DM’s zijn rode Octavia 3 Combi

Status
Niet open voor verdere reacties.
En aan welke foutcode zou ik dat moeten kunnen zien ?

heb inmiddels een afspraak genaakt voor onderhoud bij VAG Techniek; aan de telefoon het voorval even ook nog voorgelegd: zij stellen ook dat het vaak de lambda voor de cat zou zijn. Achter de cat komt vrij weinig voor zei hij. Zal het tzt als ik daar volgende maand ben even aan een monteur vragen.

wellicht komt de foutcode nog terug voor die tijd.
 
Laatst bewerkt:
Nou, vandaag bij VAG Techniek voor onderhoud. Allemaal dikke prima.

Lampje is niet meer (voor een derde keer) terug gekomen, tijdens de beurt werd de computer (gratis) uitgelezen. En inderdaad 2x melding O2 sensor. Naar hun zegge is het de sensor vóór de kat. Iets wat mijn eigen OBD ook al uitwees. Toen ik thuis was beklag gedaan bij de dealer. Van hoor eens; 45 euro afgetikt voor het uitlezen en dan schrijven jullie op aks resultaat; sensor achter kat.

Reactie;
Er is een bekende TPI over deze melding bekend bij de fabrikant.
Na het storingsgeheugen uitgelezen te hebben is het onderdeelnummer gecontroleerd aan de hand van deze TPI.
Als de melding ( storing ) overeenkomt met de oplossing welke word gesteld is de oplossing de lambdasonde achter de katalysator vervangen.
Deze komt exact overeen met de storingscode welke uitgelezen is P219600.


Ze blijven beweren dat het ná de kat zou zijn, zijn er hier nog geleerden die er iets zinnigs over kunnen zeggen?
Uiteraard mail ook doorgestuurd naar VAG Techniek maar het was na 18.00 uur dus die reageren morgen vast wel.
 

SuperBeeb

Forumguru
Het hangt er natuurlijk maar helemaal vanaf of je voor of achter de auto staat als je het over die sensor hebt :D:D:D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
@SuperBeeb is spuit 11 hoor... die grap is op de vorige pagina al gemaakt ;) :thumbsup:


@ertromp kun jij nog wat melden over het verschil tussen deze onderdeel nrs?
Hier (toch) weten te vinden;
http://www.oemepc.com/skoda/part_single/catalog/sk/markt/CZ/modell/OCT/year/2014/drive_standart/753/hg_ug/906/subcategory/906010/part_id/2564112/lang/e


Voor katalysator;
Onderdeel nr. 04E906262E of 04E906262N, hier staat bij D>> 25.05.2015

Na katalysator;
Onderdeel nr. 04E906262A of 04E906262M, hier staat bij D>> 25.05.2015
 

VAG-man

Forumguru
1x in de 4 maanden een melding. Valt mee. Wat als je ermee door blijft rijden? Gaat de kat. dan kapot?
 

ertromp

Forumguru
Nee.helaas geen weet van of tussen een die E en N verschil zit en wat exact het verschil zou zijn. Dat kun je wellicht bij een VAG specialist of dealer achterhalen
 
1x in de 4 maanden een melding. Valt mee. Wat als je ermee door blijft rijden? Gaat de kat. dan kapot?
Geen idee, maar ik ben het gedoe beu dus ik ga ze vervangen; maar niet voor nieuwe want dat is te gek (qua kosten) dus bij een sloperij haal ik ze van een auto welke 30.000-40.000 km heeft gelopen. 25/30 euro per stuk.
 

VAG-man

Forumguru
Als dat eenvoudig is.
De achterste zou nog wel gaan, maar of de sensor voor de kat. makkelijk is betwijfel ik.
 
Heb de sensor voor de cat vervangen.., die met die bruine stekker was voor achter de cat maar het verkeerde type dus die kon ik er toen niet indraaien.. heb die een week later omgeruild en heb dus toen de voorste sensor vervangen.. Maar de melding staat nu weer als pending in het systeem. Dus vandeweek met goed weer de achterste vervangen...
 

Bijlagen

  • C8A6CA53-CB25-45F6-B443-8AB055D8D0D1.png
    C8A6CA53-CB25-45F6-B443-8AB055D8D0D1.png
    296,5 KB · Weergaven: 322
Laatst bewerkt:
Blijkbaar niet. Maar tussen de eerste en de tweede melding heeft lang tijd gezeten.
De derde melding kwam na een paar weken, heb inmiddels de sensor voor de cat vervangen, en blijkbaar gaat de dealer gelijk krijgen dat het toch de sensor na de cat zal zijn. Die heb ik liggen en zak ik eind van de week eens indraaien.. had eerder een poging gewaagd maar het kreng wilde niet los.. beetje weinig ruimte voor het kunnen draaien met mn wringijzer..
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Ook al eens naar brandstoffilter gekeken? Als ik op Gerrit Speek kijk, zie ik dat ook als mogelijk oorzaak, en eens goed kijken of er niet ergens een klein lekje in de uitlaat zit tussen motorblok en 1e lambda.
 
Nee filter niet bekeken... maar die zit ook op een voor mij onbereikbare plek.. heb geen mogelijkheid de auto op een brug te zetten.. uitlaat lek had ik denk ik wel gehoord tijdens stationair draaien terwijl ik boven het blok hing..
 

hemi24

Forumguru
Het zal wel een hoop geld besparen, maar was het niet eenvoudiger geweest als je het de afgelopen 5,5 maand gewoon door de dealer had laten verhelpen..?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan