Even een voorstel rondje

MaxN

Donateur
Welkom en hopelijk is je probleem met de cruise control snel opgelost. Blijft bijzonder dat ze het niet “kunnen/mogen” bij de dealer.
 

CDK

Forumguru
Welkom Sonja en ik sluit me volledig aan bij het advies van @ertromp om een VAG retrofitter te benaderen zoals bijvoorbeeld Cartronics.
 

donkey

Lid
Dank jullie wel voor jullie hulp. Ik heb Cartronics een bericht gestuurd. Ik houd jullie op de hoogte :).

En uiteraard ook bedankt voor alle welkoms berichten.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Cordoba

Forumguru
Welkom Sonja. Ik wist niet eens dat er een versie bestond met alleen Speed Limiter, ik dacht dat dat dan altijd in combinatie met een cruise control was. :nailbiting:

Ik weet niet of het mogelijk is, maar misschien kunnen ze ook de huidige Limiter hendel met andere software als CC laten werken. Bij de combi hendel gebeurd het een enkele keer dat de CC in de Limiter mode belandt (knopje aan de onderkant van de stengel), en dat is bloedirritant als je door wil trekken en hij gaat geen streep harder (duurt altijd even voor je beseft wat er aan de hand is). Als je de huidige hendel kunt behouden voor gebruik als CC-controle, mis je het knopje om tussen Limiter en CC-modus te schakelen en kan dat dus ook niet fout gaan.
 

CharlesTucker

Forumguru
Blijkt dat deze auto uit Duitsland is geïmporteerd vandaar dat het er niet op zit om een vage reden. Als ik namelijk google op het model staat het erbij dat het er standaard op zit.
Het lijkt erop dat Duitsers niet zo van cruise controls houden. Een oud-collega heeft dat ook wel eens gehad, met een vrij dik uitgeruste BMW (3 serie) uit Duitsland geimporteerd. Daar zat qua uitrusting zo ongeveer alles op en aan, behalve cruisecontrol. Anyway, succes met de inbouw en veel plezier met de auto. Zeker nu we op de snelweg nog maar 100km/u mogen is het best fijn om een werkende cc te hebben.
 
Bovenaan Onderaan