Even voorstellen, mijn eerste Skoda

J
-Dakstrip rechts is prima, maar de auto is bij de eerste eigenaar gewrapt geweest, dat grijze zijn de overblijfselen en ik ben er nooit aan toe gekomen om de rest eraf te halen. Daar heb ik 1 uiteinde iets vervormd inderdaad, maar wellicht met verhitten weer terug in vorm te krijgen. Verhitten is toch wel handig om die restanten wrap te verwijderen.

-Dat windgeruis is vermoedelijk de rechter achterdeur, daar is enkele jaren terug een nieuwe in gekomen nadat mijn vriendin die behoorlijk beschadigd had. Kort na het herstellen van die schade reed ik zelf die kleine schade in de achterbumper... :banghead: Een goeie spuiter heeft dat voor een €150 à €200 weer klaar......
Chiptune kun je vergeten.........
Zo, misschien kan ik jou dan zo nog wat geld besparen. ;)

Tnx, dat zijn tips daar kan ik wat mee. Nieuw stripje is prijzig, en op de sloop niet direct wat kunnen vinden, dus ik ga inderdaad maar even met de heatgun aan de slag denk ik. Ik ga eens de deur eens bekijken, misschien dat er met afstellen nog wat te winnen valt !
 

Eemspoort

Forumguru
Idd, niet te druk maken over dat stripje, komt vast goed. ;)
Ofschoon de deur er mooi in hangt en de rubbers goed zijn, valt er idd wellicht wat te winnen met afhangen.
Voor die tijd was die ruis er niet, zelfs niet met de dikke deuk in de deur.
 
Idd, niet te druk maken over dat stripje, komt vast goed. ;)
Ofschoon de deur er mooi in hangt en de rubbers goed zijn, valt er idd wellicht wat te winnen met afhangen.
Voor die tijd was die ruis er niet, zelfs niet met de dikke deuk in de deur.

De dakstrip is gefixed inderdaad, het was oude wrapfolie, ook de reden dat de strip uit vorm was getrokken. Toen ik het zaakje met de heatgun los had, was het een koud kunstje om de strip in originele vorm terug te leggen in de goot. De deurafstelling moet ik eens naar laten kijken, ziet er verder prima uit op de naden zo op het oog. Volgens mij is de speaker in dat portier ook niet helemaal lekker, als de stereo wat harder gaat laat hij zich een beetje krakend horen vanuit die hoek.

Oh, en ik heb inmiddels een nieuwe voorruit. Dikke ster gehad van een opspattend iets op de weg. Vind ik niet zo erg eigenlijk, want er zaten ook wat rare krassen in de ruit aan de bijrijderskant :)
 
Laatst bewerkt:
-Chiptune kun je vergeten, de jongens van TVS hebben er naar gekeken. De DSG is wel aangepakt, maar de ontsteking van de V6 stond al aardig vroeg waardoor TVS er niet aan wilde komen. Dus is dat niet gedaan en werd ook afgeraden.

Dit is wel bijzonder. Dat suggereert dat hij misschien wel eerder door de eerste eigenaar is gechipped ? Is ze toen ook op de rollerbank geweest bij TVS ? Qua gevoel in de auto is dat best mogelijk overigens, ik vond het niet heel erg onderdoen voor de Passat CC met 299 paarden waar ik proef in heb gereden. Misschien laat ik hem zelf wel even op de bank zetten TZT, ik had zowiezo het plan om de inlaat te laten walnutblasten als ik de 150k ga aantikken.
 

Eemspoort

Forumguru
Hij is niet op de rollenbank geweest, en de jongens bij TVS hebben niets gezegd over een eerdere tune.
Maar je kunt altijd zelf eens kijken, natuurlijk.
 

Eemspoort

Forumguru
Daar de 3.6 V6 in de Superb de geknepen versie is van de 3.6 V6 in de Passat R36, moet er altijd wel een peekaatje of 20 à 30 uit te halen zijn. Dat is ook wat de meeste tuners beweren.
Maar idd, normaal gesproken valt er bij een atmosferische motor niet veel winst te behalen.
 
Kleine knipoog toegevoegd in het raam van de kofferruimte vandaag:





Tevens ben ik een tijdje aan het denken geweest over de velgen. De originele gaan er onder vandaan, worden opnieuw afgedraaid en gaan in de opslag voor als de auto verkocht wordt. Na een tijd zoeken deze stoffige, verwaardeloosde, lichtgewicht gesmede Segin velgen op de kop getikt (Origineel Mercedes S600). Ik heb ze vandaag naar de poedercoater gebracht. Ze worden rose-goud. Ik heb overwogen om ze hoogglans te laten verdichten, maar dan blijf je poetsen en polijsten. Het moet wel leuk blijven.





Als het klaar is, ziet dat er zo uit: (in rose goud dan he)

4c1e3e6s-1920.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Eemspoort

Forumguru
Geef mijn velgen terug! :maakmegek: Jij koopt "mijn" Superb en gooit er Mercedes velgen onder terwijl ik een Mercedes heb gekocht, humor. Niet mijn smaak trouwens, die velgen, maar dat hoeft ook niet, anders zouden we allemaal het zelfde hebben. ;)
 
Geef mijn velgen terug! :maakmegek: Jij koopt "mijn" Superb en gooit er Mercedes velgen onder terwijl ik een Mercedes heb gekocht, humor. Niet mijn smaak trouwens, die velgen, maar dat hoeft ook niet, anders zouden we allemaal het zelfde hebben. ;)

Ha, zo is het. Velgen blijft heel persoonlijk. Ik heb altijd wel een zwak gehad voor "gesloten" velgen. Passen in mijn ogen heel goed bij het ingetogen shilouette van de SuperB 2, ik ga hem waarschijnlijk ook nog een paar cm laten zakken, dan is hij helemaal goed denk ik. Bij de superB 3 vind ik spaken al veel beter passen, het model heeft toch al "Audi" achtige trekken. Enfin, ik probeer het een eigen draai te geven. Dat zal straks met de kleur ook gemengde reacties oproepen denk ik.

Mercedes vind ik ook zo'n wagen die heel sjiek is met gesloten velgen, zoals bijvoorbeeld AMG styling 2, echt klasse.
 
Bovenaan Onderaan