AB wel een hele goeie. Eentje in de categorie simply clever ;).

Die van de paraplu heb ik niets mee. Sowieso gebruik ik zo’n ding nooit en ze zitten standaard in de deuren van m’n Kodiaq. Vrouwlief is daar overigens wel erg blij mee. Als het aan mij ligt worden ze over 5 jaar ongebruikt met de auto weer ingeleverd.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Haha grappig! Ik heb juist weer precies het omgekeerde van wat @Japanese Power schrijft. Ik heb namelijk geen paraplu in de deur. Vind dit wel een vindingrijke oplossing!

Heb je geen bakje linksonder je stuur? Daar kun je ook het een en ander opbergen.

Ik wil altijd zo min mogelijk in het zicht hebben, en op deze manier kunnen ze toch zien wat er in de auto ligt.
 
Mooie oplossingen, afgezien van de kleur van het plastic.

Juist die paraplu zou bij de Superb niet nodig hoeven zijn. Bij de Octavia, die geen paraplu in de deur heeft, heb ik deze aangeschaft: http://www.superskoda.com/Skoda/OCT...Combi-original-Skoda-boot-multifunctional-box . Ook onder de dubbele laadvloer ligt een paraplu. Dat is overigens wel het fijne van zo’n dubbele laadvloer: je houdt veel zooi uit het zicht......

De kleur ga ik nog aanpassen naar zwart. Wit gebruik ik altijd als eerste "prototype print" aangezien dit materiaal goedkoper is.

De dubbele laadvloer heb ik niet genomen, maar heb ik nu wel al spijt van.
 
Haha grappig! Ik heb juist weer precies het omgekeerde van wat @Japanese Power schrijft. Ik heb namelijk geen paraplu in de deur. Vind dit wel een vindingrijke oplossing!

Heb je geen bakje linksonder je stuur? Daar kun je ook het een en ander opbergen.

Ik wil altijd zo min mogelijk in het zicht hebben, en op deze manier kunnen ze toch zien wat er in de auto ligt.


Bedankt! Het bakje heb ik wel, maar daar liggen al andere spullen :)
Het uit het zicht houden was ook mijn gedacht. Daarom heb ik de afstandsbedieningen daar gehangen,
Je moet je al heel diep bukken, en in een hoek naar binnen kijken voor je ze ziet hangen.
Eenmaal ze in het zelfde grijs geprint zijn als de klep, gaan ze er mooi hangen.
 

Horkje

Forumguru
Het idee van deze oplossingen spreekt me wel aan.

Zelf denk ik dat die paraplu zo wel vrij diep in de kofferbak (Superb) ligt en dat het voor een kleiner iemand nog vrij lastig te pakken is. Zeker als de afdekrol (deels) is uitgerold. Ik zou dan eerder de pluutjes uit de deur pakken.
 

JPs_OC2

Donateur
Beide briljante oplossingen! Weg met die rondslingerde meuk. Vooral de paraplu haak zou ik zelf graag ook achterin m'n O2 willen hebben. Maak je ze ook in opdracht? En uiteraard tegen betaling?
 

EdK

Forumguru
@JPs_OC2 als je nu @MaartenPeeters in je bericht had geplaatst ( dus @avatarnaam ) dan krijgt hij bij inloggen meteen een melding dat iemand hem getagd heeft.
Zelfde melding zag jij ook net rechts boven !
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik had destijds in mijn O2C simpelweg 2 verende stalen gereedschapsklemmetjes op het deksel van de rollo-houder vastgeschroefd. Daar klemde ik zo'n golfparaplu in die niet in die bak paste vanwege de vakjesindeling.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ja, en het was ook maar 2x 3 minuten werk.
Dat redt die 3D-printer ook niet, hoor, die is vast langer bezig en dan moet je ze alsnog vastschroeven... :pardon:

Bijkomend voordeel was dat ik zonodig de paraplu tegelijk met mijn tas via het achterportier kon pakken, hoefde niet via de achterklep.
 

EdK

Forumguru
Tsja die goede ouwe tijd ook..........:dankje:
Hobby mag tijd kosten en tsja 3D printers zijn voor velen een tijdverdrijf dus hobby. :pieker:
 

JPs_OC2

Donateur
Precies, wat mij betreft 'n leuke hobby. En, gereedschapsklemmetjes zijn geen gek idee, maar...heb 'n bagagerek in de auto zitten. De bak onder de deksel van de rollo is dus niet bereikbaar vanaf de achterbank. :(

Anyhoo, ff de reactie van @MaartenPeeters afwachten :)
 
Beide briljante oplossingen! Weg met die rondslingerde meuk. Vooral de paraplu haak zou ik zelf graag ook achterin m'n O2 willen hebben. Maak je ze ook in opdracht? En uiteraard tegen betaling?
Hey @JPs_OC2 de houdertjes printen wil ik zeker doen, kost amper tijd of moeite. Bij de superb moet je ze ook niet vastvijzen (laat geen blijvende schade achter) ze klemmen zoals je kan zien op foto vast over de "flap". Hoe dit er uit ziet bij een octavia weet ik niet. Als je mij eventueel foto's kan laten zien van de plaats waar je wilt ze hangen kan ik wel iets maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

JPs_OC2

Donateur
HI @MaartenPeeters Als eerste hartstikke bedankt voor je aanbod :thumbsup:!

Ben net m'n O2 ff ingedoken en heb de boel even nader bekeken. De "flap", waarvan ik dacht dat die recht was, blijkt niet recht te zijn. In de O3 van m'n vrouw, en zo te zien op jouw foto's in de Superb, is die "flap" wel recht. De haak zoals je die geconstrueerd past dus helaas niet.

Onderstaand de "flap", gezien vanaf de achterbank. De leuning naar voren geklapt. De "flap"dient als deksel voor een bak die tussen de rollo en de achterbank gemonteerd is. Die bak is groot maar er past net geen grote paraplu in.
20180218_103004.jpg

De bewuste "flap" nog een keer. Door de golvende vorm is het, denk ik, nogal lastig om hier iets voor te construeren.
20180218_103212.jpg
Een betere optie zou misschien kunnen zijn om het klemmende gedeelte van de paraplu haak te vervangen door een haak die strak over de rand van de bak past? Dit zit de deksel van de rollo niet in de weg, houdt zichzelf op z'n plek als er 'n paraplu in hangt en is ook zo weer te verwijderen. De paraplu's hangen dan onder de bak.
Onderstaand de bak vanaf de achterbank gezien, zonder rollo en deksel.
20180218_103353.jpg

Totale hoogte van de bak
20180218_103502.jpg

Hoogte van de "omgevouwen" rand
20180218_103527.jpg

Breedte "omgevouwen" rand
20180218_114225.jpg
Dus eigenlijk een lang recht stuk kunststof met aan de bovenzijde een haak(je) dat past over de "omgevouwen" rand van de bak en met aan de onderzijde twee haken voor een tweetal paraplu's.

Ben benieuwd wat je hier van denkt. :pieker:
 

Canon-Eye

Forumguru
Waarom niet iets aan het gaas van het bagagerek bevestigd? Dat kan op verschillende manieren, zo hoog of laag als je wilt, aan de voorkant (vanaf de achterbank bereikbaar) of juist niet.
Kortom, mogelijkheden zat... :jaja:
 
Bovenaan Onderaan