EVE (Caddy)

hemi24

Forumguru
De 180 pk versie had in elk geval een andere (en extra) turbo…
Kan me niet herinneren of deze überhaupt in de Caddy geleverd is; wel in de Transporter en de Crafter.

Kan ook best zijn dat de 75pk een lichtere koppeling en versnellingsbak heeft, vergeleken bij de 150 pk versie?

Kanerr

Forumguru
Ik kan niet herinneren dat er een 180pk Caddy was van dit model, wel dat alle 2.0tdi uitvoeringen exact hetzelfde zijn (behalve 4-motion) :)

Gewoon naar de volgende tuner gaan. Ik weet dat deze blokken echt veel aankunnen. Chippen naar de 180pk en zijn niet stuk te krijgen. Enige wat meer te verduren krijgen zijn de turbo en koppeling. Rest is gewoon volgens onderhoudsintervallen bijhouden (zoals de riem etc)

Eltjo

Forumguru
Vreselijk lelijk die laatste, maar functioneel om je neus lak netjes te houden. Zie je vaak in landen waar in de winter met zand wordt gestrooid en waar het wegdek minder is dan in B of NL.

Eltjo

Forumguru
Ik reed in B de afgelopen 25 jaar soms jaarlijks naar Genk, Hasselt, Olen, Luik, paar keer naar Eupen, Namen, Brussel, Leuven, Charlerois, La Louviere, Tournai, Kortrijk, Roeselare, Brugge, Gent. Meestal naar locaties vlakbij het centrum. De afgelopen 5 jaren is dat in B bijna gereduceerd tot slechts Beerse, Lommel en Mechelen.
Ik vind de snelwegen in B hier en daar constructietechnisch verassend. Vanaf bij A'pen richting afslagen Brussel b.v.; de vangrails in de bocht richting de E19 getuigen daarvan.. Ook komt er soms eens een baan van links invoegen en staan wegwerkers met auto wel eens zonder (al te veel) aankondiging op de weg.
Het wegdek was ook wel eens stuk, het beton maakt veel meer geluid en geeft bij regen veel meer spray dan in NL het zoab.
Maar ook in D en NL komt het tegenwoordig vaker voor dat het wegdek stuk is. Op weg naar mijn werk b.v.
Kinderkopjes hier en daar is gewoon rustiek...

En ja, in PL waren de wegen slecht en zijn ze dat in de stad nog steeds. Sterke spoorvorming en een hoop patchwork. Plek op plek, maar geen gaten meer.
De overige (hoofd)wegen zijn veelal de afgelopen jaren nieuw aangelegd en even glad als in NL.

Ik ben/was dus wel wat gewend.
Daarbij reden ze in PL vroeger soms erg roekeloos en inhalen op bredere 2 baans hoofdwegen ging over de stippellijn zonder te kunnen zien of er ruimte was om weer in te voegen.
Op vakanties in Turkije en Marokko met huurauto's gereden en dat mensen zich verbaasden dat ik dat durfde.
Na de vakantie moest ik soms er aan denken dat ik weer in NL was en dat een bepaalde manoeuvre hier niet gebruikelijk is... haha.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan