Even een voorstel rondje

donkey

Lid
Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen, ik ben Sonja en ik heb 2 weken geleden mijn eerste skoda gekocht.

Het is een skoda fabia monte carlo uitvoering 2019. Hij is mij verkocht met cruise control alleen dit blijkt er dus niet op te zitten. Alleen een limited control, nu wil ik er cruise control op laten zetten alleen bij de dealer zeggen ze dat ze dat niet aandurven.

Vandaar dat ik nu op dit forum zit. Ik hoop dat iemand mij kan helpen dat ik toch nog de cruise control op mijn auto kan laten installeren.
 

Bijlagen

  • 20200617_172751.jpg
    20200617_172751.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 17

Rosinfield

† In Memoriam
Welkom Sonja. Als de auto jou wel expliciet verkocht is met cruise control, zal de dealer daar zorg voor moeten dragen, lijkt me. Ik denk dat ze het ook kunnen uitbesteden aan en bedrijf dat het wel kan.
 

EdK

Forumguru
Allereerst welkom hier !
VAG Techniek heeft hier totaal geen problemen mee hoor om dat te installeren !
Monteren gewoon orgineel VAG spullen en een uur later ( na afspraak ) ben je algemeen wel weer op weg terug.

https://www.vagtechniek.nl/garage/prijslijst/cruise-control/polo-6r/

In hun lijst zie ik niet echt de Fabia 3 staan, maar even mailen met ze en je kenteken erbij opgeven zodat zij op RDW kunnen kijken welk type / model je hebt en je hebt op aanvraag een offerte per mail toegestuurd in enkele dagen.
Het is misschien niet in de buurt maar ze zijn zeker de moeite waard voor de rit.
Paar jaar terug ook bij hun een CCin laten bouwen bij een Caddy, en die gasten weten echt waar ze mee bezig zijn en was voor mij vanuit noord holland zeker de moeite van de rit waard
 

donkey

Lid
Hoi EdK,

Ik heb daar inderdaad een mail heen gestuurd.
Helaas konden ze niets voor mij betekenen.
Als je misschien nog iets anders weet?

Groetjes Sonja
 

EdK

Forumguru
Als de auto jou wel expliciet verkocht is met cruise control, zal de dealer daar zorg voor moeten dragen, lijkt me.
Al zouden ze het willen, ze mogen het gewoon niet van de importeur...
Heb die discussie toendertijd gehad met de Caddy, men probeert eronder vandaan te komen dat het niet meer mogelijk is of dat het niet kan omdat de wagen net 6 maanden te oud is.... ( duhhh )
In VCDS kon ik het gewoon aanzetten ( software ) alleen de hardware ontbrak en als je daar dan over begint in een hoekje met de monteur in de werkplaats dan krijg je te horen " ik kan het wel hoor.... maar we mogen het niet !!"
 

donkey

Lid
Al zouden ze het willen, ze mogen het gewoon niet van de importeur...
Heb die discussie toendertijd gehad met de Caddy, men probeert eronder vandaan te komen dat het niet meer mogelijk is of dat het niet kan omdat de wagen net 6 maanden te oud is.... ( duhhh )
In VCDS kon ik het gewoon aanzetten ( software ) alleen de hardware ontbrak en als je daar dan over begint in een hoekje met de monteur in de werkplaats dan krijg je te horen " ik kan het wel hoor.... maar we mogen het niet !!"


Klopt, bij Century zeiden ze dat het wel kon met een nieuwe hendel en een software update.
Bij de Skoda Dealer zelf niet.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Vandaar dat ik zeg dat ze er dan voor moeten zorgen, desnoods via uitbesteding aan een bedrijf dat het wel kan of je schadeloos stellen.
Je hebt de auto gekocht met cruise control en die zit er niet op
 

donkey

Lid
Vandaar dat ik zeg dat ze er dan voor moeten zorgen, desnoods via uitbesteding aan een bedrijf dat het wel kan of je schadeloos stellen.
Je hebt de auto gekocht met cruise control en die zit er niet op

Ja, ik ben daar inderdaad ook nog me bezig.
 

EdK

Forumguru
Je hebt de auto gekocht met cruise control en die zit er niet op
Tsja die vlieger gaat volgens mij op bij een nieuwe wagen , maar deze is van 2019 en dus tweede hands en je had het in de showroom zelf kunnen zien ( en tijdens testrit ) dus tsja .....
Ga je vermoedelijk niet winnen in dit geval menno !
 

donkey

Lid
Tsja die vlieger gaat volgens mij op bij een nieuwe wagen , maar deze is van 2019 en dus tweede hands en je had het in de showroom zelf kunnen zien ( en tijdens testrit ) dus tsja .....
Ga je vermoedelijk niet winnen in dit geval menno !


Blijkt dat deze auto uit Duitsland is geïmporteerd vandaar dat het er niet op zit om een vage reden. Als ik namelijk google op het model staat het erbij dat het er standaard op zit.

Maar goed ik hoop dat het er gewoon op gezet kan worden. Ik ben verder goed tevreden over mijn auto. En ik zie wel of er nog wat geregeld kan worden, niet geschoten is altijd mis :)
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

ertromp

Forumguru
Welkom!

voor de achteraf inbouw van de cruisecontrol zou ik eens contact opnemen met Cartronic in Rijswijk. Zij zijn toppers in achteraf inbouw van originele VAG accessoires zoals een cruise control
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Maak anders eens even een foto van je linker hendel (s) en post die hier...
Dan zien er genoeg hier dan aan de hand van die foto of je t wel of niet hebt.... :pieker:
 

donkey

Lid
Allereerst welkom hier Sonja!
Als er wel een 'speed-limiter' op zit, (dat haal ik uit je eerste post, want een 'limited-control'....wat doet dat?) dan zit er ongetwijfeld ook ergens een knopje waarmee je die omschakelt naar cruise-control.
Heel goed de manual door(ge)lezen(?).

Ja ik heb de manual goed doorgelezen.
Ik kan hem set geven en als ik gas geef dan gaat hij niet harder dan de gezette snelheid.
Ik ben er zelfs mee naar de dealer geweest omdat ik er zelf niet uit kwam en die kwam tot dezelfde conclusie.

Ik zal zo even een foto plaatsen van de hendel.
 

ertromp

Forumguru
Dat is echt de hendel voor alleen de speed limiter
Die moet dus omgebouwd worden met een hendel 6v0054690A. Is te doen hoor dat heb ik ook al gelezen op Skodacommunity en dat zal Cartronics zeker kunnen
 

donkey

Lid
Dat is echt de hendel voor alleen de speed limiter
Die moet dus omgebouwd worden met een hendel 6v0054690A. Is te doen hoor dat heb ik ook al gelezen op Skodacommunity en dat zal Cartronics zeker kunnen

Heel erg bedankt,
Ik ga gelijk contact opnemen met hun
 
Bovenaan Onderaan