EV in Engeland

TPT

Lid
Ik en de Elroq 85 mogen naar Engeland op vakantie. Totaal 4 personen in de Elroq.
Heen door de treintunnel, terug met de boot naar Hoek van Holland,

Heeft er iemand ervaring in elektrisch rijden daar?
Zijn er voldoende laadpalen en welke laadpas(sen) en/of app's zijn handig, verstandig, nodig?

JJ te G

Donateur
Inmiddels een aantal keer op vakantie geweest naar het VK. IONITY is mij goed bevallen, Shell Recharge als pasje achter de hand om laadpalen van “vreemde” providers te starten. Bij veel supermarkten staan snelladers. Hangt ook wel af van regio.
Schotland: laadpas van ChargePlace Scotland.
Verder: ABRP gebruikt om te zoeken naar laadpalen en welke provider welke prijs rekent.
Tesla niet altijd toegankelijk voor andere merken en regelmatig op dodgy places

JJ te G

Donateur
P.S.
Weet niet wanneer je gaat. Over iets meer dan een week ga ik zelf weer en deze keer probeer ik wellicht een PowerPass abo van Skoda/Elli. Daarmee zou je dan ook Plug en Charge kunnen gebruiken

TPT

Lid
Juni pas. Power Pass van Skoda is volgens mij voor mij niet handig. Ik kan daar de zakelijke laadpas volgens mij niet aan koppelen en die pas mag ik in het buitenland sowieso niet gebruiken.

Laatst bewerkt door een moderator:

JJ te G

Donateur
Volgens het artikel van de ANWB heeft Elli/PowerPass een goede dekkingsgraad. Shell Recharge wat minder. Zonder abo kost laden aan de snellader fors meer dan we gewend zijn in Nederland.

TPT

Lid
Yep. Ik lees net (was een post van jou denk ik) dat de powerpass abbo per maand kan. Lijkt interessant.

Laatst bewerkt door een moderator:

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Maak een account aan (en vraag de gratis laadpas aan) bij "Octopus Electrocharge" heeft een goede dekking in Europa, is een Brits bedrijf en hanteert verhoudingsgewijs 'prettige tarieven'.

Jeroen van Arkel

Senior Member
Mijn ervaring in het gebied sidmouth en omstreken. Sorry heritage , genoeg laadpunten. En met de Chunnel vooraf laden. Zo kut dat je die 40 minuten niet kunt laden. Maar net als in Nederland en dan the Rural Areas. Genoeg laadpunten. En net als in NL. ANWB, Shell Recharge en Tesla en IONITY app. Dan lukt het wel. Ik mijn oog in oktober 2025 vanuit een Jaguar V8 maar met een laadpaal ook als mijn verleden en mijn Tayron nog niet hebbende. Dus goed opgelet. Verder gewoon laadpaal apps downloaden en dan nog ruk. Gelijk zelfs aan Nederland buiten de Randstad.

JJ te G

Donateur
Bedoel je te zeggen dat het in Nederland buiten de Randstad ruk is? En het VK ook? Of dat het juist prima te doen is met een Elroq of Enyaq met een laadpas van Shell Recharge, IONITY, Tesla en/of ANWB?

Peter-036

Forumleiding
Moderator

JJ te G

Donateur
Maak een account aan (en vraag de gratis laadpas aan) bij "Octopus Electrocharge" heeft een goede dekking in Europa, is een Brits bedrijf en hanteert verhoudingsgewijs 'prettige tarieven'.
Ziet er naar uit dat Octopus interessant kan zijn, ook hier in Nederland. Bij ons in de buurt staan Allego laadpalen en het tarief bedraagt 48 eurocent/kWh terwijl Shell Recharge daar 55 eurocent/kWh kost.

Als de prijs redelijk of goed is en belangrijker: het werkt zonder stress aan de laadpaal dan is dat winst

TPT

Lid
Ik weet niet waar in het VK je heen gaat, of door rijdt, maar wellicht heb je hier iets aan:
Laadtarieven in het VK liggen fors hoger dan in de rest van Europa, maar dit bedrijf heeft lagere tarieven dan gemiddeld voor het VK.
Kijk, en lees ook eens een en ander in:
Arnold gaat het niet worden. Ik ga naar Cornwall en daar is Arnold nog niet.

TPT

Lid
Veel mogelijkheden, ik heb wat leeswerk te doen.
Het is voor een week vakantie waarbij gemak voor mij belangrijker is dan iets goedkoper. Ik denk dat ik met een stuk of 3 app's/laadpassen plus mijn bankpas en creditcard meer dan voldoende mogelijkheden moet hebben.

Captain Hook

Forumguru
Eigenlijk toch van de zotte dat je 3 app's/laadpassen zou moeten meenemen? En dan maar afwachten wat werkt?! :pieker:

Waarom, waarom kan het toch niet gewoon met een standaard betaal/credit/pin pas? Zoals al tientallen jaren gewoon is voor allerlei andere zaken, inclusief fossiel sap tanken?

De hele EV-laadwereld is zo schimmig als wat. :greedy::fool:

EdK

Forumguru
Schimmig ??
Welnee het is een groot verdienmodel voor elke partij die met de paal te maken heeft......
Te beginnen met de SIM kaart die per paal gebruikt word.. :koffie:

Bovenaan Onderaan