Even voorstellen, mijn eerste Skoda

Naaaah eigenlijk jok ik een beetje, mijn vrouw rijd al enige tijd rond in een Fabia Combi 1.2 TDI Greenline :)

Maar sinds gisteren ben ik ook voor het eerst Skodarijder, hoewel ik al aardig wat VAG auto's heb gehad in het verleden.

Ik had al enige tijd mijn zinnen gezet op een Passat, SuperB Combi of CC met een 3.6 aan boord. De CC is uiteindelijk afgevallen vanuit praktisch oogpunt, omdat ik nog wel eens wat spullen achterin pleeg te leggen van mijn wagen. De Passat's die ik tegenkwam stonden mij niet echt aan vaak, qua historie en prijs, dus mijzelf toegelegd een SuperB Combi te vinden die op smaak was. Heldere historie, NAP, onder de 150 dkm, niet teveel vorige eigenaren, een fatsoenlijke kleur en een panoramadak waren de minimale vereisten, en het moest natuurlijk geen afgebeuld exemplaar zijn. Dat bleek nog niet zo makkelijk, zoveel zijn er niet verkocht van SuperB Combi met dat enorme aggregaat erin in Nederland. Maar uiteindelijk ging afgelopen weekend toch het alarmbelletje af wat ik had ingesteld op Gaspedaal.nl

En verdomd, zo op het eerste gezicht leek het een knap exemplaar in een geschikte kleur...dus hup, koppen met spijkers naar de handelaar een de auto eens goed opnemen en natrekken, en toen alle lichten op groen stonden kwam er een einde aan mijn teleurstellende uitstapje naar BMW met het inruilen van de E91 voor de gewenste SuperB Combi !

E0A = No special edition
1D0 = Without trailer hitch
5SL = Left exterior mirror: aspherical
5RQ = Right exterior mirror: convex
2EA = Disc brakes, rear
6FB = Body-colored exterior mirror housings
1AT = Electronic stabilization program (ESP)
3FU = Big roof system
1N3 = Speed-related variable steering assist (Servotronic)
1NL = Covers for alloy wheels
HG8 = Tires 225/45 R17 94W/Y xl
4UP = Drivers and front passenger air bag with knee air bag and front passenger air bag deactivation
3NW = Rear seat bench/backrest, split folding with center armrest
3QT = 3-point seat belts with tensioner and height adjustment, front
4X3 = Side air bag front with curtain air bag
4A3 = Seat heater for front seats separately controlled
8ZF = Inside side window antenna
J1N = Battery 420 A (75 Ah)
7AL = Anti-theft alarm system, passenger compartment control, backup horn and towing protection
8GU = Alternator 140 A
6Y0 = Without cruise control warning system
9AK = Climatronic with impact pressure control free of cfc
9VJ = Sound package
7T6 = Navigation system (MID)
8AY = Radio/navigation system
8QL = Key for locking system with remote control
8X1 = Headlight washer system
4I3 = Central locking system "Keyless Entry" without deadlock
B31 = Type approval the Netherlands
G54 = Front shock absorption
QN0 = Without drawers under front seats
3L4 = Electric seat adjustment for both front seats, drivers seat with memory system
9P3 = Seat belt reminder, electric contact in buckle
Q2J = Comfort front seats
7X2 = Park distance control, front and rear
9ZG = Mobile phone preparation with hands-freespeaking system
8WD = Integrated front fog light
7A0 = Without CD changer/CD player
3GG = Plane rear cargo area
QG1 = Service interval prolongation
7MG = Emission standard EU5
L32 = Suspension range 32 installation control only, no requirement forecast
7P1 = Power adjustable lumbar support in frontseats
F0A = No special purpose vehicle, standard equipment
2UC = Sports version
3S9 = Roof rails

 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Hij lijkt wel verdacht hard op die van @Eemspoort idd, maar ik weet niet of die Pano had?

Edit: niet die van Eemspoort, die had geen Pano en deze wel.
 

JeSko

Forumguru
Ah inderdaad toch Pano dak, op deze foto die ik tegenkwam leek hij het niet te hebben. Misschien dat Eemspoort zelf ons kan verlichten in deze kwestie:D

rjE7p5.jpg
 

Eemspoort

Forumguru
Ja, dat is hem hoor, mijn ex V6!

Daar heb je een hele fijne, nette en betrouwbare auto aan voor nog vele jaren en km's rij-plezier.

Geinig detail, ook ik heb destijds een BMW ingeruild op deze Superb.
 
Even gekeken, mijn ouwe Dodge is ie nog niet kwijt.
En had jij een zwarte 325, @Farkentje73 ?

Ja klopt ! Jammer dat ik niet eerder lid ben geworden van dit forum, dan hadden we waarschijnlijk allebei nu wat extra geld in onze broekzak over :S

Ik ben overigens een echte liefhebber, Dat kan je ook wel zien aan de BMW denk ik, dus ze is in goede handen hoor :)

Dit is mijn huidige todo lijstje:

-Plaatsen beschermingsrand achterbumper om schade af te dekken
-Dakstrip rechts vervangen (vervormt en de lak is er af, geeft windgeruis boven de 80 km/h)
-Velg afdraaien of andere velgen (twijfel nog wat te kiezen, heb een fraaie audi set op het oog)
-Nieuwe naafdoppen
-Steenslag aanpakken
-Colorlock slijtageplekjes leer aanpakken
-Full detailing
-Chiptune
 
Laatst bewerkt:

Eemspoort

Forumguru
Ja, dat bedacht ik me ook, maar ik wist niet dat je nog maar net lid bent, welkom nog!

-Dakstrip rechts is prima, maar de auto is bij de eerste eigenaar gewrapt geweest, dat grijze zijn de overblijfselen en ik ben er nooit aan toe gekomen om de rest eraf te halen. Daar heb ik 1 uiteinde iets vervormd inderdaad, maar wellicht met verhitten weer terug in vorm te krijgen. Verhitten is toch wel handig om die restanten wrap te verwijderen.

-Dat windgeruis is vermoedelijk de rechter achterdeur, daar is enkele jaren terug een nieuwe in gekomen nadat mijn vriendin die behoorlijk beschadigd had. Kort na het herstellen van die schade reed ik zelf die kleine schade in de achterbumper... :banghead: Een goeie spuiter heeft dat voor een €150 à €200 weer klaar. Tenminste, die waar ik naar toe ga.

-Chiptune kun je vergeten, de jongens van TVS hebben er naar gekeken. De DSG is wel aangepakt, maar de ontsteking van de V6 stond al aardig vroeg waardoor TVS er niet aan wilde komen. Dus is dat niet gedaan en werd ook afgeraden.


Zo, misschien kan ik jou dan zo nog wat geld besparen. ;)
 
Bovenaan Onderaan