Even voorstellen! Pieter uit Apeldoorn

PizzaPieter

Forumguru
Welkom Pieter.
Zal proberen je te spotten in Apeldoorn. O3 met standaard (3-)fietsenrek op het dak ben ik.:D

Ik heb trouwens ook hulpveren. Werkt prima met de caravan en is een goedkope oplossing. Vrouw heeft sindsdien wel weer wat meer last van wagenziekte.

Welke kleur rijd je?
 

brepus13

Forumguru
Ja de kont van mijn S2 is iets hoger geworden. Was ook de bedoeling aangezien ik nog wel eens de trekhaak op de grond had... ik vind de stuggere achterkant verder wel prettig maar ach, ieder zijn ding he :-)

Ik zal eens opletten ook op die O3 met fietsendragers :-)
 

MacRembrandt

Forumguru
Soort "Tour de France"-uitvoering.......past wel bij Skoda.:D

Bij mij komt de kont ook omhoog. En dat terwijl ik aardig wat gewicht op de achterbank heb. Maar met de caravan (1500kg) is het stel een stuk stabieler. Kostte me 180 euro. Vond ik het wel waard.
8AB6235F-A471-4CA3-BDC3-95F0304CDD96_zpsm7voehsi (1).JPG
 

PizzaPieter

Forumguru
Soort "Tour de France"-uitvoering.......past wel bij Skoda.:D

Bij mij komt de kont ook omhoog. En dat terwijl ik aardig wat gewicht op de achterbank heb. Maar met de caravan (1500kg) is het stel een stuk stabieler. Kostte me 180 euro. Vond ik het wel waard.
Bekijk bijlage 72441

€180 incl montage? Alleen achter neem ik aan.

Wat is het verschil met Eibach pro kit?

Kzal s uitkijken naar deze auto. Vooralsnog een week rij ik rond in mn Passat, vnl in De Maten.
 

brepus13

Forumguru
De veren zelf (mad) kosten rond de 130€

Met de eibach veren ga je verlagen. Ze zijn wel progressief. Is uiteraard wel een duurdere optie.
 

CDK

Forumguru
Het is persoonlijk, maar hulpveren degraderen je auto naar mijn mening :cry: Vind het spuuglelijk dat de kont (nog verder) omhoog komt.
Enige uitzondering is het prachtige systeem van @andrehj, hij heeft luchtbalgjes in z’n veren (ook van MAD dacht ik) die hij met een in de kofferbak aanwezige compressor op druk zet. Dat is de ideale oplossing als je anti verlagen bent, om welke reden dan ook :jaja: In alle andere gevallen zou ik voor een Eibach Pro kit gaan, subtiele verlaging op voor en achteras van circa 3cm met progressieve veren. Zorgt voor een super weggedrag, zowel met als zonder aanhanger / caravan. Forumlid @Antera kan je vast een scherpe aanbieding doen, hij is de master op dat gebied, kan je meteen nog wat verborgen opties door hem laten activeren met VCP / VCDS.
Succes met het maken van je keuze @PizzaPieter
 

PizzaPieter

Forumguru
Het is persoonlijk, maar hulpveren degraderen je auto naar mijn mening :cry: Vind het spuuglelijk dat de kont (nog verder) omhoog komt.
Enige uitzondering is het prachtige systeem van @andrehj, hij heeft luchtbalgjes in z’n veren (ook van MAD dacht ik) die hij met een in de kofferbak aanwezige compressor op druk zet. Dat is de ideale oplossing als je anti verlagen bent, om welke reden dan ook :jaja: In alle andere gevallen zou ik voor een Eibach Pro kit gaan, subtiele verlaging op voor en achteras van circa 3cm met progressieve veren. Zorgt voor een super weggedrag, zowel met als zonder aanhanger / caravan. Forumlid @Antera kan je vast een scherpe aanbieding doen, hij is de master op dat gebied, kan je meteen nog wat verborgen opties door hem laten activeren met VCP / VCDS.
Succes met het maken van je keuze @PizzaPieter

Ben benieuwd wat @Antera voor me kan betekenen.

Ben zelf ook niet zo'n fan van dje hogere bips
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

brepus13

Forumguru
Ik ben zelf ook niet perse fan van de hogere kont. Nou scheelt het dan mijn greenline uitvoering standaard wat lager al was waardoor het na de verhoging voor mij nog acceptabel is. Ik had mijn trekhaak regelmatig aan de grond bij op/afritten oid. Nu niet meer en dat is mij een paar extra cm waard. Ik kan nu weer fatsoenlijk mijn straat uitrijden bijvoorbeeld :-) zoals gezegd ieder zijn ding.
 

VAG-man

Forumguru
Welkom Pieter, mooi voorstellen.
Voor wat betreft de verlichting kan ik je ook 65W lampen aanraden. Hogere wattage moet je niet nemen i.v.m. de hitte. Officieel hier in Nederland niet te krijgen, maar Google en gij zult vinden.

Voor aanpassingen met VCDS kun je ook bij mij terecht.
 

PizzaPieter

Forumguru
Welkom Pieter, mooi voorstellen.
Voor wat betreft de verlichting kan ik je ook 65W lampen aanraden. Hogere wattage moet je niet nemen i.v.m. de hitte. Officieel hier in Nederland niet te krijgen, maar Google en gij zult vinden.

Voor aanpassingen met VCDS kun je ook bij mij terecht.
Tnx. Aardig aangeboden.

Heb gisteren online Philips WhiteVision besteld

Geen LED of Xenon..rustig aan beginnen en dat heb ik dezelfde nog gefixed. Kon alleen H7 en H8 vinden, dus heb nog niks voor de H15....
 

PizzaPieter

Forumguru
IMG_1553.jpg IMG_1554.jpg IMG_1555.jpg

White Vision H7 en H8, FromChinaWithLove H15 en lampjes in de spiegels.

Vanwege recente ontwikkelingen laat ik het verlagen/hulpveren nog even wachten.
Sowieso geen caravan mee vóór de zomervakantie. Skoda gaat eerst even mee naar ZuidFrankrijk in mei. AllFamilyCar testrit.

Ik ben na 1100km i.i.g. erg blij en tevreden.
Auto lijkt iets onbalans te hebben in wielen (auto wiebelt/schommelt wat bij 50kmu op rechte weg) en ook ik heb het kraakpiepgeluid als ik remmend een drempel neem.

Morgen maar eens even Alphabet garantie bellen en dan naar Skoda garage
 
Bovenaan Onderaan