EVE (Caddy)

Frup

Forumguru
+1 om de strips zwart te houden. Het wordt anders in mijn ogen een saaie witte doos. Zilvergrijs zou ook wel staan.
Ik zag onlangs iemand naast mij (op de camping) met een Caddy. En ik dacht: eigenlijk best een leuke en ook praktische wagen!

EdK

Forumguru
Nadeel van de zwarte strips is wel dat sommige meekleuren met de haarkleur op het hoofd
Maw van zwart naar grijs........Dus op bepaald moment word het dan zwart wrappen..... :koffie:

RoyK

Senior Member
Subtiele dakspoiler zou de caddy goed staan. En een kleine verlaging met frontlip zal 'm afmaken.

Bijlagen

• VA5736_VW_Caddy_MK4_2015_GRP_Rear_Tailgate_Spoiler_r_1035_g-1238087138.jpg
    VA5736_VW_Caddy_MK4_2015_GRP_Rear_Tailgate_Spoiler_r_1035_g-1238087138.jpg
    138,1 KB · Weergaven: 18

Eltjo

Forumguru
Wat een antwoord over die tuning; mijn auto had iets van 220dkm en heb ik stage 1 laten tunen, dat rijd een stuk fijner dan met de standaard 140 pk.
Als de tuning file al langer bestaat, lijkt me destemeer dat er geen gekke dingen meer te verwachten zijn.

Vergrijsde strippen kan je met een goedje weer zwart krijgen, ik denk dat jij daar meer van weet dan ik, maar kwan toevallig dit tegen op AliExpress:
Maar volgens een review bestaat van een bekend detailer merk ook zo'n goedje.
Hoe lang het dan zwart blijft blijft de vraag, maar ach jij bent niet de beroerste om de behandeling na een tijd te herhalen.
Ik denk dat ik het een keer probeer op de auto van mijn vrouw, daar steekt het zwart mooi af tegen het oranje.

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
@Eltjo jij mag dan mss positieve ervaringen hebben met jouw tuning maar zullen wss wel andere gevallen zijn waar na tuning problemen beginnen op te duiken door een intensiever gebruik van de componenten.
En waar gaan die eigenaars dan eerst naar toe .. de tuner. En wat krijgt je dan als tuner: kosten (als ze meewerkend zijn) en een negatieve beoordeling. Kan op termijn meer geld kosten voor een tuner dan het afwijzen van dergelijke klanten.

eriktv

Forumguru
Gyeon Trim werkt ook erg mooi en blijft echt hjaren goed. Ik vind het altijd weer verrassend hoe een auto opknapt van een opknapbeurt van de plastic en rubber delen. Ik zou de strips overigens ook houden, ze laten de auto wat minder hoog lijken oid.

Laatst bewerkt:

SteGo

Donateur
Leuk hoor zo'n Caddy. Ik blijf er toch altijd een beetje een zwak voor hebben. :love: Reden temeer om dit topic te volgen. ;)
Op het werk hebben we een tijdje een Caddy Maxi gehad (tot hij werd gestolen), was ook een hele fijne auto. En mijn eigen toemalige Caddy mis ik soms ook nog wel ...
Schermafbeelding 2025-08-31 121152.png

Een Caddy heeft gewoon wat. :love:

EdK

Forumguru

Caddy Cargo

Vanafprijs excl. € 31.815 1
Vanafprijs incl. € 37.449 2

Caddy Cargo Maxi
Vanafprijs excl. € 33.440 1
Vanafprijs incl. € 39.399 2

Maar goed als je de prijzen vandaag de dag voor een Caddy ziet ??
En als je dan hem privé gaat gebruiken en je daar een bijtelling over krijgt die zelfde is als een personenwagen.....
Tsja ik laat hem dagelijks lekker op bedrijfsterrein staan en rij wel met vergoeding me WW verkeer met eigen wagen....

SteGo

Donateur
Een grijs kenteken Caddy in Nederland prive rijden heeft tegenwoordig geen enkele zin meer.

Maar de Caddy Kombi is er op geel kenteken, vanaf €37.990,-
Schermafbeelding 2025-08-31 125824.png

Eltjo

Forumguru
@Eltjo jij mag dan mss positieve ervaringen hebben met jouw tuning maar zullen wss wel andere gevallen zijn waar na tuning problemen beginnen op te duiken door een intensiever gebruik
Dus hoe hard en vaak je het gaspedaal indrukt. Aangezien de 2.0Tdi in de S2 ook met 170 pk is geleverd, leek me dat bij normaal gebruik geen probleem. Ik rij rustig en dat doet Jefry ook (en zijn madam...?). inmiddels ben ik 150dkm verder na de tuning. Ik denk dat ik EGR en DPF problemen niet kon vermijden.
De EA189 sjoemelen update heb ik wel vanwege de mogelijke problemen destijds maar overgeslagen.

Maar ik zou ook bij twijfel informeren bij VAG techniek of Jos die op het forum worden aangeprezen. Tenslotte is het weer een wat nieuwere motor dan de mijne.

leon-cupra

Forumguru
@Eltjo een wagen is uiteraard technisch niet afgeschreven aan 150k kms maar je kan toch ook niet ontkennen dat vanaf dan er wel dat grotere kosten kunnen komen.
Als tuner kom je dan in die zone terecht waarbij je de wagen meer gaat belasten door de tuning en mss gaat zorgen voor het sneller stuk gaan van bepaalde onderdelen.

Een tuner werkt vnl op reputatie … en kan er perfect inkomen dat wanneer je dagdagelijks dergelijke wagens gaat tunen dit op termijn jouw reputatie als tuner schaadt. Het zal zijn dat BR performance daar genoeg ervaring mee heeft anders zouden ze dergelijke wagens dan ook niet uitsluiten .

Maar als Jefrey zijn madam absoluut wilt tunen zal er idd wel iemand te vinden zijn die het wel wilt doen.

JeSko

Forumguru
@Eltjo

Ja ze rijd er normaal mee, vlot, maar niet gek. Deze motor is geleverd met 75 pk, 110, 150 en 180 pk, puur softwarematige verschillen. Wij hebben jammer genoeg de minste, maar met chiptuning kan je gewoon het volle potentieel vrijmaken.

Eltjo

Forumguru
geleverd met 75 pk, 110, 150 en 180 pk, puur softwarematige verschillen
Als dat zo is, kan het eigenlijk al helemaal geen punt zijn.

Als je je madam wilt laten lachen (of juist niet?) moet je het voorgaande van de heren maar.eens laten lezen.

MarcoO2

Forumguru
Weet je zeker dat die blokken uitsluitend softwarematig anders zijn? IN mijn herinnering waren die blokken zelf i de basis identiek, maar werden ze wel met verschillende onderdelen uitgevoerd.

Bovenaan Onderaan