Even voorstellen

Hallo,

Ik keek al regelmatig op dit forum. Puur uit nieuwsgierigheid, omdat ik feitelijk nooit storingen of iets dergelijks had. Ik heb van 2011-2018 een Yeti 1.4TSI gereden. Vanaf 2018 een VW Touran (Sjoemeldiesel, geerfd van mijn schoonvader), maar toch tot de conclusie gekomen dat de Skoda een fijnere caravantrekker was. Dus Oktober 2023 weer een Skoda aangeschaft. Een Karoq 1.5 TSI.
Tot nu toe helemaal geen problemen mee gehad. Echter vorige week meldingen op het display en haperende motor. ANWB erbij en die gaf aan dat het de Bobine was op cilinder nummer 4. Afijn auto staat nu al een week bij de dealer en heeft diverse reparaties gehad. (Bougies, Bobine, Inlaatspruitstuk + kleppen) en nu het plan om de injector op cylinder nummer 4 te vervangen. Even slikken dit alles, maar ik blijf het een heel fijne auto vinden. Schermafbeelding 2023-10-21 195450.png

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

hemi24

Donateur
Welkom!

iIk hoop dat je dealer weet waar hij naar op jacht is…!
Klinkt mij alsof het enige zekere doel momenteel enkel nog de bodem van jou portemonnee is…

Inderdaad. Ik krijg haast het idee dat mijn auto een studieobject is voor een leerling monteur. Toen ik begon te vragen waarom ze niet begonnen met een check op een eventuele kabelbreuk richting cylinder 4 werd het ook even stil. Leek mij een simpeler check, zeker nadat ze bobine 1 en 4 verwisseld hadden en het probleem hetzelfde bleef, als het direct verwijderen van het inlaatspruitstuk. Hebben ze later toch ook maar gedaan begreep ik tijdens het telefoongesprek.
Ik heb even voorzichtig geïnformeerd wanneer ze een echt expert gingen inzetten. Hopelijk niet nadat ik een nieuwe wagen bij elkaar betaald heb aan garagekosten.

EdK

Forumguru
Allereerst welkom hier op forum.

Zou toch maar eens vragen of ze de defecte onderdelen apart willen houden en je willen overhandigen als de wagen het weer doet !
Blijft je eigendom die onderdelen en dan aan balie voor je afgerekend hebt even vragen per onderdeel wat er defect aan is !
Want krijg nu beetje smaak in de mond van we blijven net zolang wisselen tot probleem weg is....
Dus misschien straks wel een geheel nieuw uitlaatsysteem eronder ???? :koffie:

Duijzer

Donateur
Welkom! Meestal is het zo dat er eerst een diagnose gesteld wordt en dan dingen vervangen worden. Maar deze dealer vind achteraf diagnose waarschijnlijk een beter idee.

Bovenaan Onderaan